Companii Stiri Tech

eMAG a atins nivelul „net zero” al emisiilor de dioxid de carbon

19 mai 2021 2 min

eMAG a atins nivelul „net zero” al emisiilor de dioxid de carbon

Reading Time: 2 minute

eMAG a neutralizat amprenta de carbon generată de operațiunile sale prin compensare. În plus, compania se angajează să reducă amprenta de carbon a produselor și serviciilor pe întregul lanț de aprovizionare la zero în următorii 10 ani. În ultimul an, Grupul eMAG a reușit să reducă emisiile generate de operațiunile sale cu 8%, de la 9.993 tone în 2019 la 9.216 în 2020, potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam.

Transformăm operațiunile noastre astfel încât să reducem emisiile de carbon și vom ajuta și partenerii să facă același lucru prin Angajamentul pentru Mediu. De asemenea, vom susține inițiativele care sechestrează carbon pentru a rămâne net zero pentru emisiile directe aferente activității noastre, dar și pentru a deveni net zero pe întregul lanț de aprovizionare și vânzare”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Net Zero

Pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, eMAG a adoptat deja o serie de măsuri ce implică operațiuni cu o abordare sustenabilă, precum rețeaua easybox, care a ajuns în prezent la peste 1.000 de unități în toată țara. Prin intermediul acestora, nivelul emisiilor directe de carbon pentru operațiunile din România a fost redus semnificativ, cu 15,8%. Impactul este generat de livrările last mile, având în vedere că un curier efectuează un singur traseu pentru livrarea unui număr mai mare de colete la easybox, situație în care nivelul emisiilor este redus cu 95%, în comparație cu o livrare standard, potrivit unui studiu din 2019.

Demersurile de reducere a nivelului de poluare din centrele urbane și de diminuare a amprentei de carbon au fost susținute și prin investiția în flota de autovehicule 100% electrice. Până la sfârșitul anului 2021, eMAG are în plan extinderea flotei de mașini electrice la 100 de vehicule, care le vor înlocui pe cele convenționale.

Economie circulară

În egală măsură, eMAG a investit în infrastructură cu impact redus asupra mediului, precum centrul logistic din comuna Joița care va fi alimentat în totalitate cu energie din surse regenerabile generate la fața locului. Acesta va dispune de un total de 40.000 de panouri fotovoltaice și de un proiect de împădurire pe o suprafață de 10 hectare.

Economia circulară

Secțiunea cu produse resigilate utilizată de eMAG de peste 10 ani crește ciclul de viață al produselor, acestea reintrând în circuitul de utilizare, la un preț mai mic. Oferind din nou valoare produselor deja desigilate, eMAG contribuie la reducerea cantității de deșeuri generate. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: