Editorial

Despre topuri, fara incrancenare

15 oct. 2014 2 min

Despre topuri, fara incrancenare

Reading Time: 2 minute

Orice tentativa de clasificare starneste reactii. Entuziasm pentru cei mai bine clasati, nemul­tumire pentru cei care nu sunt incadrati acolo unde se proiecteaza ei. Deseori imaginea pe care o vedem in oglinda este cosmetizata. Ne vedem mai frumosi, mai destepti, mai puternici.

In general, cu ceva in plus fata de cum suntem in realitate sau cum ne percep ceilalti. Iar ceilalti, in mod obligatoriu, au ceva in minus. Noi suntem speciali. E in firea umana si in firea lucrurilor.

Un clasament inseamna iesirea din zona de confort, atat pentru cei care-l realizeaza, cat si pentru cei inclusi. Risti sa ranesti orgolii, iar ca subiect analizat te expui public unor evaluari care poate nu te scot mereu in cea mai favorabila lumina. Insa numai iesind din zona de confort evoluam, ca indivizi, ca businessuri si ca industrie. Iar daca la final privesti topul ca pe un exercitiu pe care-l faci ca sa te raportezi la piata, la concurenta, la perceptiile pe care le au altii despre tine, parca nici nu mai este asa de greu de acceptat un rezultat sau altul.

Sa vorbim doar despre unul dintre indicatorii pe care i-am analizat pentru a realiza Topul performantei in PR pe care vi-l prezentam in acest numar. In domeniul relatiilor publice, “fee income” este indicatorul financiar raportat de agentii din tari cu traditie in comunicare si dupa care se realizeaza multe dintre topurile internationale. La noi, un astfel de demers nu este (inca) total posibil. Politica de a face publice fee-urile incasate din consultanta, nu doar rulajul total rezultat din diverse activitati printre care unele conexe consultantei in comunicare, nu este una curenta. Ba chiar putem spune ca o astfel de solicitare trimisa catre managementul unei agentii de PR este pe alocuri intampinata cu reticenta sau cu explicatii ce tin de politica de confidentialitate a grupului. Lucrurile incep insa usor-usor sa se schimbe: daca anul trecut din 50 de agentii analizate doar 16 au acceptat sa-si dezvaluie suma fee-urilor incasate, anul acesta, din 36 de agentii, 26 au acceptat sa publice aceste sume. E un mare pas. Inainte.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: