Stiri Antreprenori Tech

Innobyte estimează o cifră de afaceri de 1,75 milioane euro și o triplare a profitului operațional

16 dec. 2020 2 min

Innobyte estimează o cifră de afaceri de 1,75 milioane euro și o triplare a profitului operațional

Reading Time: 2 minute

Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce, estimează că va încheia 2020 cu o cifră de afaceri de 1,75 milioane de euro, o creștere de 50% față de anul precedent.

De asemenea, profitabilitatea companiei a crescut, Innobyte înregistrând o triplare a indicatorului EBITDA (profit operațional), până la 400.000 de euro. Evoluția pozitivă vine pe fondul contribuției la dezvoltarea serviciilor clienților actuali ai companiei, într-o perioadă dominată de dezvoltarea accelerată a digitalului.

La începutul anului ne-am propus o cifră de afaceri de 1,4 milioane de euro, însă nevoile clienților noștri, într-o perioadă cu provocări digitale majore cum a fost 2020, s-au accelerat și au generat volume de business în consecință. 2020 ne-a solicitat la maximum prezența, iar echipa Innobyte a lucrat la foc continuu pentru a asigura suport companiilor pentru care furnizăm soluții digitale, spune Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.

Platformele și magazinele online dezvoltate de Innobyte la nivel local procesează lunar zeci de mii de comenzi și generează cifre de afaceri de peste 100 de milioane de euro.

Piața de e-commerce în 2020

Comerțul online a fost, pentru multe businessuri, singurul canal de vânzări care nu a suferit direct pe fondul restricțiilor impuse în contextul pandemic. Multe companii au intrat în 2020 pe segmentul de vânzări online, dar și mai multe au urmărit să-și consolideze poziția și să-și accelereze creșterea pentru a compensa, astfel, încetinirea ritmului din offline.

După un prim trimestru incert, din aprilie Innobyte a înregistrat o creștere exponențială a cererii de servicii, de la startup-uri la clienți cu o poziție deja consolidată în online.

Ce și-au dorit în 2020 companiile

  • Implementarea de noi modele logistice adaptate contextului și restricțiilor.
  • Accent pe analiza și îmbunătățirea performanței platformei de eCommerce, dar și pe facilitarea procesului de comandă.
  • Securizarea platformei și a informațiilor personale ale clienților, elemente critice mai ales în contextul actual.

“Piața de eCommerce se maturizează, lucru evidențiat de procentele în creștere continuă a plății cu cardul, dar și a dezvoltării platformelor – care devin tot mai complexe și mai user friendly. Preferința pentru cumpărături online este o tendință care se va menține și după revenirea la un context lipsit de restricții”, spune Cătălin Bordei.

Profitabilitate sporită

Odată cu creșterea cifrei de afaceri, Innobyte și-a optimizat semnificativ performanța în ceea ce privește profitul. Estimările companiei în ceea ce privește EBITDA la finalul anului arată un rezultat de 400.000 euro – cel mai mare înregistrat de Innobyte în ultimii 5 ani.

Suntem într-o etapă în care punctele de întâlnire cu consumatorii sunt în plin proces de transformare, la fel și comportamentul acestora și al companiilor care doresc să le rămână aproape. Prezența online și conectarea cu publicul tău prin tehnologie sunt esențiale, iar dacă până acum erau un plan pe termen mediu, au devenit o necesitate imediată pentru orice companie care dorește să rămână pe piață și să fie competitivă în următorii ani„, consideră Cătălin Bordei.

Innobyte este o companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce care dezvoltă platforme de eCommerce sigure, scalabile și inovatoare. Pe lângă serviciile de dezvoltare și de mentenanță eCommerce, Innobyte asigură și servicii de securitate, analiză și îmbunătățirea performanței, audit și consultanță de business pentru magazine online din întreaga lume.

Compania este un business 100% românesc și a fost fondată de către omul de afaceri Cătălin Șomfălean, care conduce Innobyte alături de Cătălin Bordei, ambii în rol de managing partners.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: