Stiri Finanțe

Generali, creștere de peste 30% a primelor brute subscrise

6 apr. 2017 3 min

Generali, creștere de peste 30% a primelor brute subscrise

Reading Time: 3 minute

Generali România a înregistrat în 2016 o creștere cu 32,5% a primelor brute subscrise față de anul anterior, până la 642,8 milioane lei (143 milioane euro).

Segmentul asigurărilor generale a consemnat o dezvoltare considerabilă, subscrierile totalizând 573,7 milioane lei, în urcare cu 38,4% față de anul 2015, anunță compania, într-un comunicat de presă.

Majorarea volumului de afaceri non-life a fost susținută, în principal, de clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA), unde, pe fondul creșterii de peste trei ori a numărului de contracte, primele brute subscrise au urcat la 205,5 milioane lei în 2016. Cota de piață deținută de Generali România pe linia RCA a atins 5,1%.

Linia Casco a înregistrat, de asemenea, o urcare de aproape 4% față de valoarea din 2015, până la 190,17 milioane lei.

Pe segmentul asigurărilor generale, excluzând liniile auto, a fost consemnată, de asemenea, o majorare a subscrierilor de 2,3% față de anul 2015. În interiorul acesteia, susținută de oferta personalizată a Generali ce a răspuns în mod eficient nevoilor clienților corporate și de retail, s-a remarcat o dezvoltare accelerată a liniei de asigurări de sănătate, unde volumul subscrierilor a urcat cu 119% în 2016.

“Ca urmare a dezvoltării portofoliului, urmărim cu prudență evoluția fiecarei linii de business și mai ales pe cea a segmentului RCA. În același timp, aplicând o politică mai riguroasă de subscriere și eficientizând procesele interne, linia Casco a generat rezultate îmbunătațite considerabil, având, în prezent, o contribuție importantă la rezultatul pozitiv înregistrat”, a explicat Adrian Marin, CEO, Generali România.

Drept consecință a sporirii subscrierilor pe liniile non-life, asigurările de viață au scăzut ca pondere în totalul afacerilor Generali România, până la 10,75% la finele lui 2016. În valoare absolută, subscrierile pe segmentul asigurărilor de viață s-au situat la un nivel apropiat de cel din 2015, fiind înregistrată o diminuare ușoară, de 1,8%, până la 69,1 milioane lei, în linie cu obiectivele stabilite de companie.

Consolidare a indicatorilor financiari și Net Promoter Score de 77%

În condițiile în care, la nivel agregat, rata combinată a înregistrat o îmbunătățire de 4 puncte procentuale față de intervalul anterior de referință, 2016 a reprezentat al patrulea an consecutiv în care Generali România și-a atins obiectivele stabilite și a raportat rezultate financiare pozitive. Profitul net aferent anului trecut a fost de aproape 68 milioane lei, similar celui din 2015, confirmând astfel eficacitatea strategiei de dezvoltare a afacerilor și de optimizare a proceselor operaționale.

“Conform strategiei asumate, de a crește sustenabil atât pe liniile auto, cât și pe cele non-auto, am încheiat anul 2016 cu un portofoliu echilibrat și cu indicatori financiari robuști care ne permit să maximizăm valoarea adaugată adusă clienților, partenerilor și acționarilor noștri”, a subliniat Adrian Marin.

Generali România a fost, în 2016, compania cu cel mai mic număr de petiții dintre primii 10 asigurători locali, conform volumului de prime brute subscrise și în top 3 brand-uri de încredere din industria asigurărilori.

În ceea ce privește indicele de satisfacție a clienților (NPS – Net Promoter Score), 77% dintre clienții cărora le-a fost soluționată o daună de către Generali România în 2016 și-au exprimat mulțumirea față de serviciile oferite și ar recomanda compania altor persoane.

“Rezultatele din 2016 demonstrează disciplina și rigurozitatea cu care am implementat politicile de subscriere și planurile de eficientizare a costurilor operaționale, păstrând, în același timp, clientul în centrul atenției. Robustețea financiară ne permite să ne continuăm creșterea sustenabilă și să investim în dezvoltarea produselor și serviciilor, punând un accent ridicat pe digitalizare si automatizare. Prioritatea noastră pe termen lung este să fim tot mai aproape de clienți prin soluții de protecție simple, istețe și rapide, cât și prin servicii de despăgubire foarte bune”, a declarat Adrian Marin.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: