Tech Stiri

După un an „istoric”, vânzările Flanco au crescut cu 7%

6 mart. 2018 2 min

După un an „istoric”, vânzările Flanco au crescut cu 7%

Reading Time: 2 minute

Flanco Retail a încheiat anul 2017 cu cele mai mari vânzări din istoria companiei, ajungând la 983 de milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere de 7% față de anul precedent. ”2017 a fost anul de vârf al retail-ului din România, cu o creștere puternică a consumului pe numeroase segmente”, a declarat azi Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail, în cadrul unei conferințe de presă. ”Dincolo de vânzările istorice, anul trecut a însemnat pentru Flanco și unul de reașezare și balansare a prezenței noastre în țară, pe criterii de eficiență – am deschis magazine noi (ne-am extins prezența în alte 13 orașe), am relocat alte magazine, am închis puncte de lucru cu performanțe slabe, în special din incinta câtorva mari centre comerciale”, a adăugat oficialul companiei.

Pentru 2018, compania urmărește să mențină ritmul de creștere de 5-7% și să ajungă la vânzări de peste 1 miliard de lei. De asemenea, Flanco și-a propus un nivel ridicat al investițiilor și pentru acest an, de peste 8 milioane de lei. ”In 2018 vom investi o sumă semnificativă în deschiderea a 15 noi magazine, majoritatea de tip box, în parcuri comerciale, și în reamenajarea celor mai importante magazine ale rețelei, păstrând focusul în mediul online, în special pe mobile dar și pe integrarea tehnologiei în procesul de dezvoltare a calității forței și actului de vânzare”, adaugă CEO-ul Flanco Retail.

La finalul lui 2017, Flanco Retail deținea o rețea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate și 6 magazine relocate. În același timp, retailerul a închis anul trecut un număr de 10 magazine, care, în contextul expansiunii vânzărilor online, nu și-au mai dovedit rentabilitatea. Flanco se concentrează, în continuare, pe prezența în orașele medii, drept urmare, în acest an, alte 6 magazine din mall-uri au fost închise, iar în perioada ianuarie 2017 – februarie 2018 compania a finalizat un plan de încetare a operării unui număr total de 16 magazine.

”Cum era de așteptat, online-ul ocupă o pondere tot mai mare în vânzările noastre. Dar creșterea cea mai spectaculoasă am văzut-o la comenzile și tranzacțiile de pe mobil, de peste 91%, precum și la creditarea online, de peste 270%”, a mai spus CEO-ul Flanco.

În ceea ce privește investițiile, care au totalizat 8 milioane de lei anul trecut, compania a alocat cea mai mare parte, aproximativ 60%, deschiderii, relocării sau reamenajării spațiilor sale. Un alt procent semnificativ din investiții – 20% – s-a dus către dezvoltarea platformei online și mobile, pentru care Flanco a alocat aproximativ 1,6 milioane de lei.

În contextul în care angajatorii fac eforturi să găsească cele mai bune soluții de retenție și motivare a angajaților, o parte importantă a investițiilor Flanco – de 20%, a mers anul trecut către pregătirea angajaților. Compania a continuat un program început în 2016 cu managerii săi, derulat apoi cu managerii care coordonează directorii magazinelor și ulterior cu primii 30 de directori de magazin, privind dezvoltarea unor instrumente de management al timpului prin stabilirea și urmărirea obiectivelor, controlul priorităților, comunicare, împuternicirea echipei sau creșterea productivității personale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: