Stiri Companii Interviuri

Experiență à la française

21 mart. 2019 6 min

Experiență à la française

Reading Time: 6 minute

PAUL Agora 2Brutăriile PAUL continuă investițiile în România și își consolidează poziția pe piața locală prin inaugurarea celui de-al patrulea Bistro, în incinta noului complex Agora Floreasca, din București.

Noua locație este rezultatul unei investiții de 450,000 de euro și dispune de o suprafață de peste 190 metri pătrați. 

Noul Bistro PAUL este amplasat la parterul complexului Agora, de pe Calea Floreasca, Nr. 111 – 113, din București, fiind cea de-a 18-a unitate deschisă în România. Locația dispune de o capacitate de 96 locuri (60 de locuri în interior și 36 pe terasă, deschisă pe perioada verii), unde clienții pot servi masa în stil franțuzesc. Pe lângă produsele clasice, precum viennoiserie și băuturi pe bază de cafea, meniul Bistro cuprinde o varietate de preparate franțuzești, precum pulpă de rață – Confir de canard, file de cod – Cabillaud Royal de Méditerranée sau obrăjori de vită – Pièces de Bœuf, care pot fi servite alături de un pahar de vin rafinat.

Unitatea PAUL se află în complexul Agora Floreasca – un concept inedit de tip food-hall, care le oferă bucureștenilor noi oportunități de a lua masa într-un spațiu modern și elegant. 

Înainte de deschidere, am realizat un interviu exclusiv cu Ovidiu Albu, General Manager PAUL România, despre ce înseamnă PAUL în prezent și de cum se pregăteau pentru acest moment.

Cum a fost anul 2018 pentru PAUL România?

Este un an special pentru noi pentru că am sărbătorit 10 ani de când PAUL le oferă clienților din România specialitățile franțuzești îndrăgite în întreaga lume. Din punctul de vedere al brandului, 2018 a fost cel mai bun an de până acum la nivel de awareness, popularitate pe piața locală și accesibilitate, fapt facilitat și de lansarea unui nou concept de unitate, care a dus la nivelul următor experiența pe care le-o oferim clienților. Între timp, din punct de vedere business, rezultatele ne confirmă că suntem în continuare pe creștere.

PAUL Romania Ovidiu Albu mic
Ovidiu Albu, General Manager PAUL România

Care au fost provocările în acești ani?

Povestea PAUL a început atunci când le-am făcut cunoștință pentru prima dată clienților din România cu produsele noastre, în prima brutărie deschisă în Băneasa Shopping City. Între timp, am ajuns la 17 unități la nivel național.

Am lansat brandul PAUL pe piața locală în noiembrie 2008, într-un moment în care criza economică ne arunca deja o primă provocare majoră: oamenii își regândeau considerabil cheltuielile și prioritățile în materie de consum. Prin urmare, misiunea noastră atunci a fost să le aducem produse de cea mai bună calitate, care să ne plaseze printre preferințele lor când pregăteau lista de cumpărături. Eram un brand nou la vremea aceea, iar patiseria franțuzească nu era chiar familiară pentru ei, așadar am fost nevoiți să ne construim baza de clienți, să le câștigăm încrederea și loialitatea și să creștem numărul de consumatori care alegeau PAUL în detrimentul altor opțiuni.

Privind înapoi la acei ani, au fost multe provocări și greutăți pe care, însă, am ales să le privim ca oportunități. Cu acest obiectiv, am explorat toate posibilitățile de extindere și, treptat, am ajuns să deschidem brutării PAUL în alte trei orașe în afara Bucureștiului: în Ploiești, Cluj-Napoca și Constanța. Apoi, am constatat că oamenii își doreau să aducă produsele noastre franțuzești la evenimente și petreceri, și ne-am gândit și că le-ar plăcea să se bucure de un mic-dejun, un prânz sau o cină autentice la PAUL. De la aceste insight-uri și „pariuri de piață” n-a mai fost decât un pas până la dezvoltarea business-ului PAUL de azi: unul complex, care răspunde la numeroase nevoi construite în jurul acelui joie de vivre care îi determină pe clienți să revină la noi.

Ați trecut prin diverse evoluții cu PAUL  în ultimul an. Spuneți-mi despre aceste transformări.

Așa este, cel de-al zecelea an pe piața a adus și o noutate majoră, prin PAUL Bistro, concept lansat în martie 2018, care a însemnat transformarea brutăriei PAUL de la Universitate, una dintre principalele noastre unități, într-un Bistro cu un nou meniu care include rețete franțuzești pentru fiecare masă a zilei, o selecție de vinuri fine, precum și o echipă de ospătari pregătiți să ia comenzi și să servească clienții de la prima oră, până la cină. La mai puțin de două luni, în mai 2018, și brutăria din Piața Romană a devenit Bistro, iar brutăria din Constanța a urmat în această toamnă, ceea ce înseamnă că în acest moment operăm trei Bistro-uri la nivel național.  

PAUL Bistro este parte din strategia noastră de dezvoltare, centrată în jurul clienților și așteptărilor pe care le au de la noi. Tocmai din acest motiv, am dezvoltat o structură de unități care include 8 brutării localizate în mall-uri sau clădiri de birouri, 6 unități chariot de unde clienții pot lua rapid croissante, tarte, ecleruri și alte bunătăți pentru a le savura apoi unde doresc, și trei unități independente, plasate în centrul Bucureștiului, unde traficul stradal intens întâlnește gustul franțuzesc de cea mai bună calitate.

De ce un bistro? Ce a condus la această schimbare?

Până la lansarea PAUL Bistro, clienții veneau la noi pentru un desert special sau pentru un sandwhich proaspăt sau ceva bun în orice moment din zi. PAUL Bistro vine cu posibilitatea de relaxare într-o atmosferă deosebită, tipică pentru PAUL, dar cu experiența unui restaurant.

În cei 10 ani am ajuns să ne cunoaștem foarte bine clienții, am evoluat împreună și a fost firesc să răspundem și la apetitul lor tot mai ridicat de a lua masa în oraș, fie în compania celor apropiați, fie pentru întâlniri de afaceri. Mai departe, pregătim deschiderea celei de-a 18-a unități, care va fi tot un Bistro și va fi plasat în Agora Floreasca, care are toate datele să devină rapid o destinație de top pentru servirea mesei în oraș.

Bistro-ul păstrează produsele clasice PAUL, dar oferă și preparate franțuzești excelente, precum Confit de canard, Cabillaud Royal de Méditerranée sau Pièces de Bœuf, care se potrivesc de minune cu un pahar de vin franțuzesc de calitate.

De ce catering și candy bar?

Întorcându-mă la insight-urile legate de consumatori, dar și la oportunitățile pe care ni le-am creat, la un moment dat, am observat că oamenii cumpărau cantități foarte mari de produse pentru a le duce la evenimente precum nunți, botezuri, petreceri private și chiar petreceri de birou. Pentru noi, asta însemna că ei erau deja îndeajuns de cuceriți de produsele și de calitatea PAUL pentru a face efortul de a le transporta și a le oferi oaspeților lor. Așadar, a fost un pas natural să dezvoltăm o nouă direcție de business care se ocupă exclusiv cu onorarea acestor solicitări și care se asigură de faptul că PAUL le oferă clienților produsele dorite, prin serviciile de catering și candy bar.   

boxV-ați și extins în mai multe orașe. Care sunt provocările legate de extindere?

Urmărim în permanență oportunități pentru deschiderea de noi unități, fiindcă ne dorim să ducem produsele noastre aproape de un număr cât mai mare de oameni.  PAUL este prezent în 4 orașe – București, Ploiești, Cluj-Napoca și Constanța – cu un total de 17 unități. Suntem nerăbdători să deschidem în perioada următoare unitatea cu numărul 18, noul Bistro din Agora Floreasca. Având în vedere poziționarea, cu numeroase clădiri de birouri și opțiuni în materie de lifestyle în vecinătate, Floreasca este o zonă strategică pe care ne-am dorit să o acoperim.

Care sunt așteptările pentru acest an?

Suntem bucuroși să putem spune deja că ne vom depăși obiectivele financiare pentru acest an. Suntem mulțumiți de cum a evoluat business-ul în 2018, iar rezultatele intermediare pentru 9 luni  ne-au arătat rezultate superioare celor din aceeași perioadă a anului 2017.

Ce s-a schimbat la consumator în ultimul an?

În ultimii ani, oamenii au început să ia mai des masa în oraș pentru a petrece timpul alături de familie și prieteni. Acest lucru a însemnat că ei sunt dispuși să cheltuie mai mult din bugetul lor lunar pe experiențe culinare care vin la pachet cu timp de calitate. Ei vin la PAUL pentru socializare, dar și să se bucure de o experiență liniștită, relaxantă.

Cum s-au schimbat dorințele legate de ce înseamnă un bistro franțuzesc?

România este o țară francofonă, așadar noi, ca popor, avem o înclinație spre a aprecia și de a ne identifica ușor cu produse și manifestări franțuzești în materie de food sau cultură. Bistro-ul este un loc boem și romantic, în care gustul fin și delicatesele franțuzești sunt la ele acasă. În acest sens, dorințele și așteptările consumatorilor nu s-au schimbat foarte mult, însă sunt modelate de evoluția modernă a bucătăriei și a design-ului, fără să știrbească însă deloc acel quelque chose pentru care PAUL este recunoscut.

Ce planuri aveți pentru următorii ani?

Suntem bucuroși să ne gândim la viitor și sa facem planuri pentru ca acolo sunt următoarele realizări. În primul rând, principalul scop este să ținem aproape de clienți și să fim mereu la curent cu modul în care evoluează așteptările lor, dar și piața. Nu urmărim însă numai să ținem pasul cu ce se întâmplă, ci și să aducem inovații care să determine consumatorii să revină. De asemenea, vom continua să deschidem noi unități. În același timp, urmărim să creștem partea B2B a business-ului – serviciile deCatering și Candy Bar pentru evenimente private și corporate. O altă direcție pe care construim deja este dezvoltarea serviciului de delivery în București, așa cum am făcut și în Cluj-Napoca, din rațiuni evidente – ne dorim să ajungem la cât mai mulți clienți.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: