Creștere de 22% pentru Stefanini România și un nou birou în București

Stefanini România a atins o cifră de afaceri de 47,5 milioane euro în 2018, reprezentând o creștere de 22,4% față de anul precedent. De asemenea, creșterea anuală a personalului filialei locale a companiei braziliene de IT a fost de 3% în 2018, până la 1660 de persoane. Rata de retenție în companie s-a îmbunătățit, în ciuda concurenței acerbe de pe piață și a ofertei restrânse de recrutare.

“Transformarea digitală a fost punctul central al deciziilor și strategiei noastre de business. Viziunea noastră s-a mutat de pe furnizarea de simple servicii IT, pe crearea de soluții de business împreună cu partenerii și clienții noștri, pentru care am devenit un integrator digital”, a declarat în această seară Marco Stefanini (foto stânga), Președinte și CEO al companiei, într-o întâlnire cu presa.

La nivelul EMEA, compania a înregistrat, de asemenea, o creștere în anul 2018, de 5% față de anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de 106,7 milioane de euro. Pentru Stefanini, regiunea EMEA cuprinde 15 țări, în unele compania având birouri comerciale, în altele doar operațiuni de livrare de servicii.

“România este în continuare cel mai important centru de servicii pentru Stefanini în regiune, reprezentând 44% din veniturile de la nivelul EMEA. De asemenea, aproximativ jumătate dintre angajații din regiune lucrează în cele 3 birouri din București, Sibiu și Târgu Mureș sau în sistem ”la distanță” din orașe apropiate de locațiile noastre principale “, a precizat și Farlei Kothe (foto dr.), CEO Stefanini EMEA, prezent la eveniment. Kothe lucrează în România și coordonează expansiunea regională a companiei de la București

Multe dintre funcțiile de conducere pentru regiunea EMEA sunt coordonate din București, cum ar fi HR, Finanțe sau managementul principalelor divizii. De asemenea, compania s-a mutat într-o nouă clădire de birouri în acest an , în urma unei investiții de peste 2 milioane de euro.

“Ne-am extins echipa la nivel local, dar motivul principal al mutării noastre au fost beneficiile pentru angajați și planurile noastre de dezvoltare”, a adăugat Farlei Kothe “Avem deja un Centru de Transformare Digitală și în curând vom lansa un Laborator de Inovație, prin urmare,  în viitorul apropiat, vom adăuga un nou etaj celor trei deja existente, și vom angaja câteva sute de noi colegi”, a mai spus acesta.

Angajații români deservesc peste 100 de clienți din întreaga lume, din țări precum SUA, Australia, Germania, Franța, Elveția, Portugalia, Spania, Canada, Rusia, Grecia, Macedonia, Serbia, Croația și Marea Britanie. Biroul din România coordonează afacerile companiei în Polonia și Republica Moldova și urmărește extinderea în Ucraina în 2019, cu perspectiva de a angaja peste 100 de persoane în primul an.

“Transformarea digitală a început în cadrul companiei acum câțiva ani, crescând exponențial portofoliul nostru de soluții și produse”, a mai spus Marco Stefanini. “Prin urmare, am dezvoltat și implementat o varietate de soluții de inteligență artificială pentru procese de business, bazate pe platforma proprie AI (SOPHIE), pe care compania a decis să le testeze mai întâi intern, și abia apoi să le introducă pe piață. Soluțiile implementate în România, care au reprezentat o investiție de peste 1 milion de euro, au reușit să îmbunătățească eficiența, să scadă considerabil presiunea pe recrutare și să ofere angajaților existenți mai multe activități interesante și complexe, eliminând o mulțime de operațiuni repetitive și de rutină”, a adăugat fondatorul companiei.