Companii Interviuri

Educarea sistemului de educatie7 min

20/11/2015 5 min read

Educarea sistemului de educatie7 min

Reading Time: 5 minute

Intr-o tara in care nu avem cultura educatiei personalizate in functie de tipologia si talentele fiecarui copil, un grup de cercetatori romani lanseaza doua platforme online de teste psihologice menite sa suplineasca macar o parte din lipsurile sistemului educational.   

Dan Petre (3)
Dan Petre, Psyence

De-a lungul a 15 ani de activitate, membrii fondatori ai D&D Research, Dan Petre, Dragos Iliescu, Vlad Tureanu si Cosmin Peleasa, au dezvoltat mai multe businessuri conexe celui de cercetare, printre care Test­central, cel mai mare publisher de teste psihologice din Romania, si Organizational Wellbeing Assessment, un sistem ce contine programe pentru evaluarea si dezvoltarea strategiilor de wellbeing in organizatii, toate sub umbrela Psyence, care acopera deja toate ramurile psihologiei aplicate in mediul de business. In aceasta toamna, Psyence intra pe nisa evaluarii psihologice si testarii educationale, prin lansarea a doua noi platforme: Brio.ro si Parentingromania.ro. Despre ce inseamna aceste produse si cum vor functiona, dar si despre impactul pe care l-ar putea avea am discutat cu Dan Petre, Business Developer in cadrul D&D Research – parte din Grupul Psyence.

Lansati in aceasta toamna doua noi platforme. Ce noutati aduc acestea?

De peste 10 ani aducem pe piata romaneasca cele mai prestigioase teste psihologice, “gold standards”, pentru profesionistii din domeniu (psihologi si HR managers), prin compania Test­central. Acum am simtit ca e momentul sa translatam aceasta experienta si catre segmentul de consumatori finali, sa dam inapoi comunitatii oferind sprijin intr-o zona profund vulnerabila: educatia. De aceea le oferim parintilor, elevilor si cadrelor didactice acces la niste instrumente stiintifice prin care pot masura chiar ei aspecte relevante. BRIO.ro este prima platforma de teste educationale standardizate, care evalueaza nivelul de pregatire al elevilor din clasele I-XII la principalele materii scolare. Parintii au mare nevoie de un sistem obiectiv care sa le arate in detaliu ce stie si la ce anume mai trebuie sa lucreze copilul, cum il pot ajuta pentru a-si imbunatati performanta, precum si ce pozitie ocupa el comparativ cu media elevilor de varsta sa din Romania. Platforma va functiona pe baza de credite achizitionate online. Cel de-al doilea produs, Parentingromania.ro, este o platforma cu teste psihologice de evaluare a dezvoltarii si sanatatii mentale a copiilor. Un instrument pentru parintii care vor sa isi cunoasca mai bine copiii si sa ii poata educa in acord cu propria lor personalitate, dar si un prim pas (screening) in depistarea tulburarilor de tip autism sau ADHD. Ea va fi gata in luna octombrie si va integra de asemenea testele vocationale disponibile deja pe PeMeserie.ro, platforma pentru orientare in cariera lansata de noi anul trecut.

Cum le-ati dezvoltat? 

Efortul din spatele lansarii a fost si este inca (pentru ca vorbim de niste produse in continua dezvoltare) unul foarte mare. La BRIO lucram de aproape patru ani, pentru ca este vorba de un intreg sistem de testare. Totul e dezvoltat de la zero si chiar ne putem mandri acum cu un produs 100% romanesc si perfect competitiv la nivel international: sistemul utilizeaza aceeasi metodologie precum renumitele teste GMAT, GRE si SAT. Dezvoltarea lui a implicat 60.000 de copii testati si 200.000 de ore de testare pentru calibrarea itemilor. Baza de intrebari astfel rezultata cuprinde doar pentru matematica 20.000 de itemi, toti creati special de profesori romani foarte competenti pe care i-am cooptat in echipa noastra. Aici este meritul colegului nostru Dragos Iliescu, recunoscut deja in comunitatea internationala ca unul dintre expertii de top in masurare psihologica si educationala. La Parenting Romania efortul principal a constat in calibrarea si adaptarea testelor pentru populatia din tara noastra si apoi scorarea lor pentru mediul online. Provocarea cea mai mare? Cea care va incepe acum este marketarea acestor produse.

Cum functioneaza lucrurile in acest domeniu in alte tari?

In societatile dezvoltate testele standardizate sunt o practica des intalnita, in primul rand in mediul offline – multe din examenele scolare sau de admitere sunt realizate pe baza unor astfel de teste pentru ca ele ofera o masurare perfecta si obiectiva, nu lasa loc de eroare si acopera integral aria de cunostinte evaluata. In mediul online sunt prezente in primul rand testele de orientare vocationala, pe care le mai putem poate regasim si pe alte diverse platforme, chiar daca nu neaparat imbinate cu teste de personalitate si de interese, asa cum sunt cele de pe PeMeserie.ro. Noi oferim tinerilor informatii integrate legate de vocatia, personalitatea si aptitudinile lor cognitive pentru a putea alege o cariera care sa le permita atingerea potentialui  maxim! In ceea ce priveste testele educationale, evident ca in tarile dezvoltate aceste sisteme abunda: testarea cunostintelor si competentelor elevilor prin sisteme de tipul celui dezvoltat de noi (BRIO) este un standard si o practica curenta.

Ce costuri implica lansarea unor astfel de platforme?

Cifrele inca se rotesc pentru a forma bugetul final si raspunsul la aceasta intrebare. Ce putem afirma este ca, mai ales in cazul platformei BRIO, standardele de calitate pe care ni le-am asumat sunt foarte inalte. Prin meritul partenerului nostru Brandient, platforma va fi un produs digital deosebit, cu dashboard prin care utilizatorii isi pot gestiona creditele de testare, pot vedea evolutia performantei lor de la o testare la alta si chiar se pot conecta cu alti utilizatori, dupa modelul retelelor de socializare.

Ce impact considerati ca vor avea BRIO si Parenting Romania?

Provocarea cea mare va fi sa ne educam publicul tinta. La noi nu exista cultura cunoasterii de sine, a educatiei personalizate in functie de tipologia si talentele fiecarui copil sau a planificarii carierei in linie cu aptitudinile proprii. Suntem din pacate formatati sa operam cu aprecieri subiective care nu fac decat sa eticheteze si sa limiteze. De multe ori pe viata. De aici si reticenta romanilor in a plati pentru astfel de servicii… Oamenii nu inteleg ce vor primi de fapt si de ce merita, dar mizam pe faptul ca vor intelege asta de indata ce vor citi primul raport de la noi. Dincolo de acest nivel individual, ambele proiecte au o anvergura nationala si impactul aici poate fi considerabil. Asa cum povesteam, ele sunt proiecte de cauza pentru noi. Le si monetizam, pentru ca trebuie sa platim redevente la fiecare test aplicat (in cazurile Parenting Romania si PeMeserie.ro), dar sunt in primul rand concepute pentru a suplini macar o mica parte din lipsurile sistemului educational… si aici intervine rolul brandurilor cu care ne putem asocia. Platformele au un mare potential de a deveni instrumente de CSR cu adevarat valoroase si de aceea suntem foarte deschisi la parteneriate cu brandurile care cred si vor sa investeasca in Romania de maine. Impreuna cu ele putem sprijini, de exemplu, liceele cu un anumit specific profesional, scolarii sau tineri cu rezultate de exceptie la anumite materii sau comunitati intregi din anumite zone ale tari sau cu anumite caracteristici psihografice. Pana la urma, scopul pe care il putem atinge impreuna este sa ajutam tinerii sa descopere, inca de mici, cea mai mare resursa pe care o au – potentialul lor legat de personalitate, talent si abilitati cognitive – atuuri de exploatat in toate domeniile de viata.

Cum vin acestea in completarea celorlalte servicii si platforme pe care le-ati dezvoltat de-a lungul timpului?

Cred ca putem afirma deja ca businessurile noastre nu vin in intampinarea nevoilor pietei, ci mai degraba in anticiparea lor. Pentru ca si aceste platforme deschid o nisa pentru care inca nu exista o cerere si nici macar o nevoie constientizata la nivel social – evaluarea psihologica si testarea educationala. Dar businessul nostru este unul matur si validat – grupul Psyence acopera deja toate ramurile psihologiei aplicate in mediul de business, asa ne permitem sa facem astfel de spin off-uri, succesul nostru nefiind dependent de ele. Asta nu inseamna ca nu suntem pregatiti pentru el.

Brio.ro

  • prima platforma de teste educationale standardizate, care evalueaza nivelul de pregatire al scolarilor din clasele I – XII la principalele materii scolare
  • un sistem obiectiv prin care parintii si copiii afla ce stiu si ce nu stiu, la ce anume mai trebuie sa lucreze pentru a-si imbunatati performanta scolara
  • metodologia este aceeasi cu cea utilizata in cazul prestigioaselor teste GMAT, GRE, SAT, insa totul e dezvoltat in Romania

Parentingromania.ro

  • prima platforma care cuprinde teste de evaluare a dezvoltarii psihologice a copiilor, precum si teste de orientare vocationala prin care tinerii pot vedea cu ce meserii sunt compatibili

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE