Antreprenori Business

Goldbach Group: Construit pentru retailul viitorului

4 sept. 2025 4 min

Goldbach Group: Construit pentru retailul viitorului

Reading Time: 4 minute

Unele povești de succes se scriu și rescriu pe parcurs. Ceea ce a pornit în 2010 ca o firmă de consultanță în domeniul fondurilor europene a devenit astăzi Goldbach Group, un holding solid care susține dezvoltarea retailului modern și reunește opt companii.

Fiecare pas și fiecare decizie contează! Dar nu toate călătoriile au traseul clar de la început, iar flexibilitatea și reziliența servesc drept acceleratoare ale progresului. Să poți imagina un traseu înainte că el să existe face diferența între liderii autentici din business și cei care se bucură doar de titulaturi.

Florentin Avădanei a cunoscut perioada de vârf pentru proiectele finanțate din fonduri europene, dar și dificultățile întâmpinate din cauza lipsei unei strategii coerente și a unei viziuni pe termen lung a autorităților care gestionau fondurile europene în prima perioadă de programare. A observat că România era pe un traseu ascendent și că tot mai mulți oameni se bucurau de progres, de o creștere a veniturilor și de opțiunile tot mai bogate pentru alegerile pe care le făceau zi de zi. Așa că și-a urmat instinctele antreprenoriale și a început să dezvolte ceea ce, după 15 ani, poartă numele de Goldbach Group.

„Povestea începe cu o firmă de consultanță în anul 2010. La acea vreme, lucram în industria IT, într-o corporație multinațională, iar unul dintre proiectele de care eram responsabil presupunea chiar dezvoltarea sistemului informatic care gestiona relația cu Uniunea Europeană din perspectiva managementului fondurilor europene. Așa am identificat un mare potențial: fondurile europene. Puteam să facem și noi lucruri. De ce să nu încercăm?! Am lansat Smart Integration, prima companie din cadrul grupului (n.r. azi cunoscută drept Goldbach Consulting) și, până în anul 2015, ne-am bucurat de o creștere continuă, consolidând expertiza companiei și atingând o cifră de afaceri de aproximativ 1,8 mil. euro. Din păcate, în 2016, ca țară, nu aveam proiecte pregătite pentru lansare în cadrul noului exercițiu financiar. Din cauza eforturilor pentru realizarea unei absorbții cât mai mari în prima perioadă de programare, ne-am trezit practic în acel an fără obiectul muncii, fiind dependenți de proiecte finanțate prin licitație publică. Acela a fost momentul când am considerat că nu putem să rămânem dependenți de o singură zonă de business și de un domeniu care e frumos și destul de atractiv din punct de vedere financiar, dar cu aceste limitări.

Printr-un context de împrejurări, am decis să fondăm o companie de proiectare de arhitectură și să intrăm pe piața de retail. Așa a pornit Goldbach Design & Build, prima companie sub denumirea de Goldbach, pentru care nu pot să spun că am avut de la început o strategie de dezvoltare clară și o viziune foarte coerentă. Sigur, noi am intrat pe ușa proiectării, dar odată prezenți acolo, am descoperit că proiectarea era legată de construcții, era legată de dezvoltarea imobiliară, de land development, de cum își identificau retailerii mari locațiile unde voiau să dezvolte magazinele. Așa că ne-am întrebat din nou ce am mai putea face”, rememorează Florentin Avădanei modul în care s-a născut grupul.

În 2015, din activitățile de consultanță, cifra de afaceri ajunsese la 1,8 milioane de euro. În 2024, Grupul Goldbach deja integra Goldbach Design & Build, Goldbach Construct, Goldbach Development și Goldbach Energy, cifra de afaceri depășind 16 milioane de euro. Decizia strategică de a construi Goldbach Group a condus în 8 ani la o creștere spectaculoasă de 1.100% a cifrei de afaceri.

Elena Oancea, Co-CEO, și Florentin Avădanei, fondator și Co-CEO Goldbach Group

K2, următorul vârf de creștere

Atenția la piață și rezultatele obținute cu unii dintre cei mai importanți retaileri de food din România (Kaufland, Lidl și Penny) au pus bazele unei dezvoltări și mai ambițioase. Dar a mai fost și perspectiva sub care Florentin Avădanei a ales să vadă unele evenimente.

„Unul dintre cei mai mari retaileri locali a organizat o licitație prin care a scos la vânzare multe din spațiile prin care își făcuse intrarea puternică pe piața locală în etapa inițială de expansiune. Am participat și am câștigat 10 din 18 astfel de magazine. Planul inițial a fost să le revindem către alți retaileri care își doreau locațiile respective. De aici am plecat, însă lucrurile, ca în orice plan, se mai modifică pe traseu. Nu am mai reușit să vindem conform discuțiilor inițiale, așa că am rămas cu un portofoliu de locații pe care, dacă nu le vindeam, trebuia să le operăm. Așa a apărut ideea să dezvoltăm portofoliul propriu de retail cu un lanț de galerii comerciale. Evident, am avut nevoie de un brand și în acest fel s-a născut K2.

Facem în continuare land development și ne oprim la ready-to-build pentru anumite locații, dar ponderea a scăzut, fiind aproximativ 20% din activitatea noastră de astăzi. În ultimii doi ani de zile, practic, noi am lucrat intens pentru consolidarea portofoliului K2 și dezvoltarea unei strategii pentru propriile parcuri de retail”, explică Florentin Avădanei.

K2 este al doilea cel mai înalt munte de pe Pământ, după Everest, și este situat în lanțul Karakorum. Este cunoscut sub numele de „Muntele Sălbatic” datorită dificultății extreme. Un nume inspirat atunci când îți propui ținte tot mai ambițioase în direcții noi. Dar, după cum au arătat ultimii 15 ani, pentru fondatorul Goldbach Group, cu cât sunt mai mari provocările cu atât mai mult îi alimentează motivația și succesul.

2024 este anul când s-a deschis prima galerie comercială și au apărut brandurile K2 și K2 Design Lab. Echipa s-a consolidat și noua direcție strategică a fost cimentată prin două nume sonore. Cofondatoare a unei companii de design, Elena Oancea a intrat în echipă în calitate de Co-CEO al Goldbach Group, fiind responsabilă de dezvoltarea portofoliului de parcuri comerciale sub brandul K2. Valorificând vasta sa experiență de peste 18 ani în domeniul designului interior, ea a devenit responsabilă și de noua linie de business dedicată designului arhitectural, prin K2 Design Lab.

Pentru a permite creșterea sustenabilă, Cristina Nuță a venit din Deloitte, ca CFO al Goldbach Group. Cu 17 ani de experiență în sectorul financiar și bancar, completată de doi ani de experiență în Big 4 și un Executive MBA în Finanțe de la Universitatea Sheffield (Marea Britanie), ea a intrat în echipa de management a grupului care acum urmărește să atingă o cifră de afaceri de 100 milioane de euro până în 2030.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 397 (1 – 20 septembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: