Interviuri

Fairo, o aplicație pentru freelanceri

25 feb. 2022 4 min

Fairo, o aplicație pentru freelanceri

Reading Time: 4 minute

Startup-ul austriac Creative Dock a lansat, în luna septembrie, pe piața românească, aplicația Fairo care se adresează freelancerilor, ajutându-i să atingă mai multe obiective de business, în timp ce se ocupă de mai puține acte. România este prima țară din Uniunea Europeană în care este disponibilă aplicația.

Igor Prerovsky, CEO al Creative Dock ne-a explicat de ce a ales România ca primă piață pentru lansarea Fairo și ne-a vorbit pe larg despre planurile pe care le are pentru aplicație.

La începutul lunii septembrie ați lansat, pe piața din România, aplicația Fairo care se adresează freelancerilor. Cum a fost primită de freelancerii din România?

De când a fost lansată Fairo pentru prima data pe piața din România, în august 2021, am observat o creștere constantă a numărului de clienți care au descărcat și s-au înregistrat în aplicație. Acum, ne apropiem de 3000 de utilizatori. Freelancerii români au fost foarte încântați de Fairo, văzând-o ca pe o soluție de simplificare a gestionării finanțelor și a sarcinilor administrative ale afacerii lor. Feedback-ul pe care l-am primit, în recenziile App Store și Google Play sau direct prin intermediul echipei noastre de asistență pentru clienți, a fost pozitiv și a arătat că utilizatorii noștri sunt curioși în legătură cu noile funcționalități pe care urmează să le lansăm.

De ce ați ales România ca prima piață din Uniunea Europeană care a lansat Fairo?

România este una dintre cele mai mari țări din Comunitatea Economică Europeană și are o populație de freelanceri care se află în creștere rapidă. Această tendință a fost influențată și mai mult de pandemie, atunci când oamenii au căutat o modalitate mai flexibilă de a lucra. Înainte de a lansa Fairo în România, am efectuat o cercetare de piață cuprinzătoare. Rezultatele acestei cercetări au arătat faptul că există un interes puternic în rândul freelancerilor români pentru aplicația noastră.

Mai exact, am constatat că unul dintre motivele principale pentru care proiectul Fairo rezonează atât de bine cu liber profesioniștii români este că vine în întâmpinarea dificultăților de care se lovesc atunci când își gestionează sarcinile administrative și finanțele afacerii. Gestionarea sarcinilor administrative și financiare ale afacerilor le solicită freelancerilor timp, implică de obicei costuri mari și îi împiedică să-și investească timpul în lucrurile care îi pasionează: activitatea lor principală ca freelanceri și alte activități în afara vieții profesionale care le aduc bucurie.

Fairo răspunde nevoilor, provocărilor și dorințelor pe care le întâmpină zilnic freelancerii români.

În plus, cercetarea noastră a arătat că românii sunt foarte deschiși către inovație și există dorința de a încerca aplicații ca Fairo, fapt care a susținut decizia de a lansa Fairo în România.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre beneficiile utilizării aplicației?

Fairo este o aplicație financiară care își propune să sprijine freelancerii să se axeze mai mult pe afacerea lor și mai puțin pe documente. Dorim să le oferim freelancerilor libertatea de a-și urmări visele, nu de a petrece ore întregi făcând muncă administrativă.

Aplicația noastră oferă proprietarilor de afaceri funcționalități esențiale de business, cum ar fi crearea de facturi profesioniste cu doar câteva click-uri, primirea de notificări automate legate de facturile care sunt plătite de clienți sau care sunt restante, generarea declarațiilor fiscale, integrarea conturilor bancare și înscrierea complet digitală.

În România, le-am pus la dispoziție versiunea gratuită a aplicației freelancerilor care operează ca PFA-uri, PFI-uri și SRL-uri cu asociat unic. Ei se pot bucura deja de emiterea de facturi în 60 de secunde, în mai multe valute și limbi, pot urmări automat statusul facturilor trimise către clienți, pot primi notificări ori de câte ori o factură este plătită sau restantă și pot urmări veniturile și cheltuielile afacerii lor – totul într-o singură aplicație – la care continuăm să adăugăm noi funcții.

În Ucraina, prima piață pe care am lansat Fairo, oferim o gamă largă de funcționalități de facturare, impozite, contabilitate și bancare.

Din momentul lansării și până în prezent, Fairo se află într-un proces de inovare continuă și este dedicată construirii de funcționalități care simplifică afacerile și viețile oamenilor.

Care sunt planurile dumneavoastră pentru aplicație? Dar pentru start-up-ul Creative Dock?

Vorbind despre Fairo România, echipa noastră de produse și IT se concentrează în prezent pe adăugarea funcționalităților fiscale în aplicație.

Următoarea noastră etapă importantă va fi lansarea calculatorului de impozite în săptămânile următoare. Chiar la timp pentru sezonul fiscal, Fairo va putea să calculeze impozitele pe care utilizatorii noștri trebuie să le plătească, chiar și să le estimeze asigurările sociale și de sănătate.

Iar apoi, dorim să-i ajutăm pe clienții Fairo să genereze declarații fiscale cu doar câteva click-uri.

Creative Dock are 10 ani de experiență în construirea de proiecte și produse digitale de la stadiul de idee la produsul final. Nu doar dezvoltăm aplicații, ci construim și scalăm o gamă largă de modele de afaceri în diverse domenii de activitate.

Unele dintre afacerile pe care le-am dezvoltat de-a lungul anilor, pe lângă Fairo, includ:

– Mutumutu, un produs insurtech revoluționar care oferă asigurare de viață simplificată și corectă persoanelor cu un stil de viață activ și sănătos

– Zonky, o platformă de creditare P2P care are acum cel mai mare Scor Net Promoter și este cea mai mare platformă P2P din Republica Cehă

Fiecare dintre proiectele noastre este susținut de echipe interne formate din oameni cu pregătiri și specializări diverse. Iar la Creative Dock, ne bazăm activitatea pe livrarea de rezultate, așa că putem să rămânem în modul de startup și trecem la execuție rapid, fără procese consumatoare de timp.

Pentru a accelera creșterea, a ne aprofunda cunoștințele și a ne extinde serviciile, Creative Dock a achiziționat recent două companii cu prezență locală puternică la Berlin și Zurich: compania de inovație elvețiană Spark Works și compania germană de previziune strategică Rohrbeck Heger.

Ne puteți spune care sunt obiectivele pe care le aveți pentru primul an pe piața din România? De ce?

În primul nostru an pe piața din România, ne propunem să inovăm în mod permanent prin introducerea de noi funcționalități și îmbunătățirea simultană a celor existente – toate destinate simplificării administrării afacerilor pentru freelanceri.

Dorim să continuăm să creștem gradul de conștientizare cu privire la beneficiile pe care le oferă aplicația noastră financiară și așteptăm cu nerăbdare să vedem din ce în ce mai mulți freelanceri din România bucurându-se de beneficiile Fairo, investind astfel mai puțin timp în îndeplinirea sarcinilor administrative și mai mult în realizarea pasiunilor lor.

Vorbind de cifre, întâmpinăm sute de utilizatori în fiecare lună, iar viteza de înregistrare a acestora este în creștere.

Dezvoltăm aplicația Fairo și caracteristicile acesteia printr-o abordare centrată pe client, așa că este esențial pentru noi să creștem o comunitate Fairo de freelanceri dispuși să ne împărtășească feedback-ul lor și modul în care le simplificăm viața.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: