Stiri

IKEA lansează o campanie globală prin care invită oamenii să redescopere bucuria de a găti și de a mânca împreună

26 sept. 2025 4 min

IKEA lansează o campanie globală prin care invită oamenii să redescopere bucuria de a găti și de a mânca împreună

Reading Time: 4 minute

IKEA lansează o nouă inițiativă globală care își propune să aducă mai multă bucurie și momente de conectare cu cei dragi, transformând gătitul și mesele servite acasă într-o experiență mai simplă, mai plăcută, mai sustenabilă și mai accesibilă – indiferent de buget, spațiu sau stil de viață.

Potrivit celui mai recent raport IKEA Viața Acasă, realizat la nivel global și dedicat modului în care oamenii trăiesc și își găsesc fericirea acasă, 40% dintre respondenți declară că gătitul este una dintre activitățile care le aduc cea mai mare bucurie, imediat după vizionarea programelor TV și citit .

Deși bucătăria este una dintre cele mai importante încăperi ale casei, ea rămâne și spațiul de care oamenii se declară cel mai puțin mulțumiți . Mulți consideră că bucătăria nu le răspunde pe deplin nevoilor, mai ales atunci când locuiesc în spații mici. Printre cele mai mari provocări se numără lipsa spațiilor de depozitare, dar și dificultatea de a menține ordinea și curățenia.

În România, gătitul și servirea meselor acasă se numără printre activitățile care aduc cea mai mare bucurie în viața de zi cu zi – astfel, 30% dintre români se simt fericiți atunci când iau masa împreună acasă, iar 23% atunci când gătesc. Comparativ cu anul trecut, interesul pentru gătit a crescut, astfel încât 44% dintre români gătesc mai mult acasă, iar 43% iau masa acasă mai des. În plus, aproape jumătate (49%) consideră că o masă pregătită acasă este mai sănătoasă decât una servită în oraș, iar 28% se declară încântați ori de câte ori au ocazia să trăiască noi experiențe culinare în propria bucătărie.

Raportul arată că pregătirea și servirea meselor împreună nu sunt doar simple activități zilnice, ci momente autentice, care creează un puternic sentiment de apartenență și contribuie semnificativ la starea de bine a familei. În cazul familiilor cu copii, implicarea celor mici în gătit are un impact vizibil: nivelul de satisfacție a vieții crește la 72%, față de 61% atunci când copiii nu sunt implicați .

„Prepararea și servirea mesei împreună cu cei dragi rămâne una dintre cele mai simple și frumoase modalități de a ne conecta – cu mâncarea, cu tradiția și unii cu alții. În agitația cotidiană, mai ales în orașele în continuă dezvoltare, bucuria de a ne aduna în jurul mesei începe să se piardă. La IKEA, ne dorim să ajutăm oamenii să redescopere această bucurie, prin bucătării mai funcționale, accesibile și creative, care să se potrivească oricărui stil de viață, buget sau spațiu”, spune Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE.

Soluții complete pentru întregul proces de gătit și servit masa

Cu peste 80 de ani de experiență în studiul vieții de acasă, IKEA s-a dedicat înțelegerii obiceiurilor de gătit și de alimentație ale oamenilor din întreaga lume, analizând nevoile și provocările reale din bucătărie. Începând cu luna septembrie, IKEA aduce în ofertă peste 200 de produse și soluții noi, concepute pentru a transforma gătitul și timpul petrecut în bucătărie într-o experiență plăcută, practică și accesibilă.

Noile soluții IKEA susțin întreaga experiență în bucătărie – de la depozitare, organizare și preparare, până la gătit, așezarea mesei, servire și strânsul vaselor. Produsele sunt gândite să fie accesibile pentru cât mai mulți oameni, astfel încât fiecare să se poată bucura de o bucătărie funcțională, durabilă și adaptabilă nevoilor mereu în schimbare, indiferent de buget.

În plus, noua gamă promovează practici mai sănătoase și sustenabile, concentrându-se pe reducerea consumului de apă, prevenirea risipei alimentare și sortarea responsabilă a deșeurilor. Astfel, IKEA facilitează nu doar gătitul acasă, ci și un mod de viață mai responsabil și mai conștient.

Articole pe aceeași temă: