Finanțe Stiri

Incendiile și dezastrele naturale, riscurile care îi îngrijorează pe români3 min

14/06/2019 3 min read

author:

Incendiile și dezastrele naturale, riscurile care îi îngrijorează pe români3 min

Reading Time: 3 minute

Incendiul, dezastrele naturale, îmbolnăvirea și accidentele auto reprezintă principalele riscuri de care sunt îngrijorați românii, arată rezultatele primului Barometru UNSAR – IRES „Percepția riscului și cultura asigurărilor din România”.

“Riscul de incendiu este cel care îi îngrijorează în mare sau în foarte mare măsură pe cei mai mulți dintre participanții la sondaj – 73%, cu precădere pe femei comparativ cu bărbații, pe respondenții de peste 65 de ani comparativ cu cei mai tineri, respectiv pe cei cu studii elementare sau medii. Dezastrele naturale, precum cutremurele, inundațiile sau alunecările de teren sunt îngrijorătoare în mare sau în foarte mare măsură pentru 7 din 10 intervievați; proporții mai ridicate se observă în rândul femeilor, al persoanelor de peste 50 de ani, cu studii elementare sau medii, care locuiesc în Moldova și în mediul rural”, arată Barometrul UNSAR – IRES 2019.

Deși sunt îngrijorați de producerea riscurilor enumerate, circa 40% din cei intervievați spun că motivul pentru care nu au încheiat o poliță de asigurare până în prezent este lipsa banilor. Doar 19% declară că nu au încredere în companiile de asigurări, iar 14% spun că nu îi interesează asigurările. Totuși, circa 41% din cei intervievați au declarat că intenționează să încheie o poliță de asigurare în următoarele 12 luni.

„Ne propunem să realizăm acest studiu în fiecare an, pentru a avea o imagine clară asupra percepției românilor în ceea ce privește asigurările și pentru a ne ajusta strategia în mod corespunzător. Spre exemplu, mai mult de jumătate din participanții la acest studiu au declarat că o mai bună informare i-ar motiva să încheie o asigurare – iar acesta este unul dintre motivele pentru care campaniile de informare și de educație financiară reprezintă una dintre direcțiile strategice ale UNSAR pe termen mediu”, a declarat Adrian Marin, Președintele UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

De altfel, UNSAR a derulat în perioada februarie-martie 2019 o primă campanie de conștientizare privind asigurările de viață, Campania #gatapentruVIAȚĂ. În prezent, se află în derulare prima campanie integrată de comunicare a industriei de asigurări,

#OAMENIIdinAsigurări. Aceasta își propune să evidențieze beneficiile pe care le aduc cei care lucrează în domeniul asigurărilor societății românești, în contextul în care, în fiecare zi calendaristică din 2018, industria de asigurări a plătit despăgubiri în valoare de 3 milioane de euro.

“Potrivit Barometrului UNSAR – IRES, 60% dintre români declară că experiența lor cu o companie de asigurări a fost plăcută, iar 44% spun că au încredere în asigurători. Sunt rezultate care ne confirmă convingerea că este în continuare nevoie de eforturi importante de informare și de educație financiară, astfel încât să reușim să demontăm mituri adânc înrădăcinate în societate”, spune Alexandru Ciuncan, Directorul General al UNSAR.

“Cei mai mulți intervievați văd asigurările drept exclusiv o formă de protecție – 57%, 17% le percep drept o formă de protecție și de investiție, iar 16% drept o formă de protecție și economisire. 44% dintre participanții la sondaj declară că au multă sau foarte multă încredere în societățile de asigurări, în general; proporția celor cu un nivel de încredere crescut în societățile de asigurări este mai ridicată în rândul tinerilor sub 36 de ani (52%) și a celor cu studii superioare (52%)”, se precizează în studiu.

Studiul a fost realizat la solicitarea UNSAR, de către IRES, în perioada 6-9 mai 2019, pe un eșantion reprezentativ format din 1.348 de subiecți cu vârste de peste 18 ani, utilizând metoda CATI.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE