Inovatia, noul focus al companiilor

<p> Cu toate ca inovatia este o prioritate pentru orice business, indiferent de zona geografica in care se dezvolta, managerii din Europa Centrala si de Est pun mai putin accent pe inovatie, comparativ cu conducatorii organizatiilor din alte regiuni. Directorii generali din intreaga lume isi focuseaza eforturile pe inovatia din interiorul organizatiei si pe identificarea noilor modalitati prin care sa isi deruleze business-ul, pentru stimularea cresterii intr-un climat economic global dificil. Insa, detinatorii fraielor companiilor din Europa Centrala si de Est pun mai putin accent pe inovatie decat omologii lor din alte regiuni. Aceasta este una dintre concluziile unui sondaj realizat de PwC, care a aratat ca 97% dintre directorii generali vad inovatia ca pe o prioritate cheie pentru companii.</p> <p>  </p> <p> Apetitul pentru inovatie a fost cel mai puternic resimtit in regiunea Asia-Pacific si in America de Nord, unde, toti directorii generali au indicat inovatia drept o prioritate a organizatiilor pe care le conduc. La polul opus, 18% dintre directorii generali din Europa Centrala si de Est si, 10% dintre cei din Orientul Mijlociu, nu au fost de acord cu aceasta, precizand ca nu este o prioritate pe pietele pe care opereaza. Tot raportul mai arata ca a avut loc o transformare a accentului organizatiilor de la eficienta operationala catre inovatie. Astfel, la nivel global, doua treimi dintre sefii companiilor vad inovatia si eficienta operationala la fel de importante pentru succesul companiilor pe care le conduc.</p> <p>  </p> <p> Cei mai categorici in privinta aceasta au fost directorii generali din America Latina (71%), in timp ce managerii de top din Orientul Mijlociu sunt convinsi de aceasta doar in proportie de 50%. Una dintre concluziile studiului este schimbarea modului in care directorii generali isi definesc rolul in promovarea inovatiei. In prezent, acestia recunosc ca trebuie sa fie implicati personal in promovarea inovatiei in companiile pe care le conduc, 37% dintre acestia recunoscandu-si rolul de lider in aceasta zona, in timp ce 34% se identifica drept “vizionari”. Ceea ce contrasteaza puternic cu situatia intalnita in urma cu trei ani, cand numai 12% dintre conducatorii companiilor se declarau la carma strategiei de inovatie in organizatiile lor.</p> <p>  </p> <p> “Faptul ca a devenit la fel de importanta pentru organizatii ca si eficienta operationala reprezinta schimbarea fundamentala fata de 2009”, spune Vasile Iuga, Country Managing Partner la PwC Romania.  “La acel moment, companiile isi canalizau eforturile pentru a supravietui crizei economice globale, iar eficienta operationala era obiectivul cheie. Prin urmare, am putea spune ca am depasit perioada critica a crizei, iar directorii generali recunosc ca, in noua conjunctura economica, inovatia este cea mai buna cale de a asigura cresterea veniturilor si succesul pe termen lung al organizatiilor pe care le conduc”, mai spune Iuga. </p>