Marketing

Increderea consumatorilor, in revenire

3 iun. 2014 3 min

Increderea consumatorilor, in revenire

Reading Time: 3 minute

La nivel global, increderea consumatorilor revine la nivelul pre-recesiune cu un scor de 96 in primul trimestru din 2014 – cel mai mare scor din T1 2007 pana in prezent, potrivit sondajului privind increderea consumatorilor realizat de Nielsen, lider mondial in furnizarea de informatii si in intelegerea comportamentului consumatorilor.

Indicele Global –care a inregistrat cel mai mic scor, de 77, in T1 2009 – reprezinta o crestere de doua puncte fata de T4 2013 si o crestere de trei puncte fata de T1 2013.

Dintre cele mai mari sase economii din lume, cinci au inregistrat cresteri ale increderii consumatorului. Listate in functie de nivelul cresterii, la nivel general, increderea a crescut cu opt puncte in Franta (59), sase puncte in Statele Unite (100), patru puncte in Germania (99), trei puncte in Marea Britanie (87) si un punct  in Japonia (81); in schimb, indicele de incredere a consumatorului s-a mentinut la  valori mari in China (111). De remarcat si faptul ca increderea consumatorilor in Japonia si Germania este la cele mai inalte niveluri dupa 2005.

Increderea consumatorului la nivel regional a avut cel mai inalt nivel in Asia-Pacific, atingand un scor de 106, cu o crestere de un punct fata de trimestrul anterior (T4 2013) si de trei puncte fata de anul anterior(T1 2013).

America de Nord a prezentat cea mai mare crestere trimestriala, de cinci puncte de indice, atingand linia de baza a optimismului, de 100 –cel mai ridicat nivel de dupa 2007.

Regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a crescut cu patru puncte  de indice la 94, iar Europa a crescut cu doua puncte de indice la 75, in comparatie cu T4 2013.

America Latina a raportat singura scadere trimestriala la nivel regional a increderii consumatorului, de un punct de indice, coborand la 93.

Sondajul global privind increderea consumatorilor si intentia de cumparare, initiat in 2005, masoara nivelul de incredere a consumatorilor, principalele ingrijorari ale acestora si intentia de cumparare in randul a peste 30.000 de respondenti cu acces la internet  din 60 de tari.

Nivelurile increderii consumatorului peste si sub pragul de 100 indica gradul de optimism si respectiv pesimism. Cele mai recente date, dinT1 2014, arata ca increderea consumatorilor a crescut in 60% din tarile acoperite de studiul Nielsen, in comparatie cu 54% dintre acestea din T4 2013.

Imbunatatiri ale perspectivei globale cu privire la locuri de munca

Perceptiile pozitive cu privire la perspectiva unui loc de munca in urmatoarele 12  luni au crescut in primul trimestru in toate regiunile, exceptand America Latina. Aproape jumatate din respondentii la nivel global (49%) considera ca piata muncii va fi buna sau excelenta pe parcursul urmatorului an, o crestere cu 2 puncteprocentuale, ceeaceplaseaza media imediat sub nivelulperspectivelor pre-recesiune, de 50 de puncte. Cea mai mare crestere trimestriala, in ceea ce priveste optimismul referitor la piata muncii, vine dinAmerica de Nord, crescand cu 5 puncte procentuale pana la 43 de procente.

Mai mult de jumatate (55%) dintre respondentii la nivel global privesc intr-un mod pozitiv finantele personale, un nivel care a ramas constant pentru trei trimestre consecutive. In America Latina si Asia-Pacific, respondentii au manifestat cea mai ridicata siguranta cu privire la resursele financiare, cu 63 si 62 puncte procentuale, in mod respectiv, declarand ca starea finantelor este buna sau excelenta.

Respondentii din Europa au fost mai putin increzatori in situatia lor financiara, cu 57% dintre acestia declarand ca situatia lor financiara nu este nici buna nici rea.

Sentimentul de recesiune persista

Mai mult de jumatate din respondentii la nivel global (55%) au declarat ca au simtit efectelere cesiunii in primul trimestru, dar sentimentul s-a imbunatatit in comparatie cu nivelul de 57% din trimestrul anterior. La nivel regional, sentimentul recesionar s-a imbunatatit in cea mai mare parte din America de Nord, coborand 7 puncte procentuale la 61 de procente, cel mai scazut nivel de la inceputul perioadei de recesiune (2007).

68% dintre pietele evaluate de Nielsen au raportat o imbunatatire a sentimentului recesionar in comparatie cu al patrulea trimestru din 2013, cu cele mai pronuntate imbunatatiri in Emiratele Arabe Unite (-11 puncte procentuale),  Elvetia (-11 pp) si Peru (-10 pp). Sentimentul recesionar s-a imbunatatit, de asemenea, cu 9 puncte in Mexic, Vietnam, Romania si Noua Zeelanda si cu 8 puncte in Statele Unite

Sondajul global privind increderea consumatorilor si intentia de a cheltui a fost realizat in perioada 17 februarie – 7 martie 2014 si a adunat peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari din regiunea Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Acest esantion are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara in parte, fiind realizat pe utilizatorii de internet ai acestora, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet si are o marja de eroare de ±0.6%. Acest sondaj Nielsen se bazeaza doar pe comportamentul respondentilor cu acces la internet, rata de raspandire a internetului variind in functie de tara.  Sondajul Nielsen foloseste un standard minimum de raportare de 60% privind nivelul de raspandire a internetului sau minimum 10 milioane de utilizatori de internet pentru includerea in sondaj. Indicele Increderii Consumatorilor din China este intocmit pe baza unui sondaj diferit, cu o metodologie mixta, realizat pe un esantion de 3500 de respondenti din China. Sondajul global Nielsen, care include Indicele Increderii Consumatorilor la nivel mondial, a fost initiat in 2005. 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: