Calitatea și prospețimea sunt esențiale pentru Lidl România. De aceea, retailerul aplică cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare. Pentru a se asigura că produsele care ajung pe rafturile din Piața Lidl sunt conforme cu standardele Lidl, retailerul face analize pe toate categoriile de fructe și legume pe care le comercializează.
Ca parte din procesul de management al calității, Lidl România urmărește o serie de indicatori de calitate atât în cadrul companiei, cât și la furnizorii cu care colaborează. De exemplu, printre criteriile de calitate pe care le au producătorii de fructe și legume pentru a deveni furnizori Lidl se numără:
Pentru a se asigura că toate produsele din Piața Lidl respectă aceste criterii, Lidl România testează și analizează toate legumele și fructele pe care le pune la raft. Astfel, de la an la an, retailerul crește numărul analizelor pe care le face pe produsele din Piața Lidl: în 2022 a făcut peste 1900 de analize, în 2023 peste 2300 de analize, iar anul acesta a ajuns la peste 630 de analize, deși sezonul agricol românesc abia a început. Produsele sunt analizate cu recurență, în funcție de categoria de risc în care au fost încadrate de către Lidl la nivel internațional, iar printre aspectele ce sunt verificate se numără conținutul / cantitatea pesticidelor sau metode adiționale precum contaminanții, acolo unde există legislație care reglementează aceste aspecte.
„Numai anul trecut am făcut peste 2300 de analize, pentru toate categoriile de produse pe care clienții noștri le găsesc în Piața Lidl, iar anul acesta am ajuns deja la peste 630 de analize. Continuăm acest proces, ținând cont de criteriile noastre principale în ceea ce privește legumele și fructele: analizăm valoarea reziduului de pesticide, numărul de substanțe folosite și cât de responsabil au fost folosite. De exemplu, suma procentelor din limita legală maxim admisă pentru toate substanțele active determinate nu trebuie să depășescă 80%, iar procentul ARfD (doza acută de referință) pentru fiecare substanță activă determinată nu trebuie să fie mai mare de 100%. Dacă, în urma analizelor, vedem că măsurile de prevenție nu au fost întocmai respectate, avem pârghii pe care le folosim: nu mai punem marfa la raft sau o retragem de la raft, ne consultăm cu alți experți din domeniu, cum ar fi partenerii noștri de la USAMVB, căutăm alți furnizori.”
Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing și Membru în Consiliul de Conducere Lidl România
În fiecare an, Lidl investește în cercetare pentru a descoperi cele mai potrivite soiuri de fructe și legume și promovează în rândul producătorilor locali o agricultură sustenabilă, certificată și care asigură o utilizare responsabilă a solului și resurselor pentru producție. Astfel, Lidl România urmărește să asigure oportunități de dezvoltare de lungă durată pentru producătorii români. Mai multe detalii sunt disponibile aici.
Pentru a informa clienții cu privire la proveniența produselor românești din Piața Lidl, Lidl România a lansat încă de acum cinci ani platforma #trecipeproaspăt. Prin intermediul acestei platforme, clienții pot accesa informații detaliate despre originea fructelor și legumelor expuse pe rafturile retailerului, inclusiv informații despre trasabilitatea acestora, certificările de calitate, precum și furnizorii locali de legume și fructe din întreaga țară și poveștile lor.
Pentru a accesa aceste informații, clienții pot vizita surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a afla detalii despre furnizorii Lidl sau surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe lădițele de fructe și legume din Piața Lidl. Deși au trecut cinci ani de la lansare, este în continuare un instrument eficient care le permite românilor să obțină informații specifice despre fiecare produs, cum ar fi tipul de soi disponibil la Lidl, specificațiile legumelor și fructelor, detalii despre procesul de cultivare și sezonul acestora, precum și proprietățile speciale ale fiecărui aliment.
Autoritatea de Transport Ras Al Khaimah (RAKTA) și Autoritatea de Dezvoltare Turistică a Ras Al Khaimah (RAKTDA) au făcut un…
Peste 60 de orașe din Europa, printre care și zece orașe din România, vor proiecta mesaje prin care încurajează cetățenii…
MOL România și Fundația Pentru Comunitate au deschis la Centrul de Cultură Urbană Casino din Cluj prima expoziție colectivă de…
Pentru toți cei care doresc să devină travel influencers, Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, revine cu…
În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași și cei care publică anunțuri…
Toți cei care doresc să facă pasul spre antreprenoriat, antreprenorii la început de drum, dar și cei cu experiență care…