Stiri Marketing

Cum să faci un plan corect și coerent de comunicare? #bizsmscamp

24 nov. 2016 3 min

Cum să faci un plan corect și coerent de comunicare? #bizsmscamp

Reading Time: 3 minute

Prima zi a evenimentului Biz Social Media Snow Camp 2016 a început în forță cu o prezentare susținută de Mugur Pătrașcu, fondatorul Screen Native cu o temă provocatoare legată de cum să comunici coerent și corect.

Pătrașcu a prezentat câteva dintre tendințele actuale din comunicare, dar și modul prin care social media poate contribui la succesul organizațiilor.

Cum arată prezentul și viitorul în zona de comunicare?

  1. Nimic nu mai este previzibil, iar asta din cauză sau datorită mediului social, mediului economic, tehnologie, mediul geopolitic, etc. Această imprevizibilitate a schimbat lucrurile către o pro-activitate a tuturor celor din industria comunicării.
  2. Fiecare dintre noi trăim într-o bulă. Furnizorii de comunicare și agențiile sunt într-o bulă, industriile sunt în bula lor, astfel că este nevoie să ieșim din bulele noastre și să vedem lucrurile de care depinde businessul celorlalți, ceea ce conduce la rezultate mai eficiente. Social media este văzută altfel de fiecare dintre noi, agenții, bloggeri și companii.
  3. A apărut câte un expert la fiecare colț de stradă. Expertiza nu mai prezintă o diferențiere și este plin de profesioniști din toate taberele. Asta înseamnă că există o concurență foarte mare, iar soluțiile nu mai sunt unice, sunt de vânzare și sunt din ce în ce mai ieftine. Standardele au scăzut foarte mult. “Încercați să recunoașteți valoarea, deși nu este singurul scop. Se poate căuta mai mult eficiența, preț, iar tipologia consumatorului s-a schimbat foarte mult” a completat Mugur Pătrașcu.
  4. Sunt două produse pe piață: cel standardizat și cel personalizat. Află care este produsul care se cere! Produsul personalizat reprezintă 15% din piață la ora actuală.
  5. Experiența standard costă din ce în ce mai puțin și e din ce în ce mai bună.
  6. Publicitatea este într-un impas și apelează la surogate instant gratification. Publicitatea nu își mai atinge scopul și același lucru se întâmpla și la clienți, presiunea este foarte mare iar produsul se “schimonosește”.
  7. A apărut o nouă categorie de furnizori pe piața comunicării: furnizorii de relație pe termen scurt. Multe planuri de comunicare se bazează pe infuzie de informație pe această cale, însă efectele adverse nu întârzie să apară.
  8. Este prima dată când brandurile lasă controlul oamenilor. Pentru prima dată bloggerii spun că vor să fie lăsați să facă totul în stilul lor, însă aceasta înseamnă abandonul companiilor. Brandurile își aleg ambasadorii țintit.
  9. ”Dacă încă vă mai prezentați ca bloggeri, faceți ceva greșit. Mulți oameni au plecat de la un blog și au ajuns în alte zone, de business sau au crescut afaceri în jurul blogului. Cred că în ziua de astăzi nu mai este de ajuns să fii blogger. Trebuie schimbat felul în care te prezinți și serviciile pe care le oferi, pentru că nu mai este de ajuns!”, a punctat fondatorul Screen Native. El a recomandat blogerrilor să se prezinte mai degrabă ca și creatori de conținut.
  10. Am intrat în perioada hibridă a comunicării. Oamenii nu mai sunt specializați și vor face din ce în ce mai multe lucruri, dar vor dovedi și performanță în felul acesta.

 

Mugur Pătrașcu are 16 ani de experiență în domeniul comunicării, dintre care 13 ani în digital. După câțiva ani petrecuți în televiziune, Mugur și-a început cariera în publicitate la D’Arcy. Au urmat Leo Burnett și Grey. În 2006 înființează iLeo, unul dintre cele mai de succes proiecte de comunicare digitală în România. Este profesor asociat al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării de 8 ani. De-a lungul anilor, Mugur a deschis și crescut, împreună cu alți asociați si alte businessuri în domeniul digital: portalul Orașul Meu, agenția de comunicare pe medii mobile Breeze Mobile sau proiectul 4inmasina.

Vezi prezentarea lui Carmen Sterian despre cine este consumatorul și ce vrea el, aici.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: