Creștere spectaculoasă a brandurilor auto chinezești
Reading Time: 3 minuteÎn ultima perioadă, Europa a devenit o destinație – cheie pentru brandurile chinezești de autoturisme, datorită cererii crescute pentru vehicule electrificate și pentru alternative accesibile la mărcile consacrate.
România nu face excepție, iar datele Autovit.ro, o platformă auto online din România, arată o evoluție spectaculoasă a prezenței mărcilor chinezești: în perioada iunie – august 2025, interesul pentru această categorie a crescut semnificativ față de vara anului precedent.
Evoluția anunțurilor și a valorii de piață
Analiza comparativă relevă o transformare dramatică a pieței. Numărul de anunțuri pentru mașini chinezești listate pe Autovit.ro a explodat de la 201 la 448, înregistrând o creștere impresionantă de 123%. Din totalul acestora, 138 de anunțuri au vizat vehicule noi în 2024, adică 69%, în timp ce în 2025, 228 de anunțuri au fost pentru mașini noi, reprezentând 51% din ofertă. Această dinamică demonstrează nu doar disponibilitatea unui portofoliu din ce în ce mai diversificat, ci și încrederea sporită a consumatorilor români în mărcile chinezești.
Valoarea totală a automobilelor chinezești prezente pe platforma Autovit.ro s-a majorat considerabil, de la peste 4.400.000 euro în perioada analizată din 2024 la aproximativ 10.500.000 euro pentru iunie – august
2025, marcând o creștere extraordinară de 138%. Deși volumele au crescut, prețul mediu al unei mașini a rămas relativ stabil, cu o ușoară creștere de 7% – de la 21.902 euro la 23.436 euro. Brandurile chinezești reușesc, așadar, să ofere soluții competitive, păstrând o poziționare accesibilă față de concurența europeană sau japoneză.
„Creșterea spectaculoasă a prezenței mărcilor chinezești pe platforma noastră reflectă o adaptare a percepției consumatorilor români. Brandurile chinezești nu mai sunt doar o curiozitate, ci din ce în mai des o alternativă reală pentru cumpărători, care le aleg în baza unei evaluări obiective a raportului calitate – preț și a inovațiilor tehnologice pe care le oferă aceste vehicule. Diversificarea pe segmente de preț și tipuri de motorizare demonstrează maturizarea și capacitatea acestor jucători importanți din piață de a răspunde nevoilor variate ale clienților români”
Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.
Creștere accelerată a vizualizărilor
Cererea nu a rămas nici ea în urmă. De la aproape 128.000 de vizite înregistrate pentru vehiculele chinezești în vara 2024, platforma a ajuns la peste 339.000 de vizite în aceeași perioadă din 2025, marcând o progresie extraordinară de 165%.
În plus, din totalul vizualizărilor în iunie – august 2024, peste 90.000 au vizat mașini noi, reprezentând 70,3%, în timp ce în 2025, din cele 339.000 de vizite, peste 146.000 s-au concentrat pe vehicule noi, echivalentul a 43,1% din total.
Branduri și modele preferate
Topul mărcilor chinezești pe Autovit.ro în 2025 este dominat de MG, care deține 63% din totalul anunțurilor pentru vehicule chinezești și 58% din vizite. Urmează Geely, cu 16% din anunțuri și 14% din vizualizări, Lynk & Co (7% și respectiv 5%), BYD (5% și respectiv 15%). BAIC ocupă locul 5 în clasament, luând în considerare numărul anunțurilor – 4% din total. Din perspectiva vizualizărilor, însă, această poziție este deținută de DFSK – 3% din total.
La nivel de modele, tot în vara acestui an, MG EHS a generat cele mai multe anunțuri (14%), urmat de MG HS (12%), MG MG3 (10%), MG ZS HEV și Geely Coolray (câte 8%). În ceea ce privește vizualizările, MG HS a fost cel mai căutat (12%), urmat de MG EHS (11%), MG ZS și MG ZS HEV (câte 7%) și Geely Starray (7%).
Segmente de preț și comportamentul utilizatorilor
O analiză pe segmentele de preț dezvăluie dinamica schimbărilor. Astfel, în vara 2024, cele mai multe anunțuri se regăseau în intervalele 10.000 – 20.000 euro (94 anunțuri) și 20.000 – 35.000 euro (106 anunțuri). În 2025, aceste segmente au explodat: 154 de anunțuri în zona 10.000 – 20.000 euro, ceea ce înseamnă o creștere de 64%, respectiv 269 de anunțuri pentru 20.000 – 35.000 euro, în creștere cu 154%. În plus, segmentul premium entry-level (35.000 – 50.000 euro) a început să prindă contur, cu 19 anunțuri în 2025 față de unul singur în 2024.
Vizualizările confirmă, de asemenea, această expansiune. Pentru intervalul 10.000 – 20.000 euro, numărul vizitelor a trecut de la aproximativ 58.000 la peste 118.000 (+103%), în timp ce afișările pentru segmentul 20.000 – 35.000 euro au sărit de la 70.000 la peste 181.000 (+159%).
Segmentul 35.000 – 50.000 euro, aproape inexistent anul trecut, a generat peste 31.000 de vizualizări în vara 2025, față de doar 125 în 2024.
Motorizări: hibridele cuceresc piața
Preferințele pentru tipurile de motorizare, și în cazul brandurilor chinezești, reflectă din nou tranziția globală către mobilitatea electrică. Motorizarea pe benzină, deși încă dominantă, a înregistrat o scădere procentuală notabilă, de la 62% din totalul anunțurilor și 63% din vizualizări în 2024, la 43% și respectiv 40% în 2025. În schimb, hibridele au câștigat teren semnificativ, ajungând la 18% din totalul anunțurilor și 14% din vizualizări în 2025, comparativ cu 7% și 8% în vara 2024. Vehiculele plug-in hybrid au cunoscut un salt și mai spectaculos, de la 8% din totalul anunțurilor și 10% din totalul vizitelor în iunie – august 2024 la 21% și respectiv 17% în aceeași perioadă a 2025.
Cifrele analizate confirmă că piața auto românească traversează o perioadă de transformare accelerată, în care mărcile chinezești nu mai reprezintă o alternativă experimentală, ci o prezență consolidată și în continuă expansiune, capabilă să concureze direct cu producătorii tradiționali pe toate segmentele de piață.
Foto: © Andrius Aleksandravicius | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz