CSR

Cristina Hanganu, Lidl România, la Zilele Biz: Analizăm permanent businessul nostru, ca să vedem cum putem să ne reducem impactul asupra mediului

27 nov. 2022 4 min

Cristina Hanganu, Lidl România, la Zilele Biz: Analizăm permanent businessul nostru, ca să vedem cum putem să ne reducem impactul asupra mediului

Reading Time: 4 minute

Lidl România are sustenabilitatea ca parte integrantă din business, analizând în primul rând propriile operațiuni pentru a vedea cum își poate reduce impactul asupra mediului, dar colaborează și cu parteneri din societatea civilă pentru a finanța programe cu obiective clare din zona strategică unde retailerul are impact și unde dorește să ajute, a spus Cristina Hanganu, Head of Communication & CSR Lidl România, la Zilele Biz 2022.

„Orice decizie pe care noi o luăm în Lidl România, orice măsură, acțiune urmărește să asigure un echilibru între dezvoltare economică, sprijinul oferit comunităților din care facem parte și protejarea planetei. Este modul nostru de a gândi, de a acționa și așa ne arătăm respectul față de clienți și prin care ne respectăm promisiunile față de ei.”

Cristina Hanganu, Head of Communication & CSR Lidl România

Sustenabilitate în propriile operațiuni Lidl România

Lidl România analizează în primul rând =propriile operațiuni când vine vorba despre sustenabilitate, pentru a vedea cum poate să-și reducă impactul asupra mediului. Sunt lucruri pe care angajații companiei le fac zi de zi în această direcție, deși poate acest lucru nu este atât de vizibil.

Astfel, la 28 februarie 2022, finalul anului financiar 2021 pentru Lidl, retailerul avea deja în 92 de magazine aparate de colectare selectivă automată și deja își îndeplinise obiectivul de a nu mai folosi plastic negru, care nu poate fi reciclat, în ambalajele produselor marcă proprie.

„Ne uităm mereu la moduri smart de a reduce greutatea ambalajelor de plastic. Impactul e foarte mare, reușim să reducem cantitatea de plastic pe care o punem în circulație și asta este o victorie de etapă. Sunt produse la care am schimbat complet ambalajul – e din plastic reciclat sau am trecut la carton. Suntem un retailer alimentar, este complicat, nu putem trece întotdeauna la ambalaje complet reciclabile, trebuie să avem în vedere în egală măsură și siguranța alimentară”, a mai spus Cristina Hanganu în ziua dedicată CSR-ului de la Zilele Biz.

În anul fiscal 2021, Lidl România a redus cu 200 tone cantitatea de plastic folosit în caserole, 98% din energie electrică utilizată a provenit din surse regenerabile și peste 53.000 tone de deșeuri au fost trimise la centrele de reciclare. De asemenea, 44% din magazinele Lidl sunt monitorizate la distanță pentru consumul de apă, retailerul a donat 530 tone de produse alimentare, 208 tone de produse nealimentare și 470 tone de hrană pentru animale, iar valoarea produselor exportate de furnizorii români către magazinele Lidl din Europa a totalizat 65 milioane de euro.

Parteneriate cu societatea civilă

În anul fiscal 2021, Lidl România a investit peste 35 milioane lei în dezvoltarea comunităților locale și a sprijinit peste 90 de ONG-uri care prin activitățile și programele lor au impact la nivel național.

„Ne uităm, desigur, și la ce putem să facem împreună cu partenerii din societatea civilă. Aici intervin programele pe care le finanțăm și care au obiective clare și sunt în zona strategică unde avem impact și unde dorim să ajutăm”, a punctat Cristina Hanganu.

În toamnă, Lidl România a derulat România limpede, un program foarte mare de igienizare și educație, pentru a combate plasticul pe malul Dunării și în apele Dunării, care a implicat mai multe ONG-uri, fiecare cu expertiza proprie. Rezultatele vorbesc de la sine: 8,3 tone de deșeuri adunate din apele Dunării, dintre care 5,4 tone erau plastic.

Lidl se concentrează pe a comunica eficient și corect despre sustenabilitate, nu doar despre ce face compania în această direcție, ci mai ales pentru a aduce mesajul de sustenabilitate în comunități. Totul sub umbrela „Fapte concrete pentru un viitor mai bun”.

ASAP Recycling Park la Electric Castle 2022

Din 2017, Lidl este partener strategic la Electric Castle, unde vine cu două magazine construite la aceleași standarde sustenabile ca oricare alt magazin din rețea: iluminare cu LED, senzori de lumină, vitrine frigorifice, pungi reciclabile.

De asemenea, retailerul a adus la ediția din acest an trei aparate de colectare selectivă automată, unde timp de 5 zile participanții la festival au colectat peste 15.000 de recipiente, de trei ori mai multe decât în anul anterior. Prezența la festival a însemnat și 80 puncte de colectare separată pentru deșeuri reciclabile și resturi menajere, precum și alternative biodegradabile pentru toate recipientele de servire (pahare, farfurii, tacâmuri) din zonele de fresh bar-uri și Spice bar.

Lidl a investit anul acesta 200.000 de lei în renovarea Castelului Banffy, aducând totalul din perioada 2019-2022 la peste 540.000 de lei.

În acest an, premiera a fost ASAP Recycling Park, primul parc de distracții dintr-un festival pe tema reciclării plasticului, care le-a oferit participanților oportunitatea să se joace și să învețe.

În parc au fost organizate workshop-uri și activități interactive și educative, precum Adevăr sau Reciclare sau Roata Reciclării, o serie de jocuri informative cu premii, sau workshop-urile Magia UpCyclingului, prin care participanții au descoperit noi utilizări ale plasticului.

Rezultatele au fost impresionante: 12.000 de persoane au participat la ASAP Recycling Park, 6.500 de tricouri, borsete, hanorace, stickers au fost oferite ca premii după participarea la activități, iar 2.680 de obiecte au fost confecționate în cadrul workshop-urilor.

„Este important să mergem împreună, nu să spunem comunităților ce să facă. Au fost foarte mulți tineri care au luat legătura cu ASAP și le-au spus: vrem să veniți în școala noastră, ca să implementăm programele voastre. Asta mi s-a părut cel mai mare câștig – mesajul acestui ONG s-a dus mai departe exact la targetul cu care își dorea să intre în legătură”, a mai spus Cristina Hanganu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: