BizRemote by certSIGN Interviuri

Cum limitează Globalworth impactul COVID-19 asupra businessului și societății

24 mart. 2020 5 min

Cum limitează Globalworth impactul COVID-19 asupra businessului și societății

Reading Time: 5 minute

Fundația Globalworth a donat 200.000 de euro organizației Crucea Roșie Română pentru necesare medicale și oferirea sprijinului logistic, uman și material pentru consolidarea răspunsului țării noastre la amenințarea COVID-19.

Dimitris Raptis, Co-CEO & Chief Investment Officer, Globalworth, a spus pentru Biz ce acțiuni a luat compania legate de pandemie. Puteți citi versiunea în limba engleză aici

Ați donat către Crucea Roșie Română, fiind printre primele companii care au vrut să ajute în aceste momente. Cum ați luat această decizie și cât de rapid s-au întâmplat lucrurile?

Într-adevăr, am decis, prin Fundația Globalworth, să donăm 200.000 de euro organizației Crucea Roșie Română pentru necesare medicale și oferirea sprijinului logistic, uman și material pentru consolidarea răspunsului țării noastre la amenințarea cu noul coronavirus (COVID-19). De îndată ce am aflat situația națională și globală, am analizat posibilitățile în sistem de urgență. A fost rapid și destul de clar în ce direcție vom merge. Asta deoarece, înainte de toate, sistemul medical este cel mai important în contextul dat. Așadar, am înțeles cu toții că un ajutor extrem de necesar ar fi achiziționarea de ventilatoare medicale destinate terapiei intensive, flacoane cu dezinfectant, costume de protecție, ochelari de protecție, măști sanitare de unică folosință sau mănuși de protecție. Toate acestea vor ajunge la Institutul Național „Prof. Matei Balș”, cea mai mare instituție medicală pentru boli infecțioase.

Aș mai dori să precizez că necesarul pe care Crucea Roșie Română l-a înaintat Fundației Globalworth este constituit în urma discuțiilor cu Departamentul pentru Situații de Urgență, respectiv domnul Raed Arafat, vicepreședinte al Crucea Roșie Româna, pe baza solicitărilor venite din teritoriu de la instituțiile locale către filiale și a experienței Crucea Roșie Italiană care intervine acum într-o situație extrem de gravă. Avem un mare respect pentru personalul medical și oamenii care mențin serviciile de care avem atâta nevoie în această perioadă. Ajutorul nostru financiar vine ca un suport vital și ne bucurăm că am găsit un partener care facilitează și arde o parte dintre etape. Este nevoie mare de ajutor acum și ne bucurăm că am putut să nu mai amânăm acest acum.

Solidaritatea este cel mai bun „medicament” în aceste vremuri. Cum vedeți voi situația?

Ne confruntăm cu o criză fără precedent și solidaritatea este vitală pentru a face față acestei furtuni. Dacă nu înțelegem atât la nivel local, cât și la nivel global situația, dacă nu luăm măsuri împreună și nu le respectăm tot împreună, ne facem singuri rău – atât la nivel personal, cât mai ales la nivel de societate. Noi construim clădiri de birouri, clădim comunități și acum suntem aici, pregătiți să consolidăm sentimentul de solidaritate în jurul comunității noastre.

Care au fost măsurile pe care le-ați luat în clădirile de birouri deținute?

Avem responsabilitatea unei comunități de peste 700 de chiriași și zeci de mii de angajați care lucrează zilnic în clădirile noastre din România și Polonia, iar siguranța și binele lor sunt prioritățile noastre. Cu toate că mulți dintre aceștia lucrează de acasă acum, unora, natura jobului nu le-a permis asta. Respectăm toate normele de sănătate și de siguranță și am luat toate măsurile necesare și adecvate pentru portofoliul nostru – mai ales în spațiile comune, unde riscurile sunt mai ridicate.

Am sporit măsurile la nivelul clădirilor de birouri și am implementat un program zilnic de curățenie foarte strict si la finalul programului de lucru, după plecarea chiriașilor din clădiri. Toate suprafețele cu trafic intens, cum ar fi recepțiile, scările, lobby-urile, lifturile și toaletele sunt dezinfectate cu un produs special extrem de puternic, care distruge virusurile, fiind în același timp sigur pentru sănătatea oamenilor. Aceste spații sunt, de asemenea, curățate cel mult la fiecare două ore. Produsele de curățare si dezinfectanții sunt avizate de autorități. În plus, Globalworth a amplasat în fiecare lobby dispensere cu dezinfectant pe bază de alcool.

Avem pe toate ecranele video-uri informative cu sfaturi legate de igienă și măsuri pe care fiecare dintre chiriașii noștri trebuie să le ia: cum ar fi spălatul cât mai des pe mâini, utilizarea dispenserelor din lobby care au dezinfectant pe bază de alcool, modul în care e recomandabil să utilizeze măștile sau să strănute/ tușească. Sunt regulile legate de apelul la 112 în cazul primelor simptome și/ sau dacă au călătorit în țări cu cazuri confirmate. Ni se pare important să repetăm cu fiecare ocazie posibilă acest șir de informații – să facem tot ce ține de noi, astfel încât să reducem factorii de îngrijorare și de pericol.

Cum gestionați situația în rândul angajaților, chiriașilor, partenerilor, investitorilor și autorităților?

Avem un dialog permanent cu aceștia, atât pentru a-i informa cu privire la toate măsurile pe care le luăm, dar și pentru a primi confirmări cu privire la măsurile luate de ei. Adoptăm o abordare de colaborare, discutând necesitatea unor emailuri informative, apeluri telefonice decizionale sau asimilarea unor noi măsuri și termene impuse de autoritățile avizate.

Cum vedeți impactul economic al coronavirus?

Situația actuală este gravă, dar și foarte nestatornică, de aceea este dificil de prezis acest impact. Cu siguranță, va exista un impact semnificativ asupra economiei globale, dar vom putea evalua amploarea efectului abia în lunile următoare.

Ce alte măsuri pregătiți?

Urmărim zilnic evoluțiile și respectăm toate instrucțiunile și normele comunicate de autoritățile locale și naționale. Vom continua cooperarea și comunicarea permanentă cu partenerii de business și chiriașii noștri pentru efortul de a proteja sănătatea și siguranța în clădirile noastre.

Care sunt planurile de continuitate ale afacerii?

Am implementat toate măsurile adecvate cerute de lege și de autoritățile avizate. Considerăm că fiecare companie trebuie să realizeze propria evaluare în ceea ce privește măsurile pe care le aplică în această situație excepțională. Totuşi, îi susținem și îi încurajăm pe chiriașii noștri să adopte și ei toate măsurile posibile de prevenție. Indiferent de deciziile pe care le ia fiecare companie în parte, toate clădirile noastre rămân 100% funcționale.

Cum vedeți situația în următoarele luni?

Din păcate, răspândirea rapidă a coronavirusului ne-a prins pe toți cu garda jos și există o imensă incertitudine în fața noastră. Ne vom confrunta cu un impact semnificativ asupra economiei globale, care se va simți, evident, și în România. Întrucât situația este încă foarte instabilă, nu putem estima amploarea crizei.

Situația se mișcă atât de rapid, încât este dificil de prezis cum va evolua în viitor. Epicentrul crizei este acum în Europa și SUA și se pare că lucrurile se vor înrăutăți, cel puțin pe termen scurt, înainte de a se îmbunătăți.

Pe fondul acestei situații, siguranța și binele oamenilor noștri, clienților și comunităților noastre continuă să fie prioritatea noastră, în timp ce încercăm să protejăm afacerea și să limităm datoriile și consecințele acestei crize care evoluează zi de zi. Nu este ușor, facem parte dintr-un ecosistem cu reglementări și restricții impuse, însă suntem recunoscători pentru abordarea și angajamentul partenerilor, angajaților, chiriașilor și investitorilor noștri. Și cu toții avem obiective comune: să limităm maximum posibil impactul negativ al acestei crize, să restabilizăm piața și să ajutăm la refacerea comunității noastre.

Ce sfaturi aveți pentru alți parteneri de business sau pentru alte companii în această perioadă?

Desigur, siguranța și binele angajaților și clienților noștri, precum și continuitatea business-ului și protejarea activității economice sunt de o importanță primordială. În același timp, însă, aș încuraja ca noi toți, ca societate, să demonstrăm solidaritate și să facem tot ce putem pentru a ajuta comunitatea noastră și a atenua suferințele celor în nevoie – mai ales în aceste momentele atât de dificile. Fie că este vorba de o contribuție financiară, voluntariat sau chiar ceva atât de simplu cum ar fi supravegherea vecinului în vârstă. Orice poate face diferența!

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: