Marketing MarComm Stiri

Două branduri românești finaliste la City Nation Place Awards, cea mai importantă competiție globală de place branding

6 oct. 2025 2 min

Două branduri românești finaliste la City Nation Place Awards, cea mai importantă competiție globală de place branding

Reading Time: 2 minute

Două branduri dezvoltate de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și GMP CommUnity au fost desemnate finaliste la City Nation Place Awards (UK), cea mai prestigioasă competiție internațională dedicată brandingului de locuri (place branding).

Brandul Țara Hațegului – Istorii vii, brand de destinație turistică dezvoltat pentru zona Țării Hațegului și Asociația de Turism Retezat – Țara Hațegului, a fost nominalizat la categoria Best Use of Design.

Brandul Țara Hațegului – Istorii vii la City Nation Place Awards

Reșița – Flacără și Oxigen, brand creat pentru comunitatea orașului Reșița într-un moment de transformare a orașului, este finalist la categoria Place Brand of the Year, considerată cea mai puternică și râvnită secțiune a competiției.

City Nation Place Awards este cea mai importantă competiție globală dedicată brandingului și promovării orașelor, regiunilor și țărilor.

Lansată la Londra în 2015, competiția reunește anual proiecte de strategie, design și comunicare din întreaga lume, recunoscând eforturile echipelor care contribuie la construirea identităților locale și la dezvoltarea sustenabilă a comunităților. Printre finaliștii și câștigătorii edițiilor anterioare se numără branduri de țară precum Finlanda, Canada, Scoția sau Australia, dar și mari orașe precum Amsterdam, Helsinki, Dubai sau Stockholm.

Anul acesta, printre finaliștii celor două categorii la care concurează brandurile românești se numără orașe și regiuni cunoscute pentru eforturile de marketing de destinație, precum Finlanda, Suedia, Danemarca, Denver, Baltimore etc.

Cele două branduri românești au fost create în urma unor procese participative complexe, care au implicat administrații locale, organizații de mediu și turism, mediul de afaceri, reprezentanți ai comunităților și specialiști în branding de loc. Aceste procese au urmărit nu doar crearea unor identități vizuale și de comunicare relevante, dar și consolidarea coeziunii comunitare și a unei viziuni de dezvoltare pe termen lung.

Câștigătorii vor fi anunțati la Londra, pe 6 noiembrie 2025.

Despre Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV)

Misiunea IOV este de a crea branduri puternice de oraș și regiune, bazate pe o legătură strategică între realitățile actuale, potențialul neexplorat, identitatea locuitorilor și o viziune pe termen lung. Institutul folosește instrumente de place branding, marketing strategic și placemaking pentru a dezvolta identități competitive și sustenabile.

Despre GMP CommUnity

GMP CommUnity este o agenție de comunicare cu impact social, dedicată promovării proiectelor și cauzelor în beneficiul comunităților. Din 2021, agenția s-a specializat în proiecte strategice de place branding, contribuind la întărirea identității locale și la creșterea coeziunii sociale. GMP CommUnity face parte din GMP Group, grup independent de comunicare din România.

Articole pe aceeași temă: