Business Companii Lifestyle

Din Toplița, pe pârtiile de schi din Occident

4 apr. 2022 3 min

Din Toplița, pe pârtiile de schi din Occident

Reading Time: 3 minute

Dacă olimpiada de iarnă este mai mult un prilej de glume la adresa delegației române prezente la eveniment, ne putem mândri cu producția de echipamente sportive pentru sezonul rece. Dan Cotfas, directorul Strindberg, ne-a spus cum a ajuns o fabrică de textile din Toplița să echipeze cluburi și școli de schi sau echipe de salvamont din întreaga lume.

La Toplița, în județul Harghita, la fabrica de textile Danico sunt produse anual peste 40.000 de articole de articole vestimentare destinate sporturilor de iarnă, aproximativ 80% din producție luând calea ­exportului. O afacere de familie, cu 90 de angajați, care trimite în ­Italia, Austria sau Germania echipamente sub brandul Strindberg și care anul trecut a avut o cifră de afaceri de un milion de euro.

Am devenit tot mai prezenți pe cele mai importante pârtii din lume. Producem echipamente profesionale pentru cluburi și școli de schi, instructori, echipe de salvamont, jandarmerie montană din țări cu tradiție în practicarea sporturilor de iarnă, precum Austria, Italia, Finlanda sau Germania, ceea ce ne motivează în fiecare zi, pentru că știm că ceea ce facem este apreciat de către experți. În plus, avem parteneriate cu magazine de retail de profil sportiv, dar avem și magazinele proprii Strindberg, atât în țară cât și în străinătate, și vindem și prin magazinul nostru online. Ne propunem ca în viitorul apropiat să ajungem și pe piețele din Franța, Elveția, SUA și Canada„, spune Dan Cotfas, directorul Strindberg.

Dan Cotfas Director Strindberg
Dan Cotfas, directorul Strindberg

Made in Toplița

În mod tradițional, cele mai multe vânzări Strindberg au loc în perioada octombrie-februarie a fiecărui an, întrucât 80% din produsele Strindberg sunt pentru sezonul rece, iar cele mai căutate articole sunt costumele de schi și hainele cu puf de gâscă.

Articolele Strindberg sunt produse la fabrica noastră din Toplița. Noi, încă din primii ani, ne-am ­concentrat, în primul rând, pe crearea unor produse de calitate. De aceea, folosim cele mai bune țesături și accesorii, iar produsele noastre se înscriu în gama premium. Spre exemplu, pentru costumele de schi, folosim țesături cu membrană Dermizax fabricată în Japonia, care au un grad ridicat de impermeabilitate și respirabilitate. De asemenea, pentru articolele confecționate cu puf de gâscă, utilizăm puf furnizat de firme cu tradiție din Italia, care este tratat, spălat și sterilizat conform normelor europene. Toate accesoriile utilizate sunt alese cu atenție și sunt de calitate premium – fermoarele folosite sunt marca YKK, numărul 1 mondial, și capsele sunt unele special alese„, explică Dan Cotfas.

Un munte cu tradiție

Zona Topliței este una cunoscută pentru sporturile de iarnă, pentru munte, iar „berg înseamnă chiar munte în limba germană. Faptul că Strindberg are o rezonanță internațională contribuie la succesul businessului pe piețele externe, fiind ușor de reținut pentru oameni din întreaga lume.

Tradiția familiei noastre în acest meșteșug începe încă din anii ’50, când tatăl nostru a deschis un ate­lier de croitorie, unde producea costume, paltoane, sacouri etc. Businessul, efectiv, a început în 1992, când a luat naștere Danico SRL, compania cu care producem echipamente și îmbrăcăminte sportive sub brandul Strindberg. Primul atelier a fost chiar în casa bunicilor. În 1995 am reușit să ne extindem, să ne mutăm într-un spațiu mai potrivit, am achiziționat prima linie de producție și am început să lucrăm în regim de lohn pentru companii din Italia. Tot în acea perioadă am produs și primele geci de schi pentru export. Profitul acumulat în acea perioadă a fost reinvestit în tehnologizare continuă, ceea ce ne-a permis, în timp, să ne creștem capacitatea de producție, precum și să putem produce echipamente din ce în ce mai complexe„, arată oficialul de la Strindberg.

str2

Brand propriu, dar și lohn

În paralel cu producția articolelor sub brandul Strindberg, compania mai lucrează și în regim lohn pentru branduri precum Prada, Moncler, Emporio Armani, Colmar etc., de unde provine restul de 25% din vânzări.

Am observat creșterea sectorului e-commerce și ne-am concentrat o parte din eforturile de marketing pentru a face experiența cumpărăturilor online pe site-ul Strindberg cât mai prietenoasă pentru utilizatori. Având aceste mijloace de tracțiune a vânzărilor, strategia este ca, treptat, să ne concentrăm tot mai mult pe producția articolelor sub marca proprie Strindberg, în detrimentul producției în regim lohn„, spune reprezentantul companiei, pe care o conduce alături de fratele său, Nicolae. În ceea ce privește impactul pandemiei asupra businessului Strindberg, Dan Cotfas spune că aprovizionarea cu materii prime și materiale a fost semnificativ afectată de întârzie­rile uriașe create la nivel mondial în transportul maritim, rutier și aerian. „A fost principala provocare pe care am traversat-o în această perioadă, însă am rămas loiali obiectivului nostru de a livra conform angajamentelor – în timp util și la o calitate premium.”  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: