fbpx
BizRemote Stiri

Creșteri cu 50% pentru magazinele online de fashion2 min

11/05/2020 2 min read

Creșteri cu 50% pentru magazinele online de fashion2 min

Reading Time: 2 minute

Dacă în prima săptămână de la instaurarea stării de urgență în România vânzările magazinelor online de fashion au înregistrat o scădere bruscă, în perioada de final a lunii martie și început de aprilie, vânzările au crescut cu peste 50%.

Un studiu realizat de GLAMI România, primul motor de căutare de modă din România arată că pentru perioada de sfârșit a lunii martie și începutul lunii aprilie, magazinele online au avut creșteri cu 50% ale vânzărilor comparativ cu finalul lunii februarie.

Tot studiul GLAMI arată că o serie de produse au înregistrat creșteri notabile ale vânzărilor în perioada 16 martie  – 19 aprilie: Halate de baie (creșteri cu 1.600%), flip-flops (553%), papuci de casă (313%), îmbrăcăminte pentru copii (296%) și lenjerie de noapte (187%).

După instituirea stării de urgență în România, primele consecințe raportate de către magazinele online au fost scăderi ale vânzărilor (raportate de 80% dintre magazinele online), o scădere în trafic (33%), probleme cu aprovizionarea (23%) și livrarea comenzilor (20%). Motiv pentru care magazinele online au luat o serie de măsuri de prevenție pentru a-și menține afacerile pe linia de plutire. Printre acestea reducerea costurilor de marketing (67%) și a colaborărilor externe (33%), tăieri salariale (40%) și concedieri (13%). Au fost însă și companii care au introdus noi linii de producție (23%), s-au focusat pe canale noi de marketing (20%).

Magazinele online au simțit nevoia clienților de a crește oferta produselor mai ieftine (47% dintre respondenți), de a oferi transparență cu privire la măsurile de siguranță luate în pregătirea și livrarea comenzilor (20%), precum și a metodelor de plată (17%).

Oportunități în perioada de criză

Magazinele online participante la studiu au încercat să aplatizeze impactul negativ adus de pandemia de COVID-19 prin implementarea unor campanii noi de reducere, campanii care nu erau incluse în planurile de marketing și vânzări inițiale (53%) pe 2020 și, în același timp, să comunice în mod transparent măsurile luate pentru livrarea în condiții de siguranță (60%), livrarea gratuită (50%) și într-un timp adecvat (20%).

În ciuda acestui impact negativ asupra strategiei pentru semestrul al doilea, magazinele online locale văd o oportunitate chiar și în aceste vremuri: 53% dintre ele afirmă că se pregătesc pentru măsuri necesare depășirii acestei perioade, iar 23% dintre magazine consideră că acest context le oferă posibilitatea de a-și ajusta strategia de business și de a implementa strategii noi. 13% dintre magazinele online consideră că virusul nu este o amenințare la adresa industriei de fashion și că aceste scăderi în vânzări vor fi urmate de creșteri substanțiale, pe măsură ce clienții vor începe să cheltuie mai mult.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *