Kormotech a intrat în top 20 producători europeni de petfood
Reading Time: 3 minuteGrupul de companii Kormotech ocupă poziția a 20-a în clasamentul „52 European Pet Food Companies’ Annual Revenues 2024”, publicat de platforma prestigioasă de ramură Petfood Industry. Conform rezultatelor anului 2024 compania a înregistrat o cifră de afaceri de 156,2 milioane de euro (162,66 milioane USD), cu 9,8 milioane de euro mai mult față de 2023.
În România Kormotech a comercializat 5.500 de tone de hrană pentru pisici și câini, în valoare de aproximativ 9,7 milioane de euro. La nivel global compania a vândut în 2024 peste 83.000 de tone de hrană uscată și umedă, depășind cu 10.000 de tone indicii anului 2023.Cel mai dinamic segment de petfood a fost cel premium, unde s-au vândut peste 37.000 de tone, reprezentând 44% din volumul total al produselor.
„Locul 20 în clasamentul Petfood Industry este înainte de toate rezultatul încrederii consumatorilor noștri, al devotamentului echipei și al sprijinului partenerilor”, comentează Rostyslav Vovk, CEO și co-fondator Kormotech. „Această recunoaștere le-o datorăm și partenerilor noștri din România, care au crezut în brandurile noastre. Vedem un potențial imens pe piața de petfood din România – aceasta crește anual cu 9,4%.”
Kormotech este prezentă pe piața din România din 2020. În țară sunt disponibile toate brandurile companiei: Optimeal – hrană super-premium pentru pisici și câini, Club 4 Paws – hrană premium, My Love – hrană din categoria standard, Delickcious – brand super-premium de recompense umede pentru pisici și câini.
Aceste produse sunt disponibile în marile lanțuri de retail precum DCNeu Cash & Carry, Sezamo, eMAG, Profi, Maxi Pet și Dedeman. Recent Kormotech și-a consolidat prezența în România printr-un parteneriat strategic cu Profipet – unul dintre liderii locali în pet retail, care deține rețelele Zoocenter și Zoomania. Cu peste 60 de magazine și mai mult de 2 milioane de clienți la nivel național Profipet este un jucător-cheie pe piața de petcare din România. În perioada următoare brandurile de top ale Kormotech vor fi disponibile în rețeaua Profipet.
„Continuăm să ne consolidăm parteneriatele pe piața din România – afirmă Yuri Bykoriz, director general pentru Europa Centrală și de Est la Kormotech Group. – Obiectivul nostru este să construim o prezență stabilă și de lungă durată în țară, dezvoltând distribuția locală, sprijinind retailerii și oferind consumatorilor produse de calitate în fiecare segment de preț.”
Conform strategiei de business până în 2028 exporturile Kormotech sunt concentrate pe țările din Europa Centrală și de Est. România este una dintre piețele de focus, unde producătorul de petfood își propune să atingă o cotă de peste 10%. Obiectivul strategic al Kormotech până în 2029 este să intre în top 30 producători mondiali de petfood și să ajungă la o cifră de afaceri de 500 milioane de euro, dintre care 300 milioane de euro să fie generate de piețele europene.
„Pentru noi este important nu doar să creștem, ci și să schimbăm modul în care societatea se raportează la animale și să le facem viața mai bună prin nutriție de calitate – afirmă Rostyslav Vovk. – Petparents responsabili știu că o rație echilibrată este o dovadă de grijă și o investiție în viața lungă și activă a prietenilor noștri patrupezi.”
Kormotech este o companie globală de familie cu rădăcini ucrainene, care din 2003 produce hrană de înaltă calitate pentru pisici și câini sub mărcile Optimeal, Club 4 Paws, Gav!, Miau! și My Love. Compania are unități de producție în Ucraina și UE. Sortimentul include peste 650 de poziții. Kormotech este lider în Ucraina, intră în TOP 55 mondial și în TOP 20 european al producătorilor de pet food. Produsele companiei sunt prezentate în 50 de țări ale lumii atât sub mărcile proprii, cât și sub mărcile private ale partenerilor.
Petfood Industry este o platformă media globală de ramură, axată pe analize, știri și cercetări în domeniul producției de petfood. Publicația acoperă principalele subiecte din industria de petfood, de la tendințe de consum și reglementări până la inovații tehnologice și performanțe financiare ale companiilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz