MarComm

Cum îi înveți pe tineri să colecteze selectiv și să recicleze plasticul

Reading Time: 2 minute

”Trăim într-o lume în care plasticul are, încă, un rol foarte important – gândiți-vă doar la câte obiecte din jurul nostru au în componență plastic, de la recipientele pentru produse de uz casnic, până la telefonul mobil și cardul bancar. Problemele apar atunci când aceste obiecte își încheie ciclul de viață, iar foarte multe dintre ele ajung în natură, afectând flora și fauna și deteriorând calitatea apei”, spune Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR la Lidl România.

Pornind de la acest context, Lidl, în parteneriat cu The Institute, a lansat platforma ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului). Aceasta urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare. Proiectul s-a lansat printr-o piesă-manifest cu același nume, semnată Deliric (Toto Eremia) featuring Vlad Flueraru.

v=L3TR09wQ_D0

”E timpul să ne unim forțele și să luptăm pentru binele Planetei”, spune Deliric.

În prima etapă a programului, tinerii se vor familiariza cu întregul spectru de informații ce țin de plastic: istorie, legislație, cum afectează acest material mediul înconjurător, dar și sănătatea noastră, cele mai comune mituri legate de plastic, colectarea și reciclarea acestuia, dar și sfaturi utile și ușor de pus în practică, ce ajută la utilizarea unei cantități reduse de plastic în viața de zi cu zi.

Periodic, platforma va oferi conținut nou și interactiv care prezintă într-un mod accesibil și distractiv problematica plasticului: animații, numere de stand-up, piese de rap și trap, dar și interpretări ale problematicii plasticului expuse de creatorii de conținut pe care adolescenții îi urmăresc.

Etapa a doua a programului ASAP propune o serie de acțiuni alături de artiștii și comunitățile preferate ale tinerei generații care să sedimenteze comportamentele pozitive de colectare.

Pentru a se alătura mișcării ASAP, tinerii sunt încurajați să se înroleze în platformă, aici.  

Conținutul programului ASAP va fi lansat treptat, cei care au aderat la mișcare având acces în premieră la acțiunile și beneficiile propuse prin platformă.

Scopul final al proiectului este crearea unei comunități care acționează în privința utilizării responsabile și a colectării selective a plasticului, acțiuni pozitive care influențează mai apoi comportamentul întregii societăți. 

Foto: Nikita Dembinski

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

3 ore ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

3 ore ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

3 ore ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

3 ore ago

76% dintre români consideră că fumătorii adulți ar trebui să primească informații corecte, fundamentate științific, despre produsele fără fum

Cel mai recent sondaj realizat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International (PMI) arată că există un…

4 ore ago

Unde își vor petrece românii Sărbătorile de Paște

Românii aleg să petreacă Sărbătorile de Paște, acasă, împreună cu familia. Un procent de 79% dintre cei intervievați în cadrul…

4 ore ago