Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Publicitate

Diana Gordon, pastel: Noua imagine a producției

8 oct. 2025 8 min

Diana Gordon, pastel: Noua imagine a producției

Reading Time: 8 minute

Ce se întâmplă când nu doar filmezi, ci rescrii scenariul în care brandurile își spun povestea? Acesta este drumul pe care a pornit pastel, care își consolidează strategic departamentul de producții video sub bagheta Dianei Gordon, Head of AV Production.

Cum ai făcut trecerea de la organizare de film și postproducție la CSD și apoi din nou la producție AV?

Să fiu parte din procesul de realizare a unei producții video a fost ceea ce mi-am dorit încă din liceu. Aveam prieteni deja studenți la regie, actorie și imagine și mă implicam în toate proiectele lor studențești. Fiind orientată mai degrabă spre organizare, atenție la detalii și având un spirit critic bine format, în primul an de facultate, 2006, am deschis o mică casă de producție împreună cu o prietenă.

Eram două tinere cu extrem de mult curaj și entuziasm, iar în primii doi ani deja filmasem două documentare pentru canalul TV ARTE Germania, două videoclipuri muzicale și câteva reclame. Sunt recunoscătoare că niciuna din echipele străine care ne vedeau în aeroport când aterizau în România nu s-a speriat de două fete de 20 de ani care conduceau o dubă mare plină de echipament prin toată țara, către locațiile de filmare.

Apoi, din 2007 până în 2022 am lucrat ca post-production manager și post-producer la unele dintre cele mai importante case de producție și studiouri de post-producție din țară, urmând evoluția și dezvoltarea firești ale tehnicii și craft-ului, de la peliculă exclusiv, regizori internaționali veniți de pe toate continentele, echipe de regizori și directori de imagine români premiați la marile festivaluri, era digitală și toate schimbările ce a adus cu sine.

Una dintre aceste schimbări a fost o simplificare a procesului de producție și post-producție într-un sens mai degrabă lipsit de substanță și de emoție. Puteai să faci un spot video cu aproape oricine, rapid și ieftin. Și pentru că nu m-am regăsit în felul în care evoluase industria la momentul respectiv, am decis să fac un pas în lateral și să mă alătur echipei pastel în departamentul de client service.

Mi-am dorit mult să învăț și să înțeleg întreg mecanismul unei campanii, să particip încă din momentul în care se nasc ideea și strategia. A fost o perioadă intensă în care am învățat foarte multe lucruri noi și în care am și oferit din experiența mea de manager de echipă și de lucru anterior cu aproape toate agențiile locale și regionale.

După primele campanii video la care am participat fiind parte din echipa pastel, am hotărât împreună cu ownerul agenției, Dana Nae Popa, și directorul de creație, Laura Iane, să începem împreună să dezvoltăm zona de audio-video, să creștem departamentul de producție al agenției și să punem la bătaie toată experiența mea de 20 de ani, în industria de producție publicitară și de film, pentru a crește contentul video al campaniilor la care lucrăm atât ca număr, cât și din punct de vedere al calității cinematografice a producției.

Ce reprezintă pentru tine noua funcție?

Lucrând ca Head of AV Production la pastel, am ocazia să țin din nou în mâini frâiele unei campanii video, alături de colegi. Sunt o fire independentă, creativă și cu o mare capacitate de a observa detalii și nuanțe. Totodată, datorită multitudinii de proiecte în care am fost implicată, câteva mii deja, fiecare cu specificul și complexitatea sa, mi-am dezvoltat bine instinctul și capacitatea de a simți punctele forte și cele slabe ale unui proiect și astfel pot aduce alături de echipă oamenii potriviți care să aducă valoare, viziune și soluții tehnice potrivite.

Care au fost principalele decizii pe care le-ai luat în noua funcție?

Primul lucru a fost legat de abordarea cinematică pe care mi-am dorit-o pentru proiectele video ale clienților noștri. Consider că este prea mult content steril, sec și mai degrabă informativ acum pe piață. Știm cu toții teoria conform căreia emoția este cea care aduce și menține un brand în mintea targetului său, așa că împreună cu colegii mei din creație, cu care împărtășesc pasiunea pentru film și storytelling, am stabilit că vom trata fiecare campanie video în această manieră.

Al doilea lucru a fost să mă așez la masă cu jucătorii importanți din industria de producție de film și publicitate și să creez parteneriate bazate pe încredere prin prisma relațiilor noastre de lucru anterioare. Avem mare respect unii față de ceilalți și aici vorbesc despre echipe de producție de top, regizori premiați internațional, scenografi vizionari, artiști de efecte speciale și motion graphics, actori.

Am vrut să am aproape oameni valoroși, flexibili și cu multă experiență. A treia decizie a fost să încerc să fac toate aceste lucruri accesibile pentru client, atât din punct de vedere financiar, cât și ca workflow. Am creat împreună cu echipa o serie de pachete de producție, de la script la video final, ușor de accesat și implementat. Îmi doresc să ne mândrim cu toții de ceea ce iese din mâinile noastre.

Cum vă diferențiați voi la pastel în industria de marcom locală din punctul de vedere al producției audio-video?

Cred că este tocmai acest mix între echipa pastel, care este foarte curajoasă și skillful când creează scenarii perfect integrate într-o campanie 360, și echipele de producție vizionare, care fac totul posibil, cu compromisuri minime chiar și atunci când există limitări de timp, buget disponibil sau restricții de comunicare.

Cum ai spune că s-a dezvoltat industria AV în publicitatea românească în ultimii ani?

Depinde despre ce perioadă discutăm, până nu de mult vedeam încă content corect și atât, lipsit de curaj, de emoție sau de umor de calitate. Bineînțeles că mereu au fost și excepții, producții care au rămas în memoria privitorilor, însă toate schimbările economice și politice, începând cu criza economică din perioada 2008-2009, și-au pus masiv amprenta pe bugete, idei și curaj. Pentru că ai nevoie de o combinație de cel puțin două din cele trei ca să obții la final un video la care oamenii să se uite cu interes și plăcere. Simt însă că în ultimul timp există mai multă joacă, mai multă relaxare și mai multă dorință de a încerca lucruri noi, de a sparge tiparele și de a crea ceva memorabil. Mă bucură mult să observ această evoluție spre creativitate și îndrăzneală, era nevoie de asta.

Se pune mai mult accent pe craft și imagine decât în anii anteriori?

Observ o combinație tare reușită între tehnicile cinematice clasice și cele noi, social media native. Acestea împreună creează un mediu propice pentru experimentare și craft. Îmi place să văd pe platou profesioniști experimentați alături de cei mai tineri și să observ cum îmbină diversele skill-uri și viziuni.

De ce considerați că acum este cel mai potrivit moment pentru a dezvolta mai mult această zonă?

Cred că a fost un pas firesc și natural, pornit din propria mea experiență și din dorința agenției pastel de a se alinia mereu trendurilor internaționale. Suntem mereu la curent cu cele mai recente studii, participăm la workshops-uri, mergem la marile festivaluri de creativitate, unde se discută mult despre puterea unui video de a schimba mentalități și comportamente.

Care sunt principalii clienți pe care îi targetați?

Fiind o agenție de comunicare integrată, avem clienți din industrii foarte diverse, alături de care lucrăm proiecte CSR, de employer branding, campanii de comunicare integrate, lansări de brand sau de produse noi, PR și influencer marketing, strategie social media. Prin urmare, ne dorim să ne îndreptăm către un profil de client care să își dorească la fel de mult ca noi să creeze campanii video memorabile sau content video care să țină privitorii până la final. Ne dorim clienți care să aibă încredere în toată experiența noastră de 20 de ani, atât ca agenție, cât și ca profesioniști individuali.

Ce își doresc clienții în 2025-2026?

Cu siguranță își doresc aceleași lucruri ca și noi: idei bune care aduc rezultate și resurse suficiente pentru a le pune în practică. Însă este un context dificil, în care bugetele se restrâng sau se alocă diferit, în care multe planuri sunt on hold. Am mai trecut prin asta și știu că vom regăsi un echilibru și o modalitate de a face ce știm mai bine.

Cum vă alegeți echipele de colaboratori?

Am avut 20 de ani la dispoziție să lucrez cu majoritatea jucătorilor din producția de film și publicitate. Am creat legături puternice, fiind mereu corectă, imparțială și transparentă. Pentru mine, relația cu colaboratorii este esențială; nu poți construi ceva valoros decât alături de parteneri cu care te înțelegi din priviri pe platoul de filmare. Oricât de bine ai pregăti o filmare, mereu poate apărea ceva neașteptat, așa că încrederea este cea care te duce către cea mai bună soluție, cel mai rapid.

Care sunt campaniile de care sunteți cei mai mândri, din punct de vedere AV, și de ce?

Nu pot privi o campanie doar prin prisma rezultatului final, știind tot ce a fost în spate, toate situațiile apărute peste noapte, toate soluțiile găsite în brainstorming-uri fulger cu echipele. Prin urmare, este o întrebare mai degrabă personală, pentru că mă raportez la tot efortul depus, nu doar la livrabilul final. Îmi aduc aminte cu plăcere și emoție de o campanie video destinată femeilor dintr-o companie cu mai multe fabrici în diferite zone ale țării.

Echipa a fost foarte restrânsă, trei persoane cu tot cu mine, iar doamnele pe care le filmam nu mai văzuseră niciodată o cameră de filmat profesională sau o lumină de platou. Erau extrem de emoționate și mi-au spus că își vor aminti toată viața de această experiență. Ne-am conectat, am glumit, le-am încurajat și au fost minunate. Am avut multe emoții și noi, ne temeam că nu vor avea curaj să vorbească liber în fața camerei, dar am depus toate eforturile să creăm un mediu prietenos și cald și am reușit să avem un material autentic și plin de emoție.

Care sunt cele mai importante trenduri în producția audio-video publicitară și cum le adoptați/folosiți voi?

Având în vedere aglomerarea de fast content și scăderea plajei de atenție, este foarte important să adaptăm scenariile, astfel încât să putem capta interesul din primele secunde. Totodată, crearea unei povești autentice, imersarea privitorului în atmosfera filmului și construirea unor situații cu care targetul relaționează ușor sunt esențiale pentru succesul și rezultatele unei campanii video. Bineînțeles că nu putem sta departe de evoluția fulgerătoare a AI-ului sau de trendurile virale de pe platformele de social media.

Ce înseamnă să creezi conținut video fără compromisuri?

M-am lovit de multe ori de situația în care, atunci când am construit bugetul unei filmări, acesta să depășească resursele disponibile, însă o idee bună poate fi executată în multe forme. Este nevoie de creativitatea, flexibilitatea și deschiderea echipei pentru a adapta rapid soluțiile de realizare a unui scenariu, fără a afecta esența poveștii. Să ai capacitatea de a face compromisuri este o calitate, însă trebuie să știi ce compromisuri ești dispus să faci. Niciodată legat de poveste și de emoția ei, niciodată legat de echipa de profesioniști. De asemenea, țin foarte mult la oamenii pe care îi invit în proiecte, îi respect și am încredere mare în ei, de aceea nu voi accepta nedreptatea și lipsa de apreciere atunci când acestea nu sunt cu adevărat justificate.

Cum poate o abordare cinematografică transforma un film corporate?

Este unul dintre subiectele mele preferate și cu siguranță și al echipei de creație pastel, pentru că au creat câteva scenarii fabuloase pentru filme de companie. Este un challenge care ne place pentru că vine și cu o libertate destul de mare de a te juca cu ideile, cu cinematografia și cu efectele speciale. Vreau mereu să ieșim din tiparul clasic și să oferim companiei un produs cinematic care să te lase cu gura căscată. Am adus la masă regizori premiați la marile festivaluri de film și asta face diferența.

Cât de mult contează AI-ul și influența lui în acest moment și cum îl vedeți crescând în viitorul apropiat?

AI-ul este deja integrat peste tot în industrie și devine încet-încet parte din workflow-ul zilnic. Suntem pasionați de subiect și facem multe training-uri în agenție care ne ajută să integrăm AI-ul în etapele de lucru. Îl folosim să testăm, să facem research, să câștigăm timp în etapele inițiale ale proiectelor. Este un tool performant care vine în ajutorul profesioniștilor, dar care nu înlocuiește craft-ul. Mă aștept să fie folosit din ce în ce mai mult, însă, în contextul în care oamenii încep să recunoască deja ușor contentul creat cu AI, trebuie folosit cu skill și cu atenție.

Cum se integrează folosirea AI-ului în serviciile voastre în acest moment?

În procesul de lucru AV îl folosim în etapa de pre-producție, unde este foarte util în crearea moodboard-urilor, a viziunii regizorale și a shooting-board-ului. Apoi, în post producție, devine din ce în ce mai prezent în mâinile celor din departamentul de grafică și VFX. Suntem deschiși către o producție
full-AI, avem partenerii potriviți și sper să am ocazia să fac și acest pas. Ar fi o etapă nouă și interesantă, mai ales având în vedere că totul a început pe peliculă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: