Categories: AnalizeMarketing

Despre romani si romanism

Reading Time: 2 minute

Analizand evolutia celor mai puternice branduri romanesti in ultimii 5 ani,  pentru realizarea studiului despre  brandurile romanesti, echipa Unlock Market Research a tinut sub lupa si schimbarile de comportament ale romanilor in ultimii ani. Prezentarea Adinei Vlad din cadrul evenimentului BrandRo, cand am lansat noua ierarhie a Celor mai puternice 100 de branduri romanesti a fost edificatoare.

Ca popor, romanii pun raul in fata. Ne iubim tara intr-un mod posesiv si de cele mai multe ori toxic. Avem o cultura colectiva, fiindu-ne comod sa apartinem unui grup, cu care ne asociem, si, comparativ cu alte natii, suntem un popor sensibil. Asa reiesea din studiile de piata realizate in ultimii ani. Noua stare de fapt a romanilor este surpriza acestui an!

“De anul trecut, asistam la o schimbare radicala in comportamentul romanilor. In urma analizei pe care am realizat-o reiese clar ca recesunea, aceasta criza care nu se mai termina, ne-a ajutat sa evoluam. Ne-a ajutat sa ne redescoperim. Avem, cu sau fara voia noastra, mai multa experienta. O experienta care ne-a maturizat. Incepem sa ne revenim din depresia care ne-a cuprins in 2012 si, mai mult, incepem sa nu mai ne identificam cu un grup. Ne gandim din ce in ce mai mult cine suntem si am inceput sa ne redescoperim eul”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research. 

Criza ne-a provocat si a pus sub semnul intrebarii tot ce eram. Ne-a determinat sa ne redescoperim. Culmea, dupa aceasta criza, a inceput sa dispara din comportamentul nostru teama de risc. Pentru ca, asa cum spun cei intervievati in studiu, nu mai avem multe de pierdut.

Desi calculam in continuare totul, am inceput sa experimentam si sa identificam ce ne place. Am inceput sa trecem de la a fi practici la a avea grija de noi. Dupa 2 ani in care am fost si gandit ca niste roboti, incepem sa redevenim oameni!

O alta mare schimbare e faptul ca incepem sa ne iubim tara constructiv. Avem experiente si putem vedea si compara schimbarile din ultimii ani, atat de la noi, cat si de peste hotare, unde am observat ca si lor le e greu. Nu ne mai punem problema legata de cat de rau e aici, ci cautam sa vedem ce e bine la noi!

Romanismul are, asadar, o tendinta clara de crestere. Mai mult, oamenii incep sa inteleaga de fapt ca Romania suntem noi. Ca fiecare dintre noi, dar si brandurile romanesti, spunem povesti despre Romania. Si am inceput sa credem in noi, in romanii simpli, nu doar in eroi si campioni!

Imagini de la conferinta de lansare a studiului 100 cele mai puternice branduri romanesti.

Team

Recent Posts

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

5 ore ago

Restaurantul Diplomat a înregistrat venituri cu 12% mai mari, în primele 3 luni ale anului 2024

Diplomat, restaurantul iconic al Capitalei, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 14 milioane de lei, cu peste 50%…

5 ore ago

Libris redeschide librăria ”Șt. O. Iosif” din Brașov, după o investiție de 500.000 de euro

După 6 de luni de lucrări de reamenajare, librăria Șt. O. Iosif, își redeschide porțile la Brașov pe 26 aprilie.…

7 ore ago

Confident devine agenția de comunicare pentru NOTINO în România

Confident Agency, o companie specializată în consultanță de comunicare, cu birouri în București și Barcelona, anunță câștigarea contului NOTINO pentru…

8 ore ago

NAMI Beach Club & More – o experiență exclusivă de vară, oferită de Radisson Blu Hotel Bucharest, se va deschide în luna iunie

Cunoscuta piscină de la Radisson Blu Hotel Bucharest devine NAMI Beach Club & More, o nouă destinație de vară, care…

8 ore ago

Eduard Oancea a reprezentat România la finala competiției internaționale Lavazza Barista Challenge

Profesionalismul, creativitatea și pasiunea pentru cafea au fost sărbătorite la finala internațională a competiției Lavazza Barista Challenge, ce a avut…

11 ore ago