Companii Stiri

De ce aleg românii serviciile medicale private?

9 dec. 2019 2 min

De ce aleg românii serviciile medicale private?

Reading Time: 2 minute

Piața serviciilor medicale private este în continuă creștere, noile generații fiind dispuse să plătească pentru acestea. Deși sistemul de sănătate din România oferă acces gratuit la servicii medicale de stat, piața serviciilor medicale private se dezvoltă rapid pe fondul  asigurărilor private pe care angajatorii le oferă tinerilor, potrivit celui mai recent studiu întocmit de Reveal Marketing Research, în noiembrie 2019.

Servicii medicale de stat versus servicii medicale private

3 din 10 români preferă serviciile medicale private deși au dreptul la servicii medicale gratuite. Procentul crește la 43,1% în rândul tinerilor sub 25 de ani și la 42,2% în rândul tinerilor care locuiesc în București. Persoanele trecute de 35 de ani se îndreaptă către spitalele de stat din motive financiare (68,3%), preponderent bărbații, locuitori ai zonelor Transilvania (75,5%), Moldova (74,4%) și Banat-Crișana (72%).

Curățenia (81%), timpul de investigație (74,7%) și respectul acordat pacienților (75%) sunt alte motive pentru care clinicile private prezintă un nivel mai mare de încredere (51%). Chiar dacă spitalele și policlinicile de stat au avantajul unui cost mai mic, încrederea pe care pacienții o manifestă în personalul medical al unei clinici private (57,5%) este aceeași ca în cazul unei instituții medicale de stat, pacienții știind că majoritatea medicilor activează în ambele sisteme.

Dacă situația financiară le-ar permite românii ar apela mai des la serviciile private, îndeosebi tinerii între 25 și 34 de ani (76%).

Piața serviciilor medicale private în România

Regina Maria, Medlife, Sanador, Sante și Synevo se regăsesc în top 5 branduri cele mai prezente în mintea românilor atunci când se gândesc la clinici private. Aproape jumătate dintre respondenți (48,4%) nu au dat un răspuns la această întrebare, alegând “Altele” (39%) sau “Nu știu” (9,4%), reflectând oportunitatea de pe piața clinicilor private de a-și fideliza pacienții care nu au încă un furnizor de servicii medicale preferat.

Medlife si Regina Maria, ambele cu 32%, Synevo (27%), Sante (17%) si Hiperdia (11%) sunt furnizorii de servicii medicale la care au apelat deja respondenții.

În ceea ce privește notorietatea și recunoașterea, chiar dacă nu au apelat încă la serviciile unei clinici private, clasamentul este asemănător: Regina Maria (82,65%), Medlife (76,7%), Synevo (49,3%), Sante (47,9%). În plus, apare Medicover (32,4%), care este mai degrabă preferat de femei decât de bărbați.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: