Management Opinii

Claudiu Vrînceanu: Cum te poate ajuta un Board of Advisors în perioada postpandemie

7 iul. 2021 2 min

Claudiu Vrînceanu: Cum te poate ajuta un Board of Advisors în perioada postpandemie

Reading Time: 2 minute

Avem în România între 500 și 1.500 de “gazele”, adică firme antreprenoriale românești care au crescut în ultimul an și care o pot face accelerat în următorii ani. Foarte multe dintre aceste firme sunt conduse astăzi de antreprenori și manageri care sunt singuri, nu își caută parteneri și experți pe care să-i acceseze în mod constant. În contextul revenirii economice, mă aștept că tot mai mulți antreprenori și manageri să își construiască un “club” propriu, adică să își dezvolte un Board of Advisors.

de Claudiu Vrînceanu

Cum te poate ajuta un Board of Advisors, în contextul revenirii economice și a faptului că perspectiva despre propriile companii şi sectoarele de activitate rămâne optimistă? În opinia mea, acest mecanism de organizare a businessului îți va fi util pentru capitalizarea afacerii, PR, acces la specialiști și creșterea regională mult dorită de fondatorii români.

1. Să atragi finanțare

Imaginează-ți un Board of Advisors format dintr-un bancher, un CFO, un consultant, un manager de fond de investiții și un antreprenor care a atras finanțare prin piața de capital. O astfel de structură în care te dezvolți pe parcursul a 12 luni îți poate facilita identificarea unor soluții pentru capitalizarea firmei. Prin accesul la rețele, experiențele personale și cunoștințe financiare, un Board te poate ajuta să îți găsești mai ușor finanțare pentru creșterea businessului. În plus, dacă iei investiție în compania ta, automat, investitorii pot deveni membri ai Board-ului.

2. Competențe noi accesate o dată la 1-2 luni

O dată la 1-2 luni, poți să ieși din operațional și să vezi perspective noi. Printr-un Board of Advisors, îți aduci competențe în zone de care ai nevoie în viitor și care lipsesc în managementul actual, adică oameni cu experiență care validează și deschid noi perspective. Astfel, dai o structură și disciplină asupra deciziilor companiei, cu alte cuvinte, faci mai repede și mai mult din ceea ce ți-ai propus.

3. PR mai bun pentru companie

Crearea, lansarea și implementarea unui Board of Advisors pot reprezenta un pilon important în orice strategie de comunicare. Gândește-te doar la impactul mediatic al lansării unui Board of Advisors pe zona B2B, dar și din perspectiva creșterii oportunităților de parteneriate strategice.

4. Internaționalizare

Ca manager sau antreprenor, poți să gândești și să acționezi global în mai multe feluri, iar un prim pas este să începi să cunoști culturi noi de business. Un antreprenor se poate conecta internațional dacă reușește crearea unui Board of Advisors în care se regăsească, prin experiența celor cei 4-5 membri, mentalitatea și expunerea la mediul de business global. În piețele care se schimbă rapid, cu competitivitate ridicată, multe companii își creează un Board of Advisors pentru a le oferi fondatorilor și celor care ocupă poziția de CEO sfaturi proaspete și întemeiate pentru internaționalizare și exportatori, bazată pe experiența anterioară. Poate chiar îți poți alege membrii ­Board-ului dintr-o comunitate de adviseri specializați în creșterea businessurilor.

Claudiu Vrînceanu are experiență mixtă de 15 ani în business, media și administrație publică. Lucrează zi de zi cu firme antreprenoriale și multinaționale pe zona de PR, public affairs și investiții.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 354 (15 iunie – 15 iulie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: