BizRemote by certSIGN Companii Interviuri

Energia continuității

16 iun. 2020 4 min

Energia continuității

Reading Time: 4 minute

S-a vorbit mult despre firmele care și-au închis activitatea pe timpul pandemiei, dar sunt și companii care asigură servicii esențiale pentru viața de zi cu zi. Eric Stab, președinte și CEO al ENGIE Romania, ne-a vorbit despre provocările și efectele COVID-19 într-o companie care nu își poate opri activitatea.

Ce măsuri a luat ENGIE Romania în prima parte a crizei COVID-19? Care au fost provocările acestei perioade?

Pandemia de COVID-19 a survenit brusc, s-a propagat rapid pe tot globul și a avut un impact puternic asupra tuturor: oameni, companii, state. În România, pandemia s-a extins puțin mai târziu și am putut învăța cu toții din experiența celorlalte țări, ceea ce ne-a permis să luăm la timp măsurile cele mai eficiente pentru a limita impactul. Pe durata stării de urgență, ENGIE Romania a avut trei priorități majore, care, de altfel, se mențin și în perioada următoare: asigurarea sănătății angajaților și a clienților; stabilirea planurilor de continuitate a activităților la nivelul grupului de companii care operează într-un domeniu de interes public național; implicarea în comunitate prin proiecte de responsabilitate socială menite să vină în sprijinul categoriilor afectate de pandemie. Bineînțeles că prima preocupare a noastră a fost să luăm toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea tuturor angajaților, a clienților și a partenerilor noștri. În ciuda unui context dificil și a unui deficit acut de echipamente pe piață, mai ales la începutul pandemiei, am reușit să achiziționăm echipamentele de protecție necesare pentru toți angajații care și-au continuat activitatea operațională (măști, combinezoane, gel dezinfectant, mănuși etc).

Asigurarea continuității activităților a fost cea de-a doua prioritate a noastră, dat fiind că, prin natura domeniului în care operăm, asigurăm servicii esențiale pentru toți clienții noștri, atât casnici cât și companii. În cazul activității de distribuție a gazelor naturale, un serviciu public de interes național, activitatea a continuat la parametri normali pentru a asigura alimentarea în siguranță a clienților noștri, chiar și în zone aflate în carantină, cum a fost cazul în Țăndărei și Buzău. Activitatea de exploatare a rețelei de gaze naturale precum și programele de mentenanță au fost derulate conform graficelor normale de lucru mulțumită colegilor noștri de pe teren. La fel și în cazul zonei de servicii tehnice, activitatea a continuat într-un ritm aproape similar cu cel curent pentru a putea asigura furnizarea de gaze naturale în condiții de siguranță atât pentru clienții casnici, dar mai ales pentru instituții administrative ale statului, unități medicale cum ar fi Spitalul Municipal din Focșani, agenți economici din sectorul alimentației publice cum ar fi Kaufland sau centre comerciale care au profitat de această perioadă pentru a face lucrări de renovare sau reparații.

A treia prioritate a fost aceea de a ne oferi sprijinul comunității acelora dintre noi aflați în dificultate. Am sprijinit cadrele medicale aflate în prima linie a luptei cu COVID-19, pacienții confirmați care au avut nevoie urgentă de aparate de ventilație și de materiale de strictă necesitate și bolnavii de cancer externați din spitale. Pentru toți aceștia, am direcționat 250.000 de euro către organizații partenere precum Crucea Roșie Română, Dăruiește Viață și Hospice Casa Speranței. De asemenea, am alimentat cu gaz natural comprimat vehicule utilizate de Crucea Roșie, iar echipele noastre de tehnicieni și-au oferit ajutorul persoanelor vulnerabile de peste 65 de ani din București pentru eventuale reparații ale aparatelor electrocasnice, ale instalațiilor de gaz sau sanitare. Am venit și în sprijinul copiilor din medii sociale vulnerabile, cărora le-am donat echipament informatic, acțiune ce s-a dovedit de o mare utilitate, permițându-le acestora să-și continue studiile online.

Care sunt planurile de investiții ale companiei până la finalul anului 2020?

Planurile de investiții ale ENGIE Romania vor reflecta tendințele globale conturate în industria noastră și prioritățile strategice, cea mai importantă fiind aceea a facilitării tranziției energetice. Prin urmare, ne vom canaliza atenția spre dezvoltarea de soluții digitale pentru clienții noștri care să promoveze eficiența energetică, producția descentralizată de energie (cogenerarea și energia regenerabilă), dar și soluțiile alternative de mobilitate verde. De asemenea, vom continua dezvoltarea pe segmentul de producție de energie din surse regenerabile și vom continua să modernizăm și să extindem rețeaua de distribuției. Astfel, până la finalul acestui an planificăm să modernizăm 130 km de rețea de distribuție și să extindem implementarea sistemului AMR (Automatic Meter Reading), soluția de citire de la distanță a echipamentelor de măsurare, pentru circa 3.600 de clienți industriali.

“Aproximativ 80% din solicitările de acces la sistemul de distribuție și mai mult de 95% din cererile primite pentru noi puneri în funcțiune ale instalațiilor de utilizare au fost realizate online”, spune Eric Stab, președinte și CEO al ENGIE Romania și Director Executiv ENGIE pentru Europa de Est

Care a fost cea mai importantă lecție a crizei COVID-19?

Lecția pe care am învățat-o în contextul pandemiei a fost aceea de a ne adapta rapid la un context necunoscut și de a gestiona incertitudinea, care a devenit un mod curent de operare timp de două luni de zile. Pe de altă parte, criza pe care am traversat-o a evidențiat importanța și beneficiile digitalizării, care a devenit rapid o constantă a interacțiunilor noastre. Desigur că și comportamentul clienților noștri s-a schimbat și am constatat că aproximativ 80% din solicitările de acces la sistemul de distribuție și mai mult de 95% din cererile primite pentru noi puneri în funcțiune a instalațiilor de utilizare au fost realizate online. Acest trend de digitalizare l-am înregistrat și în zona de furnizare de gaze naturale și energie electrică unde, în contextul închiderii temporare a centrelor noastre de relații cu clienții, a fost necesar să ne orientăm interacțiunea cu clienții pe celelalte canale, respectiv mediul digital și serviciul național de call center. Astfel, am constatat o creștere semnificativă a utilizării instrumentelor noastre digitale puse la dispoziția clienților noștri (aplicația mobilă, factura prin e-mail, contul de client ENGIE, plăți online), unde, în anumite cazuri, precum cel al aplicatiei engiemobile, numărul de download‑uri a fost și de 450% pe perioada stării de urgență comparativ cu perioada similară de anul trecut. Ca și indicator important de menționat de la lansarea aplicației engiemobile până în prezent am înregistrat circa 750.000 de utilizatori unici iar trendul este unul ascendent.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: