Libertate și valoare pentru business

Consumatorii caută soluții simple pentru nevoile lor tot mai complexe. Este și motivul pentru care simplificarea ca direcție strategică a permis o creștere sustenabilă a businessului Telekom Romania pe termen lung, spune Miroslav Majoroš, CEO al companiei.

Ce impact a avut în 2018 schimbarea de paradigmă adusă de Telekom Romania prin #Netliberare și #BUSINESSLIBER?

Ținta noastră pentru acest an a fost să capitalizăm oportunitățile pe care le-am creat încă din 2017 și să consolidăm rezultatele pozitive pe care le-am înregistrat în câteva zone de business. În 2017, am implementat multe inițiative comerciale și în zonele de tehnologie și procese, în linie cu strategia pe care am anunțat-o, pentru a genera creștere in viitor. Sub umbrelele #Netliberare și #BUSINESSLIBER am lansat noi oferte comerciale care au schimbat regulile pieței. Clienții le-au primit foarte bine și avem rezultate de vânzări semnificative în ambele segmente. Din ianuarie până în octombrie, ofertele Nelimitat au condus la o creștere de 33% a vânzărilor de servicii pe segmentul rezidențial, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, numărul de clienți business pentru portofoliul Freedom, lansat sub promisiunea #BUSINESSLIBER, a ajuns la 200.000, în doar un an. În 2018 am continuat să dezvoltăm această nouă abordare comercială, aducându-le clienților noștri mai multă valoare și beneficii suplimentare. Cea mai recentă ofertă, pe care am anunțat-o de curând, le aduce clienților noștri rezidențiali 6 luni gratuite de Netflix, alături de experiența internet 4G cu adevărat nelimitat, precum și o ofertă supersimplificată: 5-5-5 euro pentru fiecare seviciu – mobil, internet fix și TV.

Ce înseamnă aceste trans­formări pentru companie în plan intern?

Una dintre prioritățile noastre pentru acest an a fost simplificarea ca direcție strategică, ceea ce a permis o creștere sustenabilă a businessului nostru pe termen lung. Strategia simplificării se va extinde la toate zonele organizației noastre, de la portofoliul comercial până la modul în care relaționăm și lucrăm cu clienții noștri. Prin simplificarea ofertelor și serviciilor noastre, ne dorim să răspundem mai bine nevoilor clienților noștri, pentru oferte de comunicare clare, ușor de înțeles și transparente. Dezvoltarea noastră în zona comercială, din ultima perioadă, a urmat această logică. Obiectivul nostru este să reducem complexitatea proceselor noastre interne și a sistemelor IT și de suport, precum și să simplificăm relația noastră cu clienții. Vom continua să ne transformăm ca organizație, până vom ajunge la modelul operațional necesar pentru a asigura premisele de creștere și sustenabilitatea pe termen lung pentru companie.

Ce alte proiecte ați dez­voltat și implementat în 2018?

Continuăm să dezvoltăm și să implementăm proiecte tip smart city. După lansarea celor trei proiecte pilot în București, Piatra Neamț și Constanța, în 2016 și 2017, anul acesta am adăugat un nou proiect smart city, în Alba Iulia, unde am implementat un sistem de iluminat inteligent într-o școală și vom livra în curând un sistem de supraveghere video a întregului oraș. În zona smart education, am reușit, împreună cu partenerul nostru, Adservio, să introducem catalogul electronic în 50% din județele din România. Ținta noastră este ca anul viitor să extindem această soluție la școli din întreaga țară. Într-o lume digitalizată, unde protecția datelor împotriva atacurilor cibernetice sau a pierderii și deteriorării este esențială, Telekom, în calitate de intregrator de servicii IT&C, caută în mod constant soluții care pot crește nivelul de securitate a clienților business ai companiei. Una dintre aceste soluții este Telekom Cloud Backup, o soluție pe care am lansat-o anul acesta pentru companiile care folosesc aplicații și servere care procesează sau generează volume mari de date, pe care doresc să le protejeze împotriva pierderii sau deteriorării. În ceea ce privește realizările în domeniul tehnologiei, în 2018 am continuat expansiunea rețelei noastre 4G, acoperind în prezent 99,5% din populația urbană și 92,5% din populația totală. Expansiunea rețelei noastre FTTH a continuat și în 2018, iar anul acesta am acoperit 135.000 de gospodării, ajungând la 2,75 de milioane de gospodării în total.

Care au fost principalele provocări cu care s-a confruntat compania ]n ultimul an?

Provocările cu care ne-am confruntat sunt cele cu care s-a confruntat, cred, întreaga industrie telecom și sunt legate de costurile tehnologice, măsurile legislative și schimbările neașteptate în politica fiscală. Nu a fost un drum lin, dar suntem bine acum.

Ce așteaptă companiile de la un operator telecom în 2018? Dar clienții individuali?

Cred că toți clienții telecom, fie că sunt din segmentul business, fie că sunt din segmentul rezidențial, așteaptă servicii de calitate superioară, oferte competitive și o abordare personalizată a problemelor și nevoilor lor. Asta am încercat să oferim, prin promisiunile #Netliberare și #BUSINESS­LIBER. Gândindu-ne la nevoile clienților noștri business, am realizat că, pe lângă oferte și servicii competitive, au nevoie și de suport pentru a-și crește afacerea. Iar anul acesta, am decis să legăm succesul nostru comercial de succesul lor. Astfel, am lansat două noi proiecte care au rolul de a susține creșterea și digitalizarea mediului de business românesc. Am sărbătorit primul nostru succes cu portofoliul Freedom, sub promisiunea #BUSINESSLIBER, când am atins pragul comercial de 100.000 de clienți, investind 100.000 de euro în accelerarea businessului a 10 startup-uri. La finalul lui octombrie 2018, am atins un nou prag comercial – 200.000 de antreprenori utilizează portofoliul Freedom acum și, în acest context, am anunțat că vom investi 200.000 de euro în promovarea a 10 companii care sunt inovatoare și schimbă regulile jocului în industriile lor, prin programul Game Changers. Vom continua cu această abordare și vom marca fiecare prag comercial cu investiții care vor ajuta companiile să crească.

Ce investiții importante planificați pentru 2019?

În 2019, investițiile noastre se vor concentra pe zone care ne vor ajuta să ne consolidăm poziția de piață, în segmente cheie, și ne vor permite să îmbunătățim în mod constant calitatea serviciilor și produselor livrate clienților noștri. Planul nostru este să menținem un nivel similar de investiții ca în ultimii 2-3 ani. O parte importantă a bugetului nostru va fi investită în expansiunea rețelelor, cu focus pe FTTH și 4G, precum și pe pregătirea infrastructurii pentru a integra tehnologia 5G. O altă parte a bugetului va fi dedicată inițiativelor de digitalizare atât pentru zona de business, cât și pentru zona comercială, prin proiecte de smart city, smart education și eHealth. Anul trecut am organizat primul demo 5G live în regiunea CEE, împreună cu partenerul nostru pentru tehnologie, Ericsson. Stațiile 4G implementate de Telekom sunt compatibile cu tehnologia 5G și sunt pregătite pentru o tranziție lină către această tehnologie.