Stiri

Jumătate dintre români consumă zilnic carne

Reading Time: 3 minute

Peste 90% dintre români integrează carnea și preparatele din carne în meniul lor zilnic și săptămânal, arată datele unui sondaj Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală.

Aproape 70% dintre români preferă să cumpere carne proaspătă, iar 1 român din 4 consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziționează carne din surse sigure și cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult.

Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%) , iar cei mai mulți o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendința spre un stil de viață mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani. În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenți.

„Peste 45% dintre clienții Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre bucățile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha, cerută în special de clienți expați. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă”, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Comenzi mai mici, dar mai dese

Cei mai mulți achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpără carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.

Proveniența și trasabilitatea produselor reprezintă de asemenea factori importanți în decizia de achiziție a cărnii și preparatelor din carne de la țară. Datele sondajului susțin acest lucru, 25% dintre respondenți declarând că își doresc informații clare despre proveniență, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

„Anul acesta a adus o schimbare în comportamentul de achiziție al clientului nostru. Acesta a optimizat permanent coșul de cumpărături, în funcție de sezonalitate, dar și de capacitatea sa de consum, preferând comenzile variate, mai dese, în detrimentul celor care ar presupune congelarea produselor. Astfel, printre cele mai comandate produse ale clienților recurenți se numără cele de zahana și specialitățile, frecvența comenzilor acestora nefiind afectată de sezonalitate”, a mai explicat Florian Mateiță, fondatorul Obor21.ro.

Bugetul alocat pentru produse din carne

Sondajul comandat de Obor21.ro a arătat și că românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu proveniență sigură și o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureștiului, iar acesta este un argument suplimentar pentru a aloca un buget mai mare cumpărăturilor din această categorie. Astfel, jumătate dintre respondenți ar plăti cu până la 20% mai mult față de prețul de supermarket pentru carnea proaspătă de la țară, iar 25% sunt dispuși să plătească chiar și mai mult. 

Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro este de 5, în timp ce media comenzii din perspectiva valorică este de 235 de lei.

„Ne așteptăm ca finalul de an să aducă o creștere de 30% în cerere, atât în vânzările directe, prin platforma online proprie, cât și prin partenerii noștri, băcănii și magazine specializate, inclusiv HoReCa, cu care am extins colaborarea în această vară. Există o tendință tot mai clară de a consuma produse de o calitate superioară, cu etichetă curată, iar acest lucru se observă și în procentul de clienți noi care crește constant”, a mai precizat Florian Mateiță.

Foto:  © Natalia Lisovskaya | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

DS Automobiles prezintă colecția Antoine de Saint Exupéry

DS Automobiles continuă să își prezinte colecțiile în fiecare an, la fel ca în lumea modei. Colecția 2024 este o…

3 ore ago

Alexander Manu: Romanian Design Week 2024 susține o viziune în care industriile creative locale devin o inspirație pentru o dezvoltare împinsă de comunitate

Mai puțin de două săptămâni ne mai despart de Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative. Sărbătoarea creativității este…

5 ore ago

Leader Team Broker menține neschimbate prețurile pachetelor de asigurare IT

Leader Team Broker de asigurare, integrator de oferte specializat în pachete complexe de asigurări de răspunderi profesionale IT și Cyber…

5 ore ago

Cât de periculoasă este o furtună geomagnetică. Ar putea distruge toate echipamentele electronice și internetul

O furtună geomagnetică sau solară poate avea consecinţe dezastruoase pentru reţelele electrice sau chiar pentru comunităţile care s-ar baza exclusiv…

6 ore ago

Producțiile independente de operă ale Asociației Nirmal Art invitate la Summitul Muzical European de la Sibiu

Aflat la cea de a V-a ediție, Summitul Muzical European este un eveniment cultural major organizat de Filarmonica de Stat…

6 ore ago

Pilonul II de pensii private obligatorii a strâns 27 mld. euro de la 8 milioane de români

Administratorii fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II) au trimis zilele acestea scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000 către…

6 ore ago