BizRemote by certSIGN Analize Antreprenori

Cum se reinventează un start-up de curierat în timpul pandemiei

16 apr. 2020 2 min

Cum se reinventează un start-up de curierat în timpul pandemiei

Reading Time: 2 minute

BeeFast este un start-up lansat în toamna anului trecut de patru antreprenori pe zona de curierat rapid. Platforma ar fi trebuit să fie prima soluție de livrări eco-friendly din București, folosind doar biciclete – normale și electrice – și trotinete electrice, numai că, în contextul actual, planurile le-au fost date peste cap. Pentru a continua afacerea, în paralel cu livrările, cei patru antreprenori și-a extins activitatea oferind în prezent și soluții integrate de mutare a business-urilor din offline în online.

Soluția tehnică propusă de BeeFast se implementează în 24 de ore, iar infrastructura businessului poate asigura livrarea a până la 6.000 de comenzi pe zi.

BeeFast Cristian Grozea

”Modelul nostru oferă super-viteză și ușurință în trecerea afacerilor direct online, iar solicitările au crescut cu 400% în ultima lună. Avem același tip de clienți, însă situația actuală a accelerat foarte mult parteneriatele, pentru că am integrat în sistem diferite soluții care fac posibilă trecerea în online rapid, acoperind și problema livrării. De exemplu, folosim Shopify pentru a construi un shop online, iar aici integrăm API-ul BeeFast astfel încât în 24 de ore clientul dispune de un sistem funcțional și activ de comenzi și livrare, inclusiv sistem de plată. Asigurăm această implementare gratuit, a declarat Cristian Grozea, unul dintre cei patru fondatori BeeFast.

Pentru a beneficia de configurarea shopului online, magazinele trebuie să pună la dispoziție fotografiile produselor, descriere, prețul, programul magazinului.

Businessul de livrări

Pe segmentul de livrări, curierii BeFast sunt repartizați în funcție de proximitate, în momentul în care comanda este confirmată, fără a fi necesară o acțiune suplimentară din partea magazinului. Timpul mediu de livrare a unei comenzi este de 40 de minute, față de 1-2 ore, cât a fost la lansarea serviciului. În prezent, numărul mediu de comenzi este de 150/zi, respectiv 4.000/lună însă capacitatea de livrare nu este limitată, putând fi extinsă în 48 de ore până la la 140.000 de comenzi lunar.

BeeFast se adresează, în general, afacerilor care comercializează bunuri de larg consum (alimente, obiecte de îmbrăcăminte, bijuterii și accesorii, produse de igienă sau de sănătate), dar și restaurantelor. Printre clienții platformei de livrare rapidă se numără Grupul City Grill, Taverna Racilor, lanțul de restaurante Japanos, Berea TNR, Ohvăz, Grain de Sel, Dose Café, Obor21, magazinele Lugu Lugu (produse de igienă și sănătate) sau Fustițe cu luminițe (îmbrăcăminte pentru copii). BeeFast se adresează și persoanelor fizice care aleg să trimită colete sau documente rapid, folosind platforma my.beefast.ro. Momentan, BeeFast este disponibil în București, însă fondatorii au primit solicitări și au în vedere extinderii la nivel național, cu prioritate în Cluj-Napoca și Constanța.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: