Stiri

Cum avansează lucrările de la Podul de la Brăila. Au fost montate cablurile de susținere

2 aug. 2021 3 min

Cum avansează lucrările de la Podul de la Brăila. Au fost montate cablurile de susținere

Reading Time: 3 minute

Lucrările de la Podul de la Brăila avansează în ritm alert. Deja au fost montate cablurile ce leagă cele două maluri ale Dunării și care vor susține infrastructura rutieră. Stadiul lucrării este de aproape 50%, iar la cum avansează aceastea se așteaptă că la finalul anului 2022, Podul de la Brăila să fie dat în folosință.

Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă a postat pe Facebook îmagini cu evoluția lucrărilor.

La ce se lucrează acum:

  • la blocurile de ancoraj;
  • la turnuri, unde se pregătește terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal – se montează schele, cablul de tragere;
  • la drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podețe și se toarnă beton pentru fundația acestora.
    Stadiul fizic pe întreg proiectul (pod+drumuri de legătură) se apropie de 50%.

Cum este construit Podul de la Brăila


„Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri.

Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre”, susţin reprezentanţii CNAIR.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Construcția Podului de la Brăila a început în 2018


Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: