fbpx
Antreprenori Interviuri & Opinii Management

Curajul de a-ți asculta frica

28/06/2019

author:

Curajul de a-ți asculta frica

Mădălina Uceanu a devenit antreprenoare din frică. În urmă cu aproape zece ani a pus bazele companiei de executive-search și consultanță în resurse umane CareerAdvisor, jobul ei fiind să găsească jobul de vis pentru cât mai mulți manageri. A îmbrățișat revoluția digitală, dar continuă să pună accentul pe factorul uman în HR.

Cum a luat naștere ideea din spatele CareerAdvisor și ce te-a determinat să pornești pe drumul antreprenoriatului?

Frica. Știu că este contraintuitiv, lumea în jurul meu vorbește despre curajul de a porni, însă motivația reală a fost o combinație între frică și senzația acută de lipsă de timp. Senzația de lipsă de timp s-a datorat unor evenimente personale care mi-au adus evidența faptului că viața mea se poate schimba dramatic într-o clipă și că nu pot amâna nimic din ceea ce visez să împlinesc. Frica însă s-a manifestat și atunci, frica de mine cea de peste câțiva ani, care își va explica singură cum n-a reușit să facă nimic, dar și ulterior, în fiecare zi a noului drum, mai ales că momentul în care am pornit a fost marcat de criza economică. Pornitul în criză a avut însă și avantaje, primul fiind acela că pornești cumva precaut, cu mult realism în demers, al doilea fiind acela că dacă iese în criză, odată ce aceasta va fi depășită, ar trebui să fie mai simplu. S-a dovedit a fi fost un raționament corect, ceea ce îmi confirmă încă o dată credința că nimic nu e întâmplător.

Care sunt serviciile pe care le oferă CareerAdvisor și cui îi sunt adresate acestea?

În acest moment 70% din încasările noastre vin din servicii de head hunting, rețeaua foarte extinsă de contacte în zona de management și relațiile de foarte bună calitate dezvoltate în peste 20 de ani, fiind principalul diferențiator pe care am construit. Restul de 20% din venituri vin din servicii de HR training și career advisory/outplacement pentru roluri senior, iar 10% din implementările sistemului de e-recruitment pe care îl reprezentăm pe piață, PhoenixATS. Mă aștept însă ca procentele să se schimbe destul de mult în favoarea PhoenixATS, având în vedere automatizările accelerate care se întâmplă în procesele de HR, precum și focusul din ce în ce mai mare pe construirea unei comunități de candidați, iar PhoenixATS răspunde foarte bine tuturor acestor nevoi.

Cum a fost ultimul an pentru Career­Advisor?

A fost un an foarte bun, cu destul de multe schimbări în felul în care este organizat businessul și modul în care adresăm nevoile clienților noștri și cu multe par­teneriate. În plus, datorită procentului mare de clienți repetați (60%) și faptului că economia nu a suferit un regres față de 2017/2018, volumul de proiecte a fost într-o creștere constantă. În plus, după aproape patru ani de când vorbesc despre automatizări în recrutare, poate și datorită noilor reglementări legate de protecția datelor personale, anul trecut a fost primul an în care am simțit un interes crescut din partea companiilor pentru sistemul nostru de e-recruitment. Dovadă a faptului că multe companii au înțeles că relația cu viitorii lor lideri începe din procesul de recrutare, iar cei care fac din asta deja o prioritate investind în sisteme vor face cu adevărat diferența abia când criza deja începută pe piața forței de muncă se va înteți cu adevarăt. Din fericire, lucrăm cu asemenea companii și este o bucurie să văd ce diferență face la nivel de detaliu felul în care abordează oamenii.

Care sunt planurile pe care le aveți ca Managing Partner al CareerAdvisor?

Pe termen scurt ne propunem să continuăm să derulăm proiecte de head hunting cât mai “value-based”, în sensul de a ne putea concentra cât mai mult pe valori și etape de evoluție comune între client și candidat, cu mai mult focus pe individ și rezultatele dorite de organizație. Cât privește alte planuri, vom dezvolta parteneriatul cu cei de la Zitec, cu care mergem deja mână în mână pentru a propune implementarea unei soluții care să acopere de la aproba­rea recrutării, derulare proiect recrutare, onboarding și feedback intern, alături de produsul lor recent lansat, Mirro. Pe lângă zona de automatizare, pregătim un nou produs care să reflecte credința noastră că oamenii sunt cel mai productivi și ener­gici atâta vreme cât își folosesc cât mai des talentele, iar un demers atât la nivel de individ, dar mai ales de organizație care să stimuleze această potrivire a muncii cu talentul personal ar fi un beneficiu major pentru toate părțile. În toamna acestui an vom reveni cu detalii despre acest subiect, despre care am tot vorbit în diverse contexte în decursul ultimilor zece ani. Ambele zone sunt demersuri de parteneriate, cum spuneam și mai devreme, cred că este abordarea cea mai potrivită în momentul acesta.

Foto: Vali Mirea

Care sunt principalele tendințe pe piața recrutării care se vor face resimțite în următorii ani? De ce?

Cred că vom vedea o adevărată revoluție în privința relației între companie și viitorii și actualii angajați, cu foarte mult accent pus pe felul în care atragem, tratăm și ne despărțim de foștii angajați. Automatizarea va juca un rol important, însă cred că nu ne putem gândi că vom elimina cumva factorul uman, cred că doar un mix corect și bun între sisteme și oameni poate funcționa pe termen lung. Cred însă că toată comunitatea de HR a făcut deja pași consistenți în direcția integrării multor sisteme și aplicații în activitatea de zi cu zi și sunt sigură că vom continua să vedem același lucru și în viitor.

Ce i-ați spune unui tânăr care dorește să vă urmeze modelul și să pună bazele unei firme de executive search?

În primul rând, i-aș zice că poți spune că faci executive search dacă și piața și candidații tăi spun același lucru despre tine, ceea ce înseamnă că primul pas este construcția unei reputații și a unei rețele consistente de contacte, înainte de a începe. În al doilea rând, i-aș spune că este una dintre cele mai pline de învățăminte meserii, ai ocazia în fiecare zi să te confrunți cu tine prin prisma multelor cariere și povești care îți trec prin fața ochilor. Nu cred că puteam alege o cale de dezvoltare personală mai împlinitoare și plină de satisfacții.

Anul viitor se fac 10 ani de când sunteți antreprenoare. Care sunt principalele lecții pe care le-ați învățat în tot acest timp?

Prima lecție este că a-ți fi propriul șef nu este neapărat o bucurie, apoi aceea că trebuie să te împrietenești cu frica ta și cu Murphy, care va insista să apară când îți e lumea mai dragă. Iar a treia lecție pentru mine este că nu poți compara cu nimic satisfacția de a te uita în jur și a constata câți oameni au strâns rândurile lângă tine și ți-au transmis energia și entuziasmul lor, e neprețuit darul acesta și nu știu altă formulă de a-l primi decât atunci când tot ce ești tu este pus la bătaie.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE