Marketing Interviuri

Despre schimbări, cu entuziasm

10 ian. 2018 5 min

Despre schimbări, cu entuziasm

Reading Time: 5 minute
Maria Tudor
Maria Tudor, Publicis One / foto: Vali Mirea

Maria Tudor coordonează din martie 2017 toate operațiunile de media ale grupului Publicis One în Europa Centrală și de Est. Ce responsabilități are și cum s-a adaptat la rigorile noii poziții?

A fost și este în continuare un om de media. Unul dintre cei mai experimentați și, fără nicio exage­rare, unul dintre cei mai buni din piață. La zece ani distanță de când îi luam primul interviu despre bugete și piața de media, am regăsit-o la fel de bine documentată și energică, doar că de data aceasta cu o pălărie în plus, de fapt două: Chief Media Officer & Business Development Lead pentru noua entitate Publicis One în Europa Centrală și de Est.

Ce responsabilități implică noul rol?

E un rol extrem de ofertant. O organizație nouă, o structură nouă, un business în transformare, des­tinația există, drumul îl construim. În acest sens, lucrez pe trei planuri. În primul rând sunt oamenii – echipa de ma­nagement a Publicis One, în regiune și la nivel de țară, dar mai ales liderii agențiilor de media (avem cinci agenții la nivel global prezente și la nivel local, diferențiat de la o țară la alta: Zenith, Starcom, Blue 449, SparkFoundry, Performics), oamenii de strategie, de comunicare digitală, de data, de content. Lucrez la pachetul de servicii al agențiilor, la produsul integrat ca rezultat al tuturor specializărilor de comunicare puse sub același acoperiș, de la produsul strategic, la dezvoltarea capabilităților digitale până la livrarea valorii adusă de o cumpărare de media făcută inteligent și creativ. Nu în ultimul rând, lucrez cu clienții, mai puțin în relație directă și mai ales în relații regionale, de coordonare pentru clienți pe care îi servim în mai multe piețe.

Cum a venit, mai exact, propunerea de a prelua această poziție?

Într-un moment de schimbări majore în grupul Publicis și foarte mulți ani de Zenith, o agenție superbă, cu o evoluție ascendentă atât în anii de restriște, cât și de creștere economică, cu o echipă minunată, clienți parte­neri și o cultură de companie de invidiat. În plus, eu sunt foarte implicată, incapabilă să ies din structură. Și nu, nu pentru că ar fi fost o zonă de confort, ci pentru că era totala mea identificare cu ceea ce facem. Nu e la modă, știu, dar asta era realitatea. Noua poziție e atât de diferită! Și presupune atât de multe schimbări pentru mine și cu mine. Mi-a fost evident din prima clipă. Cui îi plac schimbările, sincer? Mai ales așa radicale. Oportunitățile le-am simțit imediat. Perspectiva amplă, de la o țară și o agenție la un grup și un număr de țări. Propunerea a venit la momentul oportun, din toate punctele de vedere. Și nu am fost lăsată să ezit. M-a copleșit încrederea pe care atât de mulți oameni mi-au demonstrat-o.

Cum s-a schimbat programul? 

Mult. De la un job de birou. De la stat un număr nesfârșit de ore zilnic, de luni până vineri, într-un birou în care mă simțeam ca acasă (și acum am un birou fain, să nu se înțeleagă greșit, cred că e chiar mai mare și am și balcon), am ajuns la un job mult mai fluid. Am învățat să lucrez de la distanță, mi-am găsit inspirație și am învățat primii pași într-un training online. M-am echipat corespunzător cu un superlaptop, ușor și mic, care încape perfect în poșeta mea. Ca să pot înțelege țările cu care lucrez, am călătorit mult în prima parte a anului. Lucrez în hotel sau de acasă, de pe aeroport sau din birou. Agenda mea (mobilul) e plină de întâlniri în spațiul online, mai puțin fizic. Sunt mai puține cafele și prezentări fizice, e mai mult Skype decât rețele telefonice. Și mai mult e-mail ca niciodată.

Ce se întâmplă cu rolul în cadrul Zenith România? Ești în continuare CEO?

Sunt încă administrator (CEO) al Zenith România, agenție deținută integral de grupul Publicis, dar e doar o chestiune de timp și formalități. Foarte curând vom avea toate aprobările pentru ieșirea mea (și) oficială din acest rol. Zenith este în plin și activ proces de integrare în Publicis One România, alături de celelalte agenții ale grupului, inclusiv cele două agenții de media: Starcom și Blue 449. E adevărat că voi rămâne cu o permanentă afinitate față de Zenith, față de echipa Zenith, respect și disponibilitate față de clienții Zenith. Lucrez îndeaproape cu echipa locală pentru clienții regionali și globali. Iar când pot ajuta, întotdeauna o fac cu drag.

Publicis One Europa Centrală și de Est înseamnă 30 de piețe, dintre care 15 sunt prioritare, fiind și deținute de grupul Publicis, majoritar sau minoritar. Ce înseamnă acest lucru raportat la numărul de clienți?

Conform unei analize pe care am făcut-o recent, Publicis One în Europa Centrală și de Est servește peste 700 clienți, locali sau pe mai multe piețe, oferind servicii diferite. Nu mă ocup de toți acești clienți, rolul meu se “limitează” în a asista și susține, în funcție de nevoi, agențiile locale în cazul clienților pentru care lucrăm în mai multe piețe, în livra­rea de oferte consolidate, în colaborarea cu piețele din vest, dar și între țările din regiune.

Te temi de schimbări, în general?

Evident. Nu “îmbrățișez schimbările”, așa, spontan. Dar sunt suficient de matură și experimentată ca să știu că fără schimbări nu se poate. Și, chit că îmi place să dețin controlul, învăț să îmi placă și fără a deține controlul. E un fel de putere extrem de interesantă. Iar dacă rămâi integru și autentic, poți depăși cu seninătate orice obstacol, iar schimbarea devine o oportunitate. De orice fel. Mi s-au întâmplat multe în ultimii ani, la ni­vel personal și profesional. Dar merg înainte, ca toți cei din jurul meu de altfel. Fiecare cum poate mai bine.

Cum ții pasul cu schimbările prin care trece industria?

Cu entuziasm. Ce am spus înainte rămâne valabil. Dar sunt un om foarte curios, care nu are stare. Și îmi place să învăț și să încerc lucruri noi. Citesc, ascult, urmăresc, vorbesc, absorb. Trăim vremuri tare interesante. Și, acolo sus, cineva m-a în­zestrat cu multă energie, cu memorie sănătoasă, cu dorința și bucuria de a iniția proiecte, de a ajuta și lucra cu oamenii, cu capacitatea de a găsi soluții (o gândire logică, algoritmică) și a face lucruri (nu mă las până nu iese).

La ce să ne așteptăm în continuare pe piața de media?

Economic și macroeconomic, 2018 se anunță un an bun în continuare, cu creșteri peste media Europei. Conform Zenith Forecast, ne așteptăm la încă un an cu creștere de două cifre a investițiilor în media (estimare de 10%). Dar sunt precaută. Pentru că sunt motive de îngrijorare. Și aș vrea să nu fim luați prin surprindere. Sigur nu vom fi șocați. Poate chiar vom fi pregătiți. Sper să rămânem pe prognoza curentă și la viitoarele reevaluări. Dar nu e mâinile noastre. Și sper să se ia niște decizii corecte acolo undeva și să ne bucurăm de bine.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: