Management

Inovatie cu accent romanesc

4 mart. 2016 2 min

Inovatie cu accent romanesc

Reading Time: 2 minute

Anul acesta va fi unul extrem de aglomerat pentru Radu Rogojanu. Tanarul stabilit la Viena in urma cu peste un deceniu are misiunea sa extinda subsidiara TissueGnostics in Romania  

Daca veti calatori anul acesta cu avionul pe ruta Viena – Iasi sunt sanse relativ mari sa il intalniti pe Radu Rogojanu. Ca Head of Research & Development la TissueGnostics, o companie care produce echipamente de uz stiintific si medical, tanarul este implicat in acest an si in extinderea subsidiarei si a echipei companiei austriece din Romania. Daca in stadiul incipient al firmei Radu Rogojanu venea in tara si de opt ori pe an, acum va aloca “doar” trei luni proiectului de dezvoltare. El este primul angajat al Tissue Gnostics, iar startup-ul pe care l-a fondat a devenit, in urma cu aproape un deceniu, filiera austriecilor din Romania. Pe atunci, a pornit la drum cu cinci angajati, a crescut numarul de salariati la 20, ca ulterior, in plina recesiune, sa reduca echipa la 15 colegi.

“Ultimii zece ani au fost foarte dinamici, ca sa spun asa. Criza financiara a fost intr-adevar ceva pentru noi, s-a simtit in mod indirect, in sensul ca multi dintre clientii nostri au fost laboratoare de cercetare ale unor universitati, multe dintre ele de stat. Si atunci, primele fonduri care au fost taiate pe timp de criza au fost cele destinate cercetarii”, imi explica Radu Rogojanu.

Ca sa va faceti o idee, echipamentele produse de TissueGnostics au preturi care ajung si la 350.000 de euro, iar principalii cumparatori sunt cercetatorii, care au cerinte complet diferite. Provocarea? In timpul crizei financiare, fiecare produs vandut de TissueGnostics a fost unul personalizat. Rezultatele nu au intarziat sa apara. Cand am vorbit cu Radu Rogojanu in Viena despre principalele satisfactii profesionale, mi-a povestit ca este extrem de mandru sa auda cuvintele de lauda la adresa sistemului produs de TissueGnostics din partea unor cercetatori din universitati de top. Dar cel mai mult este incantat cand cercetatorii fac comparatii intre micuta firma austriaca si cele mari si consacrate, care nu au avut curajul si nici disponibilitatea de a paria pe astfel de produse inovatoare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: