Antreprenori BizRemote by certSIGN Stiri

Cum au gestionat antreprenorii impactul pandemiei

6 mai 2020 4 min

Cum au gestionat antreprenorii impactul pandemiei

Reading Time: 4 minute

Fie că ne referim la companii multinaționale sau la afaceri private locale, majoritatea firmelor se luptă în aceste zile cu efectele produse de autoizolare. Deși multe afaceri s-au mulțumit să înghețe activitatea și să solicite diverse măsuri de sprijin public, există totuși o serie de antreprenori care au dat dovadă de flexibilitate și s-au reinventat. 

Multe organizații și-au restructurat activitatea, în timp ce pentru alte mici companii singura opțiune a fost să înghețe activitatea și să solicite diverse măsuri de sprijin public. Pentru industriile din domeniul creativ a fost însă un moment propice să își dovedească cu adevărat flexibilitatea și creativitatea.

Într-o perioada în care industria foto a fost semnificativ afectată, prin interzicerea evenimentelor, Venus Five, un studio foto din centrul capitalei, a mizat pe online și a ținut porțile deschise.

DragosConstantin VenusFive

„Nevoia de online a salvat studioul în plină pandemie de Covid-19. Ca să menținem ecosistemul nostru de business funcțional, inclusiv relația cu furnizorii pentru care suntem un client bun, am venit cu o soluție care pentru noi a fost o miza importantă. Am intuit nevoia multor antreprenori și liberi profesioniști de a-și muta rapid serviciile în online, printr-o prezență profesionist creată și o imagine de brand care să îi ajute să vândă mai ușor, dar și preocupările și limitările acestora legate de investiția pe care ar trebui să o facă. Am creat astfel pachete de content video și foto all-inclusive, la prețuri pe care ți le poți permite fără efort și am menținut criteriile de siguranță prin măsuri de igienă corespunzătoare. Astfel pentru clienții noștri a fost un ajutor, iar noi am putut merge mai departe cu studioul”, spune Dragoș Constantin, fotograf și fondator al studioului Venus Five.

Venus Five a pus la dispoziția clienților care au avut dificultăți de exprimare în fața camerei inclusiv scurte sesiuni de camera speaking.

„Am decis să ieșim din această perioadă prin recalibrarea echipei și cross-specializare, dar și prin investiția în echipamente video și în promovarea online și s-a dovedit a fi o decizie bună”, mai adaugă Dragoș Constantin, fondator Venus Five.

În plină pandemie și franciza DAbo Doner și-a reconfigurat planul de afaceri pentru anul 2020. La șapte ani de la intrarea pe piața din România, timp în care a deschis mai bine de 50 de restaurante în peste 30 de orașe din țară, DAbo Doner mizează pe adaptabilitatea business-ului pentru a putea rezista.

Deși se anunța un an bun, pentru companie, cu planuri care includeau deschiderea a 15 locații naționale și extinderea în afara țării, cu încă cinci locații internaționale, criza cauzată de pandemie a pus brusc frână afacerii și a determinat o resetare a obiectivelor.

Dan Pastiu

Am reconfigurat business planul în ideea în care mi-aș dori ca anul 2020, care se anunța un an cu profit bun, să fie anul în care rezistăm. Dacă ieșim din 2020 pe zero, suntem foarte bine. Unii ar spune că mai bine stai degeaba, decât să lucrezi degeaba. Noi vrem să fim alături de client, chiar dacă nu facem profit, declară Dan Paștiu, fondatorul DAbo International.

Care sunt măsurile implementate de franciză în contextul crizei

„În momentul în care s-au închis școlile, ne-am dat seama că noi urmăm. Când am început să simțim puțin frica și isteria produsă de virus și lumea nu mai ieșea pe stradă, vânzările s-au dus în cap. În horeca se simte imediat, a dispărut vadul. Însă criza ne-a întărit, fiecare a venit cu idei, cu soluții, cu propuneri. Suntem implicați, deschiși, hotărâți să trecem peste momentul acesta greu. Avem antreprenori în echipă, nu francizați, și asta se simte”, adaugă Dan Paștiu.

DAbo Doner face eforturi constante pentru a menține business-ul în picioare și pentru a le putea asigura angajaților locuri de muncă în continuare. Vorbim de o echipă de aproape 1.000 de oameni, angajați care au fost reorganizați. O bună parte dintre aceștia au fost mutați în zona de livrări, acolo unde volumul de muncă este în creștere, deoarece franciza a dezvoltat în această perioadă o serie de soluții proprii pentru recepționarea comenzilor și pentru livrare.

img 5

Reducerea activității în locații, conform Ordonanței de Guvern, a fost prima schimbare. DAbo Doner a închis toate locațiile din mall-uri, dar și pe cele din zonele pietonale, acolo unde circulația este zero. Au rămas astfel, în primă fază, 14 locații deschise la nivel național, cu activitate exclusiv în zona de delivery și takeaway, dintr-un total de 50 de restaurante. În locațiile deschise s-a trecut la un program restrâns, în ture, astfel încât toți angajații să-și păstreze în continuare jobul. Pentru locațiile închise s-a apelat la șomajul tehnic.

În ceea ce privește clienții, franciza a dezvoltat o serie de soluții care să facă legătura lor cu DAbo cât mai confortabilă, astfel încât aceștia poată consuma în continuare produsele dorite, chiar dacă locațiile sunt închise. Vorbim aici de o facilitare a comenzilor cu delivery, prin dezvoltarea unei aplicații mobile pentru comenzi directe și a unui număr unic de comenzi DAbo Doner la nivel național. Aici se adaugă și parteneriatele deja existente cu platformele de livrări.

Tot pentru susținerea comenzilor cu delivery, franciza anunță achiziționarea unei flote de biciclete și redistribuirea angajaților aflați în șomaj tehnic pe posturile de livratori, acolo unde este posibil, pentru ca o parte dintre aceștia să poată lucra în continuare.

Lucrăm acum pe livrări în mare parte; avem aproximativ 35% din încasările pe care le aveam în aceeași perioadă a anului trecut – suntem pe avarie, cum s-ar spune. Dar ne menținem funcționali tocmai pentru a rămâne, unde se poate, la îndemâna clientului și pentru a veni în sprijinul lui, ca acesta să aibă și alte opțiuni decât mâncarea gătită în casă”, adaugă Dan Paștiu.

Foto: © Paulus Rusyanto | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: