Interviuri Companii

EXCLUSIV Biz: Mobilitatea de mâine trebuie să fie verde, eficientă, conectată – Gabriel Stanciu, CEO Alstom România, Bulgaria și Moldova

25 feb. 2022 3 min

EXCLUSIV Biz: Mobilitatea de mâine trebuie să fie verde, eficientă, conectată – Gabriel Stanciu, CEO Alstom România, Bulgaria și Moldova

Reading Time: 3 minute

Se numește Coradia iLint și este primul și singurul tren alimentat cu hidrogen aflat deja în operare la nivel mondial. Trenul cu zero-emisii a fost dezvoltat de Alstom și întrebarea este când va ajunge și în România, pentru că suntem deja în era tehnologiilor durabile, eficiente și super-conectate.

Primele doua trenuri de pre-serie Coradia iLint, model lansat în 2016 de Alstom, au parcurs deja peste 200.000 de kilometri în operare cu pasageri. Germania a comandat deja 41 de astfel de trenuri, iar primele din această serie de trenuri alimentate cu hidrogen vor fi livrate chiar din acest an.

Austria, Olanda si Suedia l-au testat și au confirmat că trenul cu hidrogen este alternativa perfectă la varianta diesel pentru rețelele lor feroviare. Italia, Franța și Marea Britanie vor implementa la rândul lor tehnologia cu hidrogen, contracte ferme fiind semnate deja în acest sens. ”Este, de altfel, cea mai bună variantă pentru liniile de cale ferată neelectrificate, ca alternativă la trenurile diesel”, spune Gabriel Stanciu. Până în prezent, Alstom a primit contracte ferme în Germania, Franța și Italia pentru 59 de trenuri pe hidrogen.

Sectorul transporturilor generează 25% din emisiile globale de gaze cu efect de seră, iar acum mai mult ca oricând soluțiile sustenabile și neutre din punct de vedere al emisiilor joacă un rol major în dezbaterea climatică. ”Prin urmare, este absolut normal ca un jucător de talia Alstom să-și asume clar obiectivul de a fi lider mondial în tehnologiile ecologice și smart în transport feroviar”, adaugă Stanciu.

Compania Alstom este un lider mondial în producția de echipamente pentru sistemul feroviar – trenuri de mare viteză, metrou, locomotive, tramvaie, vehicule tip monorail etc., care oferă însă, pe lângă gama completă de material rulant cu servicii de mentenanță aferente, și soluții digitale de mobilitate. ”Dacă luăm în considerare și China, suntem pe locul doi în lume, producția pe următorii cinci ani fiind asigurată de comenzi ferme anticipate de 15 miliarde euro anual”, precizează CEO-ul Alstom România.

De ce a devenit Alstom lider global? ”Pentru că a mers întotdeauna pe proiectarea și implementarea soluțiilor inovatoare, pe digitalizare și procese sustenabile”, explică Gabriel Stanciu. Rolul companiei nu este doar despre a oferi material rulant și servicii de întreținere, oriunde în lume, în orice sistem de cale ferată, ci și soluții complete de mobilitate într-o lume în profundă transformare, adaugă acesta.

Mobilitatea de mâine trebuie să fie verde, eficientă, conectată!

”Proiecte inovatoare – poziționați pe lidership în tehnologie, să propunem lucruri noi, la care alții nu s-au gândit” – Gabriel Stanciu

Omenirea trece, în prezent, printr-un puternic proces de decarbonizare, în care va trebui depășită faza diesel, într-un termen bine definit de Uniunea Europeană, și adoptarea soluțiilor pentru trenuri electrice și pe hidrogen. Fără diesel, care de altfel va fi interzis, există două soluții: trenul electric, cu varianta pe baterii, și trenul cu hidrogen. În 2022, primele trenuri de serie alimentate cu hidrogen vor fi pe șinele Europei, în Germania, Italia și, probabil, unele dintre țările nordice.

Având o autonomie de 1000 de km cu un ‘plin’, trenul cu hidrogen poate transporta același număr de oameni ca un tren clasic, la un cost comparabil.

Filosofia Alstom, pe scurt? ”Proiectăm o soluție personalizată pe nevoile clientului – o soluție adaptată, în timp ce alte companii au de cele mai multe ori un produs standard pe care îl adapteză atât cât se poate la nevoile clientului” – Gabriel Stanciu.

Pentru o abordare sustenabilă și eficientă, pe termen lung, trebuie ținut cont nu doar de prețul de achiziție, ci și de cel al mentenanței precum și de consumul de energie. În plus, trebuie văzut și dacă o tehnologie e valabilă pe termen lung, adică dacă peste zece ani sau mai mult o vom mai putea folosi. În cazul trenurilor diesel știm că nu e cazul, pentru că avem directiva europeană.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: