Business Stiri Tech

Creștere de 40% pentru Flanco de Black Friday, la vânzările online

19 nov. 2020 2 min

Creștere de 40% pentru Flanco de Black Friday, la vânzările online

Reading Time: 2 minute

Flanco Retail a înregistrat o creștere de 40% la vânzările online, în cea de-a 10-a ediție de Black Friday, pe când traficul în magazinele fizice a continuat să fie în scădere cu aproximativ 25%, din cauza normelor de auto-izolare și distanțare socială impuse de autorități pe final de an. Anul acesta, campania de Black Friday se desfășoară între 23 octombrie și 30 noiembrie, în toate magazinele din țară și pe flanco.ro, pentru a oferi clienților timp suficient să-și aleagă produsele și pentru a respecta normele de distanțare socială la casele de marcat.

„În fiecare an, am ținut cont de cerințele clienților noștri, însă anul acesta, pe lângă cerințele lor, ne-am axat foarte mult pe contextul actual, generat de pandemie”, spune Dragoș Sîrbu (foto), CEO Flanco. „Din acest motiv am decis să extindem perioada campaniei de Black Friday la cinci săptămâni, astfel încât să oferim tuturor clienților noștri posibilitatea de a-și achiziționa produsele dorite în siguranță. Însă, spre deosebire de anii trecuți, din cauza pandemiei, s-a observat clar orientarea clienților către cumpărăturile online așa cum ne așteptam, cumpărăturile făcute online au înregistrat o creștere importantă, iar traficul în magazine a înregistrat o scădere.”

Ce au cumpărat românii

Televizoarele 4K cu diagonale mari, între 65 inci-75 inci au avut creșteri de peste 65%, iar laptopurile MacBook au înregistrat o creștere de peste 40%. O altă categorie de produse care a fost vedeta acestei ediții de Black Friday a fost cea a produselor care au oferit confort suplimentar și utilitate caselor românilor. Astfel, purificatoarele de aer au înregistrat vânzări de 6 ori mai mari, în timp ce dezumificatoarele au avut o creștere cu până la 4,5 ori mai mare. Aspiratoarele robot, dar și cele verticale au avut creșteri de peste 60%, iar mopurile cu aburi, peste 65%. Aparatele electrice de făcut pâine au avut creșteri de peste 80%, blenderele – peste 55%, iar grătarele electrice de peste 90%.

Vânzările produselor din segmentele de preț superioare sunt susținute de gama extinsă de credite de consum pusă la dispoziția clienților, atât online cât și offline, de către retailer, anul acesta 25% din vânzări fiind finanțate de instituții financiare bancare și bănci.

Telemunca și școala de acasă

Categoria de IT își păstrează tendința accelerată de creștere, astfel că s-a dublat numărul de tablete vândute, iar PC-urile au avut creșteri de peste 60%. În această categorie intră și dispozitivele care facilitează telemunca: vânzările de camere web au crescut de 20 de ori față de anii trecuți, routerele de peste 4,5 ori și smartwatch-urile au crescut cu peste 70%. „Școala de acasă și telemunca sunt tendințe care nu ne vor părăsi prea curând, iar acest lucru se observă și în vânzările de anul acesta. Românii au pus în coșurile fizice sau virtuale, în jur de 20.000 produse din categoria IT&C”, declară Cătălin Croitoru, Director de Achizitii Flanco România.

 

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: