Marketing Stiri

Cum arata e-commerce-ul romanesc?

21 iul. 2015 2 min

Cum arata e-commerce-ul romanesc?

Reading Time: 2 minute

2Performant Network S.A., companie de performance marketing din Romania, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 3,680,000 lei in prima jumatate a anului 2015, in crestere cu 25% fata de perioada similara a anului trecut. In cadrul companiei isi desfasoara activitatea 2Parale, prima si cea mai mare retea de afiliere din Romania.

In prima jumatate a anului 2015, platforma 2Parale numara peste 450 de clienti, iar in al doilea trimestru al acestui an, compania si-a anuntat extinderea, prin lansarea platformei 2Performant in Bulgaria.

Analiza 2Parale: cum arata e-commerce-ul romanesc in prima jumatate a anului 2015

In prima jumatate a anului 2015, cea mai mare achizitie online realizata de romani prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dubla fata de perioada ianuarie – iunie 2014. In ceea ce priveste valoarea medie a cosului de cumparaturi online, aceasta s-a mentinut constanta, situandu-se la suma de 160 de lei.

Romanii cumpara online mai mult in prima parte a zilei: intervalul orar preferat fiind 7 AM – 12 PM, urmat indeaproape de 1 PM – 6 PM.

Cele mai multe cumparaturi au fost realizate in zilele de joi, urmate de miercuri si marti.

Top industrii profitabile in e-commerce-ul romanesc

Romanii au cheltuit cei mai multi bani in prima jumatate a anului pentru produse din categoriile fashion, carti si materiale didactice si IT&C, urmate de home&deco si cosmetice. Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, produsele din categoria IT&C au inregistrat o crestere la nivelul bugetului alocat cumparaturilor online.

In prima jumatate a anului 2015 romanii au scos, in medie, din buzunar de la aproximativ 1.000 lei, pentru un pachet turistic, pana la 630 lei, pentru un produs de IT&C, respectiv 220 lei pentru categoria de home&deco si 215 lei pentru articole pentru copii.

In ceea ce priveste numarul de cumparaturi online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, in ordine, carti si materiale didactice, fashion si asigurari.

Trenduri in prima jumatate a lui 2015

In ceea ce priveste volumul de cautari inregistrate in prima jumatate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii – cu un varf de cautari atins in luna mai. De asemenea, smartphone-urile au inregistrat si ele o crestere la nivel de cautari online.

Fata de 2014, romanii au cautat online din ce in ce mai multe produse in functie de branduri sau au realizat cautari online cat mai nisate.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: