Companii Opinii

Leonard Rizoiu: Stay Interview – Instrumentul Anului în Anul Retenției

17 feb. 2022 4 min

Leonard Rizoiu: Stay Interview – Instrumentul Anului în Anul Retenției

Reading Time: 4 minute

Ultimii doi ani au părut a face parte dintr-o testare continuă a limitelor, flexibilității în gândire și în general, a capacității noastre de a naviga valul schimbărilor continue. Totuși, de unde mă uit eu, 2022 pare a fi anul în care demonstrăm cu adevărat ce ne-a învățat pandemia și ce alegem să luăm cu noi. De abia acum pare să vină vremea în care companiile demonstrează lecțiile învățate începând cu 2020.

De Leonard Rizoiu

Cu valori ale rotației de personal din ce în mari în ultimii ani, a veni cu strategii pe termen lung care vizează zona employee experience devine, ușor-ușor, un element esențial pe to-do list-ul fiecărei companii. A te adapta din mers și a spera la ce e mai bine, așa cum o demonstrează studiile și sondajele, nu mai e de ajuns, iar oamenii se reorienteză rapid în lipsa unui sistem care să-i pună în topul listei de priorități.

Anul Retenției

După ce valul demisiilor a culminat în 2021 cu un procent cu 60% mai ridicat față de anul precedent, au urmat valori suprinzătoare, precum cei 20% care au ales să renunțe la poziția ocupată fără a avea o altă ofertă de job. Sau cei 21% de angajați care declară în 2022 că ar pleca de la actualul loc de muncă înainte de a-și găsi un alt loc de muncă. Astfel de rezultate îi pun pe gânduri, fără îndoială chiar și pe cei mai experimentați oameni de management al resurselor umane. Talent management-ul n-a fost niciodată ușor, însă trendul setat în ultimii doi ani impune conștientizarea reală a unei situații, impune luarea unor măsuri la fel de reale și presupune existența unei companii asumate care să facă toate astea.

Ce urmează și ce putem face?

Dacă pandemia a scos în față nevoia de leadeship adevărat, umanizarea rolurilor îi va urma îndeaproape. Da, oamenii livrează cifre, însă reprezintă cu mult mai mult decât acestea. Lupta pentru excelență trebuie să vină din motivație și nu din obligativitate, iar liderii reprezentativi pentru Anul Retenției vor reuși să găsească un echilibru între responsabilități și empatie.

Stay Interview

Crearea unui sentiment al apartenenței este, poate, reușita cea mai mare a unei echipe în Anul Retenției, un element primordial pentru o experiență bună a angajatului și companiei deopotrivă. Se poate ca echipa să nu ne fie familie, însă dacă ne gândim la numărul de ore petrecute împreună, la bucuria și dezamăgirea resimțite la unison, s-ar putea să regândim și abordarea. Instrumente cu rezultate consacrate deja, precum discuțiile deschise, zilele dedicate dezvoltării personale și profesionale sau Stay Interview, devin anul acesta la fel de importante precum cafeaua de dimineață, cu colegii.

A afla percepția reală a unui angajat cu privire la mediul de lucru și așteptările sale, oferă o voce sinceră și posibilitatea de a participa activ la procesul de îmbunătățire a lucrurilor în companie. A avea o radiografie concretă, un punct de pornire real către o strategie coerentă devine instrumentul esențial în construirea unei echipe cu o cultură sănătoasă. Canalul de comunicare astfel deschis a arătat o evoluție remarcabilă spre o companie mai unită, ale cărei valori sunt împărtășite de către membrii ei.

Poate fi luat pulsul organizației chiar și online?

Atât ca adaptare la orice condiții de muncă, dar și pentru o eficientizae maximă a procedurii, Stay Interview a fost introdus cu succes și remote, interviurile având loc online. Am descoperit o deschidere foarte mare, atât din partea departamentelor de management din companii, cât mai ales din partea angajaților, pentru derularea în online a dialogurilor și interviurilor STAY. Credem că asta se întâmplă deoarece oferă o mai mare libertate de mișcare și se elimină presiunea de a face asta la job.

Vedem că oamenii sunt dornici să continue să comunice și să descopere sensul și misiunea lor în cadrul organizației în care activează. Iar acesta este un semn foarte bun care indică o coeziune de grup bună și un grad ridicat de implicare, din partea lor. Iar acestea sunt, în experiența mea, ingredientele esențiale care contribuie decisiv la o rată de retenție bună. Un om implicat, cu alte cuvinte, care simte că face parte din ceva mai mare decât el, nu va alege să abandoneze corabia.

Problema retenției își găsește răspunsul chiar în oameni

Fie că vorbim de măsurarea indicatorilor percepuți de aceștia cu un mare grad de impact sau de percepția generală asupra mediului de lucru, 2022 va evidenția, încă o dată, necesitatea utilizării de instrumente puternice și concrete de creștere a retenției. Doar astfel se va putea susține în mod real o strategie coerentă și doar astfel vom putea asigura rezultate reale de dezvoltare a angajaților și a companiei ca întreg. Există multe întrebări despre ce urmează pentru HR în 2022, dar există și variante de răspuns la acestea și la eforturile depuse de angajatorii responsabili pentru a asigura o experiență bună pentru oamenii din spatele rolurilor.

Leonard Rizoiu 1
Leonard Rizoiu, Managing Partner, leoHR

Leonard Rizoiu este HR Expert & Managing Partner la leoHR, o voce puternică in zona de capital uman din România, cu peste 20 ani de experiență în business și management în diferite industrii.

Leonard Rizoiu este definiția profesionistului cu gândire strategică, orientat spre rezultate, care înțelege în profunzime nevoile afacerilor, construind soluții complete și personalizate pentru acestea. Promotor al empatiei și umanității în piața muncii, Leonard Rizoiu contribuie activ atât la creșterea performanței în organizații, cât și la educarea publicului larg prin numeroase intervenții TV și în presa scrisă.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: