Afiliații Ketchum contribuie la o creștere procentuală de două cifre în primul semestru al anului 2025
Reading Time: 2 minuteAgențiile de comunicare din Sud-Estul Europei (SEE) afiliate Ketchum estimează o creștere medie de +20% a cifrei de afaceri în primul semestru al anului 2025 față de H1 2024. Aceasta subliniază capacitatea rețelei de a combina know-how și instrumente globale cu expertiză locală pentru a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților și pieței.

„Creșterea de două cifre nu este o întâmplare în regiune. Prin intermediul afiliaților noștri din Sud-Estul Europei, combinăm capacitățile rețelei globale cu spiritul antreprenorial și expertiza culturală locală profundă. Promisiunea noastră în regiune? Înțelegem nu doar conversațiile de astăzi, ci și comportamentele de mâine, ajutându-ne astfel clienții globali să anticipeze, nu doar să reacționeze la evoluțiile specifice fiecărei piețe”, a declarat Myreete Stanforth, Head of Growth and Marketing, Global Markets, Ketchum.
În susținerea dezvoltării de business, majoritatea afiliaților Ketchum SEE și-au crescut echipele de consultanți cu peste 15% în primul semestru al anului 2025, consolidându-și competențele, leadershipul și ecosistemul de talente pentru viitor.
Câteva repere ale piețelor în primul semestru al anului 2025 – exemple de factori cheie de creștere în câteva dintre țările din SEE:
- România – Graffiti Plus (GRF+) a mizat pe conversații relevante pentru business și societate printr-un mix echilibrat de comunicare corporativă și de brand în cadrul a peste 100 de campanii numai în primul semestru. Segmentul cu cea mai rapidă creștere în primele 6 luni: +1.500 de colaborări de influencer marketing. Cu această amploare și profunzime, agenția s-a poziționat ca jucător cheie regional pentru servicii de brand engagement strategic.
- Bulgaria – Paragraph 42 a dezvoltat și implementat peste 30 de campanii și peste 20 de evenimente în prima jumătate a anului 2025, cu o medie de o activare pe săptămână. Cu expertiză dovedită în relațiile cu mass-media, agenția susține, de asemenea, comunicarea integrată dincolo de granițele Bulgariei, extinzându-se în Albania, Macedonia de Nord și Kosovo.
- Croația – Cunoscută pentru soluțiile personalizate, strategice și creative, Dialog Komunikacije a derulat peste 60 de campanii de PR, a organizat sau a participat la organizarea de evenimente în 3 țări și a avut peste 160 de colaborări cu influenceri în prima jumătate a anului 2025. Agenția a înregistrat o creștere de două cifre procentuale a încasărilor față de anul precedent și și-a consolidat reputația de partener de încredere pentru comunicare de impact.
- Serbia – cu 70 de campanii de PR, 40 de evenimente de impact și peste 100 de colaborări cu influenceri în prima jumătate a anului 2025, Olaf&McAteer și-a accelerat prezența pe piața sârbă. Agenția a înregistrat o creștere de 33% a cifrei de afaceri, și-a consolidat angajamentul față de excelența strategică și în client service, și a integrat cu succes proiecte regionale în Bosnia și Herțegovina și Muntenegru.
Creșterea afiliaților Ketchum SEE este susținută de integrarea în business a unor componente esențiale pentru viitor: inteligență artificială, tehnologie creativă, engagement în media modernă, experiențe de brand, consultanță în sponsorizare comercială și management sportiv, precum și servicii de consultanță strategică.
Fiecare agenție afiliată (precum Paragraph 42 în Bulgaria, Dialog Komunikacije în Croația, Graffiti Plus în România sau Olaf&McAteer în Serbia) aduce expertiză unică și respectă standarde internaționale, precum și același angajament: să contribuie la progresul domeniului comunicării – de la strategie la impact social.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz