Antreprenori

6 din 10 tineri români se consideră pregătiți de antreprenoriat2 min

07/08/2019 2 min read

6 din 10 tineri români se consideră pregătiți de antreprenoriat2 min

Reading Time: 2 minute

O bună parte dintre tinerii români cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, 53% dintre aceștia, se gândesc la gestionarea propriei afaceri, se arată într-un studiu Ipsos MORI. Procentul tinerilor români este, de altfel, cel mai ridicat din țările analizate: Cehia, Ungaria, Mexic, Polonia, România, Lituania și Spania.

Șase din 10 tineri români, adică 61% dintre aceștia se consideră mai pregătiți de antreprenoriat decât generațiile din urmă, conducând, din nou, grupul de țări din studiu.

Deși sunt mai deschiși pentru o afacere prorpie, mai bine de două treimi dintre respondenți, 67%, sunt de părere că actualul context socio- economic este mult mai provocator decât în trecut. Peste jumătate dintre tinerii români, 55%, consideră că accesul greoi la finanțare le înfrânează oportunitățile de implicare în dezvoltarea unui proiect antreprenorial iar două treimi dintre cehi, 63%, sunt de aceeaşi părere.

Atunci când vine vorba despre banii care rămân după plata facturilor și acoperirea cheltuielilor pentru nevoile de bază, o bună parte a generației Z, 43%, ar economisi pentru vacanțe iar 40% dintre aceștia se gândesc la alte cheltuieli care ar putea apărea. În plus, tinerii români ar consuma banii rămași pe cumpărarea de produse pentru casă, 36%, haine sau accesorii, 37% sau pentru ieşiri în oraş, 29%.

Pentru posibilitatea contractării unui credit, aproape jumătate dintre tinerii români, 47%, ar lua în calcul, drept cel mai important detaliu, nivelul total al dobânzii. Urmează numărul de rate, 41% și durata de timp care este necesară pentru a acoperi împrumutul, 32%.

Mai bine de jumătate dintre cehi și mexicani, 58%, respectiv 53% sunt de părere că dobânda totală este unul dintre cele mai importante trei lucruri de luat în calcul la contractarea unui împrumut. 25% dintre tinerii cehi și 23% dintre lituanieni iau în considerare reputația furnizorului de credite, în timp ce doar 11% dintre tinerii români iau în calcul acest aspect.

Studiul a fost contractat de International Personal Finance, grup britanic care operează Provident Financial și a fost efectuat printr-o metodologie online între 29 martie și 15 aprilie 2019. Ipsos MORI a intervievat un eșantion de 3.500 de tineri cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, 500 din fiecare piață, eșantionul fiind filtrat în funcție de vârstă, gen, regiune geografică și statut de muncă sau studii.

Foto: © Pogorelova | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE