Analize Management

Lecții de business: Gabriel Mureșanu, Awareness Power

28 oct. 2016 3 min

Lecții de business: Gabriel Mureșanu, Awareness Power

Reading Time: 3 minute
gabriel-muresanu_0889
Gabriel Mureșanu, Managing Partner, Awareness Power

Singur nu poți reuși. Mai devreme sau mai târziu o să obosești. Echipa pe care o construiești în jurul tău te reprezintă. Mai devreme sau mai târziu obosești și totul își pierde din intensitate. O mulțime de oameni realizați financiar sunt neîmpliniți, oamenii pleacă de lângă ei și rămân fără prieteni. Sunt mulți antreprenori care nu au avut grija de oamenii lor, i-au îndepărtat și în final nu au mai putut să țină afacerea în picioare. Calitatea execuției depinde de oamenii din jurul tău!

Orice minune durează trei zile. Fie că e succes sau criză, toate trec. Dacă nu ai planuri clare pe termen lung, te vei pierde în beția succesului temporar sau în fața temerilor. Contează ce vrei să devii și ce vrei să realizezi cu businessul tău. Banii vin și se duc și nu aduc împlinire. Toate businessurile concentrate doar pe bani și cultură mercantilă se dărâmă mai devreme sau mai târziu! Identitatea și Scopul unui business reprezintă piatra de temelie pentru un succes pe termen lung. Planurile de business trebuie pregătite temeinic, cu bătaie pe termen lung, și nu trebuie să le schimbi din cauza unor situații punctuale de intensitate mare, de succes, teamă sau eșec.

Înfruntă realitatea. Fiecare vrea să facă interpretări ale situațiilor sau ale mediului înconjurător, ca să-și micșoreze starea de disconfort mental dată de incertitudine și teamă. Leadershipul este, de fapt, curajul de a privi realitatea, de a nu te minți singur în față și a găsi soluții pentru organizație, pentru ca oamenii să devină mai buni în ceea ce fac, mai puternici și mai curajoși și să se descurce pe picioarele lor. Sunt mulți antreprenori care refuză să accepte realitatea sau manageri care, din teamă să nu-și piardă scaunul, refuză să accepte realitatea de business existentă, refuză să accepte că vina este a lor pentru eșecul afa­cerii sau al activității pe care o conduc.

Capcana inerției. Mai devreme sau mai târziu realizezi că faci lucrurile din obișnuință, că mergi din inerție, că îți este confortabil așa, că îți este greu să te schimbi, să te readaptezi la noua realitate. În business, acest fenomen este cel mai răspândit, deoarece inerția este creată de obiceiurile mentale create prin repetitivitatea metodelor executate. Oamenii devin captivii obiceiurilor pe care și le-au creat.

Beția entropiei. Totul în univers se risipește, energia se disipează, la fel se întâmplă și în business. Energia se pierde, în scurt timp vrei să faci de toate, servicii sau produse pentru toate segmentele de piață, să faci o mulțime de firme în diferite industrii și atunci începe declinul. Așa apar afacerile fără o strategie clară, fără să știe la ce să spună „Asta nu facem“, apar antreprenori care se răspândesc în prea multe direcții și pierd controlul! Cei de succes păstrează atenția, focusul și energia pe o industrie și se concentrează să-și readapteze modelul de business la schimbările din piață.

Nu te opri din învățat.  Modelele de business evoluează sau involuează în permanență. Cine nu învață în permanență și nu se informează în permanență este condamnat la eșec, deoarece întotdeauna va fi cineva care o va face și acel cineva va fi mai bun, mai creativ, mai eficient în execuție, deoarece va implementa modele de business noi, diferite, care vor aduce plus de valoare. A face business în industrii mature și saturate este total diferit de a face business în industrii sau piețe în dezvoltare. Sunt mulți oameni de business care nu s-au adaptat la noua realitate.

Nu toate businessurile sunt la fel. Sunt foarte multe businessuri care livrează produse/servicii gen vitamină, nu pain killer. E greu să vinzi vitamina respectivă – ceva ce trebuie să iei zilnic, câte puțin în fiecare zi, ca să fii sănătos peste 20 de ani. Un astfel de business are un ROI greoi și târziu, dar acesta există. Pe când afa­cerile Pain Killer sau Desire, care rezolvă o durere, o nevoie sau generează plăcere/dorință tangibilă pe termen scurt, au șanse mai mari de creștere, amplificare și ROI.

Disciplina face diferența. Din reguli și disciplină, la români crește productivitatea cu minimum 25%, fără să schimbi nimic la strategie și modelul de business.

Nu vezi pădurea de copaci. Înțelegerea și anticiparea evoluției demografice, psihografice într-o piață, într-o industrie, determină înțelegerea și posibilitatea de a observa oportunități sau riscuri de business. Puțini pot și puțini o fac așa cum trebuie, iar și mai puțini investesc timp și atenție pentru a vedea pădurea de copaci!

Focus pe calitate. Concentrarea pe calitatea execuției de business prin Ritm, Energie, Siguranță, Încredere, Standarde, Autenticitate, Entuziasm, Bucurie, pe calitatea produselor, a experienței clienților, pe calitatea serviciilor pe termen lung reprezintă cea mai bună reclamă, cel mai bun argument de vânzare. Antreprenorii care au cultivat acest focus pe calitate, chiar dacă nu au avut bani de reclamă, au creat o aură în jurul afacerilor lor, care a atras din ce în ce mai mulți clienți, a creat reputație și stabilitate în business.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: