KFC aduce peste 400 de copii din medii vulnerabile la ateliere de știință
Reading Time: 3 minuteSphera Franchise Group, alături de KFC România și în parteneriat cu Bucharest Science Festival, organizează ateliere de știință pentru peste 400 de copii din medii defavorizate. Activitățile sunt desfășurate sub platforma „Meniul Zilei de Mâine”, inițiativa Grupului de sprijinire a persoanelor vulnerabile.
Atelierele de știință continuă parcursul educațional început anul trecut de KFC și Bucharest Science Festival, prin care copiii au fost invitați într-o călătorie imersivă în cosmos, prin intermediul unui planetariu mobil. Proiectul este derulat împreună cu SOS Satele Copiilor, Institutul de Fapte Bune, Mia’s Children, Asociația Ana și Copiii, Asociația Zi de Bine și Asociația Casa Bună, ONG-urile partenere în demersurile de responsabilitate socială din cadrul platformei „Meniul Zilei de Mâine” și vine în completarea acțiunilor ce sprijină nevoile educaționale și alimentare ale copiilor din comunități vulnerabile.
Ateliere de astronomie, fizică și microbiologie
Prin „Laboratorul de AHAAA!”, programul sub care sunt desfășurate aceste ateliere, Sphera Franchise Group susține o serie de experiențe educaționale menite să stimuleze imaginația celor mici și să îi ajute să viseze dincolo de limitele cotidianului. Copiii explorează Universul, învață despre planete, galaxii și energie solară, călătoresc imaginar prin spațiu și timp și află de la traineri dedicați cum funcționează lumea nevăzută a microbilor sau ce legi ale fizicii permit avioanelor să zboare.
„Prin acest program, ne propunem ca educația să depășească sala de clasă și să le oferim copiilor experiențe care să le dezvolte curiozitatea. Ne dorim să influențăm viitorul cât mai multor elevi, stârnindu-le dorința de a explora, mai departe, pe cont propriu. Suntem mândri că platforma Meniul Zilei de Mâine crește mereu cu o inițiativă nouă și ne dorim să aducem în continuare un impact real în viețile copiilor care au nevoie sprijin”, a declarat Claudia Porojan, Senior PR & CSR Manager, Sphera Franchise Group.

Lecții aplicate de știință pentru elevi din Teleorman și Ilfov
Anul acesta, peste 400 de copii beneficiază de atelierele de știință. În satul Merenii de Jos, din județul Teleorman, elevii din clasele I–VIII au participat la lecții de aerodinamică, unde au învățat principiile de bază ale fizicii, iar în Chiajna, copiii au descoperit universul nevăzut al bacteriilor și virusurilor, în ateliere interactive de microbiologie. Activitățile continuă și în perioada următoare, cu noi ateliere planificate pentru copii din comunități vulnerabile din București și județul Giurgiu.
De la explorări microscopice la călătorii prin spațiu și timp, toate activitățile au fost concepute pentru a transforma știința într-un subiect accesibil și captivant, indiferent de vârstă sau mediu. Fie că au participat la sesiuni în grupuri mici sau la proiecții, elevii au fost încurajați să pună întrebări, să observe, să simtă și să înțeleagă fenomenele din jurul lor.

„Trăim într-o societate a cărei existență depinde de știință. Viața fiecăruia dintre noi depinde de știință. Fără acest instrument al cunoașterii – cel mai puternic din istoria omenirii – ne-am întoarce în întunericul Evului Mediu. Este esențial să-i educăm pe copii în spiritul științei, să le oferim competențele necesare zilei de mâine, să le deschidem ochii asupra Universului, așa cum este el cu adevărat. Aceasta este misiunea Bucharest Science Festival, aceasta este menirea noastră, de a-i împrieteni pe copii cu știința.” a declarat Alexandru Toma Pătrașcu, fondator și director al Bucharest Science Festival, cel mai important eveniment de popularizare științifică din România.
Sphera Franchise Group își continuă, astfel, angajamentul față de educație, punând în centrul acțiunilor sale dezvoltarea copiilor din medii vulnerabile. Platforma „Meniul Zilei de Mâine” creează astfel de contexte relevante, interactive și accesibile pentru învățare, acolo unde acestea sunt necesare.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz