Gala BrandRO 2025 a premiat cele mai puternice branduri românești
Reading Time: 4 minuteBiz, prima revistă de business a României, a prezentat, joi, BrandRO 2025, topul celor mai puternice branduri românești.
Jurnaliștii de la Biz, împreună cu Unlock Research, analizează de 16 ani brandurile românești și lansează, în fiecare toamnă, topul celor mai puternice branduri românești. BrandRO este un reper pentru toate companiile care activează pe plan național, dar și în afara granițelor.
Prezentarea clasamentului din acest an și Gala BrandRO 2025 au fost precedate de o sesiune care a adus în prim-plan oameni, inițiative și companii care promovează valorile românești în business, societate și cultură atât pe plan local, cât și în străinătate.
Speakerii acestei sesiuni au fost Edmond Niculușcă – Fondator ARCEN & Cofondator La Mița Biciclista Stabiliment Creativ, Octavian Sapovalov – Fondator The Hat Butcher, Valentina Vesler – Director de Comunicare și PR Valvis Holding, Ioana Voloacă – Președinta Fundației ESHTE, Gabriela Nistor – CEO Salt Bank și Emil Pantelimon – Manager al Corului Național de Cameră „Madrigal-Marin Constantin”.
BrandRo 2025: Topul celor mai puternice branduri românești

Primul loc în Topul BrandRO 2025 este ocupat în premieră de AQUA Carpatica, cel mai puternic brand românesc în 2025. Podiumul este completat de Borsec și Dero, în timp ce eMAG ocupă poziția a patra, fiind urmat în clasament de către Arctic. Top 10 este completat de Gerovital, Dorna, Napolact, Cris-Tim și Bucovina.
„Astăzi, a fi un brand românesc înseamnă a avea exact valoarea pe care ne-o atribuim nouă înșine ca oameni. În ultimii ani, stima de sine și încrederea au crescut semnificativ, și acest lucru trebuie să se vadă și la brandurile românești. Acestea trebuie să înțeleagă consumatorul lor ca om, în primul rând, și să vină să «unească» și să construiască alături de el. Să acopere acele goluri și nevoi din viața lui care de multe ori sunt dincolo de categorie.”
Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Research
Premiile Galei BrandRO 2025

Trofeul BrandRO Game Changer, pentru leadership românesc în energie regenerabilă, a fost înmânat de Roberto Pătrășcoiu, CEO Habitat 4 Humanity România, companiei Enevo Group.
Artesana a primit trofeul BrandRO Fresh, oferit cofondatoarei Alina Donici de către Oana Pascu, fondatoare Complice.ro.
Premiul BrandRO Heritage Award a fost adjudecat de Banca Transilvania, reprezentată de Raluca Zega – BTL & Marketing Lead, care a primit trofeul de la Radu Nemeș – Managing partner, ONV LAW.
Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, reprezentat la eveniment de managerul Emil Pantelimon, a primit premiul BrandRO World Ambassador Award, înmânat de Cristina Sava, Director de Marketing, Kanal D.
Teodora Vamvu, Specialist Marketing Radio Guerilla, a oferit 5 to go premiul BrandRO Customer Loyalty Award, ridicat de Laurențiu Bădilă, co-fondator al companiei.
BrandRO Community Impact Award a fost obținut de La Mița Biciclista, cofondatorul Edmond Niculușcă primind trofeul de la Sabina Știrb – Marketing Director Romania & Bulgaria Multi-Country Business Department, HONOR Technologies.
Cristian Rădulescu, Managing Partner at Ruvix Media, a înmânat trofeul BrandRO Cultural Heritage Award brandului Gerovital, reprezentat de Adrian Ivănescu – Manager Reprezentanța București, Farmec.
Radio Guerilla a obținut premiul BrandRO Cultural Influence Award, pe care Rareș Bănescu, Fondator & Owner theMarketer i l-a înmânat lui Matei Oprina, Director muzical și realizator Binili Învinge.
BrandRO Responsible Impact Award a fost adjudecat de Arctic, trofeul fiind primit de Anca Morega – PR Lead Beko Romania, de la Adriana Calcan – PR & CSR Manager Recicladór.
Anca Mitu, Director General și Partener Privileg Catering, a primit BrandRO Customer Experience Award, înmânat de Toader Păun, Communication Director Biz.
Ciprian State, Marketing Manager Daikin Air Conditioning Central Europe – Romania, a oferit BrandRO Digital Transformation Award către Salt Bank, brand reprezentat de CEO-ul Gabriela Nistor.
BrandRO Innovation Leader Award a fost înmânat de Marius Ciurariu, Directorul de Resurse Umane Provident, primului unicorn românesc, UiPath, trofeul fiind preluat de Tudor Cosaceanu, Regional Vice President Romania & Moldova în cadrul companiei.
Gala BrandRO 2025 este susținută de: Proud Partner – Salt Bank; Parteneri – CEC Bank, AQUA Carpatica, 5 to go, Privileg, Banca Transilvania, Artesana, Enevo Group și Terra Events Hall.
Metolodogia BrandRO 2025
Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani.
Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanța unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenții au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferință pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reușește să-și mențină poziția în top, indiferent de fluctuațiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Top 50 cele mai puternice branduri românești este publicat integral în ediția de septembrie a revistei Biz. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz