Stiri Business Companii

Impactul Enoturismului: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări

8 dec. 2021 3 min

Impactul Enoturismului: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări

Reading Time: 3 minute

Vinurile roșii și cele albe – vinuri de creație ce au la bază soiuri românești, precum Fetească Neagră, Fetească Albă și Tămâioasă Românească – au fost cele mai căutate vinuri de la Tohani în 2021. Etichetele care au înregistrat cele mai mari creșteri sunt cele dedicate publicului tânăr, în căutare de vinuri fresh, speciale. Unul dintre motoarele creșterii a fost enoturismul experiențial, cei care au trecut pragul Cramei Apogeum devenind clienți recurenți pe canalele proprii Tohani.

Achizițiile de după vizite

Siel, Moșia de la Tohani, Wine Chocolate sunt top 3 cele mai vândute etichete de la Tohani în 2021. Clasamentul este completat de Flori de Gheață și Princiar, două vinuri de top ale companiei, cu un specific aparte, primul fiind un ice wine, adică produs din strugurii culeși după primul îngheț, iar al doilea o etichetă cu tradiție și istorie, strâns legată de AND-ul companiei. În ceea ce privește exportul, Siel, Princiar și Moșia de la Tohani au fost preferate de consumatorii din afara țării.

Etichetele cel mai bine vândute reflectă și preferința pentru soiurile românești, indiferent dacă vorbim de vinuri roșii, albe sau rose. Astfel, fie singulare, fie în cupaje, preferatele românilor anul acesta au fost Feteasca Neagră, Feteasca Albă și Tămâioasa Românească.

2021 a consolidat eforturile noastre de a ne apropia de consumatori, odată cu deschiderea spațiilor de cazare ce completează Conacul Apogeum. Chiar și într-o perioadă marcată de precauție și chiar restricții, interesul românilor pentru turism viticol experiențial este într-o continuă creștere, iar acest lucru s-a reflectat în rezervările făcute. Un lucru care ne bucură este faptul că toți cei care ne-au trecut pragul au dorit să exindă experiența de la Tohani cu degustări complexe, inclusiv degustări verticale, cu același soi, în special Fetească Neagră, din ani diferiți. Ei devin astfel cunoscători în profunzime ai tuturor etichetelor noastre. Mai mult, peste 80% dintre ei au revenit pe shop-ul nostru și a făcut achiziții de vin și după vizita la noi, a precizat Virgil Mândru, CEO și proprietar Tohani România.

Vânzările online continuă pe pantă ascendentă

Comportamentul de achiziție vine în completarea datelor unui sondaj recent al Tohani România, care a arătat că românii devin tot mai interesați de povestea vinului, de istoria și farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenți au precizat că au vizitat cel puțin o cramă, iar 45% că achiziționează vin de la cramă.

De altfel, tendința este confirmată și de creșterea înregistrată de Tohani România în vânzările directe. După triplarea acestora, în 2020 față de 2019, pe fondul pandemiei și a unui comportament orientat spre achiziții online, 2021 a continuat trendul ascendent, creșterea față de anul precedent fiind de peste 20%.

De asemenea, vinurile în ediție limitată sunt printre cele mai căutate vinuri pe magazinul propriu al Tohani România. Astfel, în topul preferințelor se numără Apogeum Fetească Neagră, care anul acesta a obținut a 15-a medalie internațională, Siel şi Moşia de la Tohani.

Portretul clientului Tohani

Vânzările reflectă și strategia Tohani România de a crea vinuri pentru fiecare categorie de consumatori. Astfel, Siel este un vin de creație ce se adresează consumatorului tânăr, de 25-35 de ani, care experimentează și testează gusturi și combinații noi, dispus să investească în calitate. Wine Chocolate este tot un vin de creație, cu arome fine și de ciocolată, preferat de clientul care dorește ca vinul să creeze o experiență unică. Este un vin ales atât de femei, cât și de bărbați, majoritatea cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani. În aceeași notă se înscrie și Flori de Gheață, un vin de desert, preferat pentru brunch-uri și întâlniri intime, de clienți în majoritate femei, cu vârsta 30-45 de ani.

Moșia de la Tohani este preferat de clientul ce rămâne fidel gustului clasic, ce preferă aromele familiare și profunde ale soiurilor românești de tradiție, cum sunt Fetească Neagră și Fetească Albă. În aceeași categorie se înscrie și Princiar, care are ca particularitate adresabilitatea spre un public matur, în căutarea unei experiențe complete, care se lasă sedus în primul rând de povestea din spatele etichetei.

Obiective de final de an

Pentru finalul de an, Tohani România mizează pe atingerea pragului marcat în 2020, de 1 milion de sticle de Fetească Neagră vândute. Vânzările de vin roșu cresc în perioada noiembrie  – decembrie, în special în contextul cadourilor și meselor festive, unde Feteasca Neagră este un soi din ce în ce mai apreciat, datorită caracterului local și notelor inconfundabile.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: