Stiri

#CronicariDigitali trec și offline

Reading Time: 3 minute

La șapte luni de la începutul proiectului Cronicari Digitali, o selecție cu imagini surprinse de tineri și urcate în online cu hashtagul oficial al campaniei văd lumina tiparului și sunt cuprinse într-o expoziție unicat.

Vedete sunt 44 de fotografii cu obiective de patrimoniu din România realizate de instagrammeri și fotografi consacrați sau amatori, de-a lungul primului an al proiectului Cronicari Digitali. Expoziția de fotografie #CronicariDigitali va avea loc în perioada 24 februarie – 1 martie 2019, între orele 12:00 – 20:00, și va fi găzduită în spațiul AWE . Adaptive Work Environment (Strada Ion Brezoianu, nr. 23-25), la parterul clădirii Palatului Universul.

Autori ai imaginilor sunt partenerii din partea comunităților relevante calitativ de pe Instagram, ambasadori ai proiectului și participanți la acțiunile din 2018 care s-au alăturat demersului de redescoperire a patrimoniului cultural prin proiectul Cronicari Digitali.

”Oriunde în lume patrimoniul dispare sau își pierde din semnificație dacă nu se mai regăsește în contemporan. Iar tinerii activi din comunitatea de Instagram România fac cel mai bine această conexiune și chiar întreprind o acțiune: îl povestesc, îl promovează, spre deosebire de cei care aleg să nu se implice în lucruri mai mari decât cotidianul fiecăruia, pe motiv că ei, personal, nu pot face nimic. Cronicarii digitali, prin conținutul lor vizual spectaculos, completat de povești, fac patrimoniul viu, îl reintroduc în atenția și în viața noastră. Doar alături de millennials putem duce mai departe această moștenire care a construit identitatea fiecăruia. Expoziția poartă acest mesaj și de aceea am decis să o organizăm și să o aducem în fața publicului”, a spus Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand.  

De la debutul campaniei inițiate de agenția Zaga Brand în colaborare cu Institutul Național al Patrimoniului, peste 3.600 de fotografii au fost postate în social media cu hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate două Heritage Instameets și patru Heritage Trips în care au fost parcurși peste 8.000 de kilometri în căutarea locurilor care merită să fie povestite. În total au fost vizitate aproximativ 60 de obiective de patrimoniu, toate acestea generând informații care au ajuns la peste un milion de tineri.

”Pofta de a desăvârși orice fel de creație o avem cu toții, iar unii reușesc să facă asta foarte bine pe Instagram, fie prin mesajul pe care îl transmit, fie prin perspective diferite. Prin Cronicari Digitali am reușit să demonstrăm că un creator de conținut îmbină zi de zi mai multe zone de interes și că Instagram înseamnă mai mult decât un singur punct de vedere, sau doar anumite nișe. Cronicari Digitali eram deja cu toții, acum doar ne-am dat seama de ceea ce facem poate avea un impact pozitiv la o scară ceva mai mare”, spune Adrian Dan, inițiator al comunității #CreatorsWillCreate și partener al proiectului Cronicari Digitali. 

Expoziția de fotografie #CronicariDigitali este realizată cu sprijinul: Canon România, Domeniile SamburestiProfructta.

Proiectul Cronicari Digitali a fost premiat anul trecut cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și a primit trei distincții la PR Awards 2018: Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”, Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”și Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public”.

Cronicari Digitali este o campanie de informare și promovare, ce aduce valorile și tradițiile României față în față cu generația Millennials. Proiectul este susținut de Institutul Național al Patrimoniului și dezvoltat de Zaga Brand.

Platforma de digital storytelling promovează patrimoniul cultural prin engagement.Generațiile X, Y și Z se implică în poveste și devin la rândul lor ambasadori ai platformei, prin propriile viziuni.

Experții, parte a generației X, povestesc, iar generația Millennials (Y și Z) transportă identitatea culturală în online, printr-un limbaj pe înțelesul tuturor; cu difuzare virală, pe feed-ul lor.

Team

Recent Posts

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

4 ore ago

Restaurantul Diplomat a înregistrat venituri cu 12% mai mari, în primele 3 luni ale anului 2024

Diplomat, restaurantul iconic al Capitalei, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 14 milioane de lei, cu peste 50%…

4 ore ago

Libris redeschide librăria ”Șt. O. Iosif” din Brașov, după o investiție de 500.000 de euro

După 6 de luni de lucrări de reamenajare, librăria Șt. O. Iosif, își redeschide porțile la Brașov pe 26 aprilie.…

6 ore ago

Confident devine agenția de comunicare pentru NOTINO în România

Confident Agency, o companie specializată în consultanță de comunicare, cu birouri în București și Barcelona, anunță câștigarea contului NOTINO pentru…

7 ore ago

NAMI Beach Club & More – o experiență exclusivă de vară, oferită de Radisson Blu Hotel Bucharest, se va deschide în luna iunie

Cunoscuta piscină de la Radisson Blu Hotel Bucharest devine NAMI Beach Club & More, o nouă destinație de vară, care…

7 ore ago

Eduard Oancea a reprezentat România la finala competiției internaționale Lavazza Barista Challenge

Profesionalismul, creativitatea și pasiunea pentru cafea au fost sărbătorite la finala internațională a competiției Lavazza Barista Challenge, ce a avut…

10 ore ago