Antreprenori Tech

Hedepy: Cu tehnologia la terapie

5 iul. 2022 4 min

Hedepy: Cu tehnologia la terapie

Reading Time: 4 minute

Un antreprenor în vârstă de 30 de ani din Cehia a profitat de efervescența pieței serviciilor de bunăstrare psiho-emoțională, amplificată de pandemie, și a fondat în 2020 Hedepy: o companie ce facilitează accesul la psihoterapie. În doi ani, compania s-a extins în opt țări, printre care și România, iar valoare sa estimată a ajuns la câteva zeci de milioane de euro.

Startup-ul nu este prima experiență antreprenorială a lui Lukas Krcil, co-fondator și CEO Hedpey. Acesta a intrat în lumea afacerilor, la 20 de ani, când a fondat împreună cu doi prieteni o companie de consultanță în marketing. Businessul s-a extins în mai multe țări și le-a dat ocazia tinerilor să lucreze pentru și împreună cu companii importante și manageri titrați.

Pandemia le-a pus la încercare afacerea și i-a obligat să concedieze câteva zeci de angajați. Lukas s-a ocupat de concedieri, iar contextul epidemiologic l-a forțat să poarte discuțiile prin intermediul Zoom. Această experiență l-a destabilizat din punct de vedere emoțional și i-a afectat în egală măsură pe angajații rămași în echipă. Când a căutat sprijin pentru restabilirea echilibrului său mental, a constatat că există un gol în piață. „Cum aveam mult timp liber în perioada respectivă, am alcătuit o echipă și am început să analizăm piața. Era într-adevăr o idee de business viabilă sau era doar o părere personală? Așa, am constatat că aproape jumătate din populația Europei se confruntă cu diferite probleme de sănătate psiho-emoțională și doar 20% dintre aceste persoane ajung să beneficieze de ajutor specializat. Impedimentele sunt fie culturale – mai ales în estul Europei există foarte multe prejudecăți legate de acest subiect, fie țin de accesibilitate și de subfinanțarea acestui segment de către state. Ca să obții ajutor psihologic specializat, trebuie să aștepți destul de mult sau să plătești sume mari de bani. Așadar, am decis să ne punem la treabă cunoștințele de marketing și tehnologie, pentru a inova în acest domeniu și a facilita accesul oamenilor la psihoterapie și la informații care să le asigure starea de bine”, își amintește antreprenorul.

Au fost necesare doar cinci luni până când ideea sa a fost pusă în practică și a cuce­rit piața cehă. Cum a fost posibil să construiască un business de succes într-un timp atât de scurt ne-a spus chiar antreprenorul. „M-am poziționat ca viitor fondator, cu cinci ani înainte de a avea ideea pentru Hedepy. Discutam cu clienții noștri despre oportunități de investiție și de fiecare dată le spuneam: dați-ne timp și vom veni cu o idee tare, pe care să v-o propunem pentru finanțare. De aceea, nu mi-a fost greu să obțin banii necesari pentru a lansa platforma”. Co-fondatorii au venit cu o investiție proprie de 300.000 de euro, iar prima rundă de finanțare le-a dublat această sumă. Au urmat alte două runde, cea mai recentă fiind în primăvara acestui an, iar investița totală a ajuns până acum la aproximativ 2 milioane de euro.

Ce este și cum funcționează Hedepy

În cele opt țări în care este prezentă, compania oferă acces facil la ședințe de psihoterapie online, printr-o platformă care reunește în total 250 de psihoterapeuți cu specializări diferite. Ceea ce face diferența față de alte platforme similare sau de clinicile care oferă psihoterapie online este un algoritm ce permite potrivirea clienților cu psihoterapeutul cel mai compatibil, în baza unui test care le analizează nevoile, ariile de interes și preferințele de abordare. Platforma propune trei specialiști, dar decizia finală aparține de fiecare dată clientului. Acesta poate opta să achiziționeze sesiuni singulare sau își poate face un abonament, care îi oferă prețuri mai avantajoase pentru psihoterapie, dar și acces la o serie de informații și resurse, precum articolele online sau webinariile. Hedepy vine și cu o ofertă corporate, propunând companiilor abonamente de wellbeing psiho-emoțional pentru angajați. La nivelul tuturor celor opt țări, 25% dintre sesiunile de terapie efectuate prin intermediul platformei provin de la oamenii din companii.

Ca mod de organizare intern, startup-ul mizează pe libertate și flexibilitate. „Toate echipele noastre lucrează 100% remote. Suntem stabiliți în țări diferite și putem să lucrăm de acasă sau de pe o plajă din Costa Rica. De altfel, deseori colegii noștri călătorească și își hotărăsc singuri timpul de muncă. Echipele din fiecare țară sunt formate din puține persoane. De exemplu, în România, nu avem decât un country manager, la momentul de față, pe Mădălina Golgoțiu. Asta nu înseamnă că ea lucrează singură, ci poate cere ajutorul oricărui coleg din altă țară”, explică antreprenorul.

România, o piață promițătoare

Nu am putut să nu îl întreb pe acesta și care au fost argumentele pentru a alege să se extindă și în România. În primul rând, a fost cererea mare pentru psihoterapie înregistrată în orașele mari ale țării, corelată cu o concurență destul de redusă. Apoi, au contribuit la decizie oportunitățile pentru segmentul corporate, dată fiind prezența în țara noastră a multor companii străine.

Lansată în august anul trecut, versiunea românească a platformei intermediază la acest moment peste 400 de ședințe de terapie, în fiecare lună. „Ceea ce m-a impresionat și mi-a depășit așteptările a fost apetitul românilor pentru inovație și pentru online. Din prima clipă în care am postat anunțul de recrutare pentru rolul de country manager, am avut o mulțime de aplicanți care s-au declarat atrași de ideea de inovație și de a lucra pentru un business cu o misiune nobilă. Și din partea psihoterapeuților am văzut foarte multă deschidere. Chiar dacă psihoterapia online nu era ceva foarte comun în România, am primit foarte multe propuneri de parteneriat, din partea unor specialiști atrași de provocarea online-ului. Este vorba despre psihoterapeuți foarte bine pregătiți. Pe unii îi găsiți pe platformă și alții se află pe o listă de așteptare, pentru că ne dorim să corelăm numărul de ore din ofertă cu cererea pe care o înregistrăm”, declară Lukas Krcil.

Pentru perioada următoare, compania vizează extinderea pe două piețe noi și își propune înființarea unei fundații prin intermediul căreia să ofere acces la psihoterapie persoanelor aflate în dificultate, care au nevoie de sprijin specializat, dar care nu își pot permit să plătească pentru acest serviciu.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 364 (16 iunie – 17 iulie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: