Business Tech

Cum digitalizăm IMM-urile

14 mai 2021 4 min

Cum digitalizăm IMM-urile

Reading Time: 4 minute

Rapoartele publicate la nivelul UE arată că până în 2022 se vor investi 65 de miliarde de euro în digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii. Alexandra Lucescu, director de operațiuni la SoftOne România, ne spune cum tehnologiile digitale creează oportunități pentru supraviețuire, relansare și creștere economică.    

Care sunt cele mai bune practici de transformare digitală a ­IMM-urilor?

Transformarea digitală a ­IMM-urilor poate avea loc doar prin adoptarea tehnologiei de ultimă generație. Digitalizarea este singurul mod prin care acestea pot crește rapid și prin care pot deveni competitive în contextul actual. Afacerile mici și mijlocii trebuie să aibă capacitatea de a lua decizii de business informate, în funcție de date concrete, astfel încât să își deservească cu succes clienții și să obțină avantaje competitive. Este important ca IMM-urile să se orienteze către cloud și către aplicațiile de mobilitate, însă acesta este doar începutul. Ele trebuie de asemenea să integreze inteligența artificială și învățarea automată. Astfel, cele mai potrivite soluții pentru digitalizare sunt tehnologiile care susțin toate zonele critice de business ale companiei. IMM-urile trebuie să se concentreze asupra dezvoltării, așadar au nevoie de soluții de business inteligente, precum Soft1 Cloud ERP Series 5. Aplicația noastră oferă și o interfață intuitivă, precum și module care pot integra toate operațiunile într-o singură platformă.

Care au fost cele mai importante proiecte ale SoftOne România în ­ultimul an?

Anul trecut a reprezentat o perioadă plină de provocări pentru mediul de business. Ținând cont de contextul dificil în care ne-am aflat, am dezvoltat programul SoftOne Care cu scopul de a ne ajuta clienții existenți, dar și pe cei potențiali, să lucreze în siguranță, de acasă. Astfel, am pus gratuit la dispoziția acestora soluțiile noastre de mobilitate pentru a le oferi posibilitatea să își desfășoare activitatea chiar și în condițiile pandemiei. De asemenea, ne-am îndreptat atenția și către companiile mici care au fost cele mai afectate. Un alt proiect important pe care l-am desfășurat a fost să începem un proces de reorganizare în cadrul SoftOne, având în vedere două obiective: să ne pregătim pentru noua normalitate provocată de pandemie și să ne îmbunătățim serviciile de suport pe care le oferim clienților și partenerilor.

Cum ați încheiat 2020 ?

Chiar dacă 2020 a fost un an de test, ne-am asigurat că fructificăm la maximum și această perioadă. Având în portofoliu produse și servicii inovatoare, SoftOne a obținut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri datorită soluțiilor cloud pe care le oferă, ele reprezentând un fundament în procesul de transformare digitală care are loc în cadrul tuturor companiilor. Înainte de pandemie digitalizarea era recomandată, însă acum a devenit o necesitate. Datorită acestui lucru am reușit în 2020 să ne creștem cu 50% portofoliul de clienți și cu 60% vânzările de abonamente. Privind spre viitor, am creat un plan pentru următorii trei ani prin care urmărim să ne triplăm cifra de afaceri, să ne creștem rețeaua de parteneri până la 100 de companii și să obținem peste 2.000 de clienți. Ținând cont de creșterea pe care o urmărim, anul trecut am încheiat un parteneriat strategic cu Orosimo Software, un important integrator de soluții software cu peste 45 de dezvoltatori și consultanți care s-au alăturat echipei noastre.

Cum stăm la capitolul accesare fonduri pentru digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, la nivel național?

La nivel național, un număr din ce în ce mai mare de companii a început să acceseze fonduri ­pentru digitalizare. Noi avem deja o bază considerabilă de clienți care au implementat soluțiile SoftOne ape­lând la fonduri europene, însă cu siguranță există mult loc de creștere. Potențial de dezvoltare există, dar o comunicare activă către mediul de business, atât din partea furnizorilor de soluții software, cât și din partea autorităților, este indispensabilă. Încu­rajăm și promovăm activ aceas­tă practică, însă este esențială implicarea întreprinderilor mici și mijlocii și a autorităților pentru a implementa și a sprijini această digitalizare. Procesul trebuie să pornească de la o nevoie reală pentru optimizarea și automatizarea operațiunilor, nu doar din dorința de a atrage fonduri europene.

Care sunt lecțiile pandemiei?

Fiind un furnizor de soluții ­soft­­­­­ware care dezvoltă aplicații în cloud, nu am resimțit efectele pandemiei atât de puternic precum alte companii. Cu toate acestea, pandemia ne-a arătat că uneori progresul este determinat de factori neașteptați. Transformarea digitală a fost accelerată de către pandemie mult mai mult decât orice alt factor. În plus, ne-a întărit convingerea că digitalizarea este modalitatea prin care orice business poate să facă față cu succes tuturor adversităților. Companiile trebuie să fie cât se poate de pregătite, iar prin utilizarea tehnologiei de ultimă generație acestea se pot adapta chiar și factorilor imprevizibili. Nu în ultimul rând, pandemia ne-a arătat că oamenii sunt întotdeauna pe primul loc, fie că este vorba despre angajați, parteneri sau clienți. Soluțiile digitale ne-au ajutat să îi susținem în mod eficient, oferindu-le în același timp siguranță. Acum suntem con­vinși că un business puternic este un business care a îmbrățișat digitalizarea.

Filiala din Romania este implicată și în proiecte internaționale ale grupului elen?

Chiar dacă filiala din România are drept principal obiectiv sprijinirea afacerilor locale, ea reprezintă și un centru de business în Europa Centrală și de Est. Grupul SoftOne a obținut rezultate remarcabile în pandemie, iar împreună am reușit să câștigăm peste 5.000 de clienți noi și peste 6.000 de clienți de cloud, fapt ce a rezultat într-o cifră de afaceri record, iar sucursala din România a jucat un rol important în această creștere. Grupul SoftOne are peste 300 de angajați, deservind, cu ajutorul partenerilor, peste 47.000 de clienți în patru țări: România, ­Grecia, Cipru, Bulgaria.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 353 (7 mai – 7 iunie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: